Tisková zpráva Sdružení pro bankovní karty (SBK) k vývoji platebních karet na domácím trhu v roce 2021

Objem transakcí, realizovaných platebními kartami v roce 2021 přesáhl 1,2 bilionu korun

Počet transakcí platebními kartami, mobily a nositelnou elektronikou překonal úroveň 1,8 mld. transakcí

Dynamiku bezhotovostních plateb výrazně akceleruje oblast e-commerce

Objem vybraných peněz z bankomatů dosáhl úrovně 796 mld. korun

Sdružení pro bankovní karty (SBK) vydává statistiky z oblasti platebních karet na domácím trhu za rok 2021. Používání platebních prostředků domácí populací v průběhu roku 2021 bylo ovlivněno výkyvy, zapříčiněnými uzávěrami společnosti a ekonomiky v jarním období, a to mnohdy s fatálními ekonomickými dopady na celou řadu sektorů a oblasti ekonomiky, na druhou stranu poměrně velkou dynamikou v používání platebních karet, mobilů a nositelné elektroniky v období rozvolnění vládních opatření.

"Sektor platebních karet a souvisejících technologií na domácím trhu během roku 2021 zaznamenal v základních ukazatelích zásadní růst, a to i přes určité restrikce ve společenském životě a ekonomické dopady uzávěr ekonomiky. Meziroční nárůsty v řádech desítek procent byly výsledkem častějšího a intenzivnějšího používání platebních karet a dalších elektronických prostředků, počet transakcí přesáhl úroveň 1,8 mld. a objem transakcí přesáhl úroveň 1,2 bilionu Kč," uvádí Roman Kotlán, výkonný ředitel Sdružení pro bankovní karty.

"Tuzemské banky, technologické a platební společnosti ze sektoru platebních karet výrazně akcentují inovace a používání nových progresivních technologií, směřují svoji pozornost na rozvoj technologické gramotnosti a širší kontext využívání elektronických platebních prostředků. Banky nezapomínají ani na podporou starší či konzervativnější části populace, která stále ještě dává častěji přednost výběrům hotovosti z bankomatů," dodává Roman Kotlán.

Hlavní ukazatele za rok 2021 a meziročním srovnání s rokem 2020

Platební karty & transakce

Počet vydaných platebních karet 14,1 mil. (pro srovnání 13,5 mil. ve 2020)

Počet vydaných bezkontaktních platebních karet a prostředků NFC 13,5 mil. (pro srovnání 12,9 mil. ve 2020)

Počet platebních transakcí u obchodníků 1,851 mld. (pro srovnání 1,516 mld. ve 2020)

Objem platebních transakcí u obchodníků 1,235 bilionu Kč (pro srovnání 959 mld. Kč ve 2020)

Počet platebních transakcí v e-commerce (e-shopech) 301 mil. (pro srovnání 211 mil. ve 2020)

Objem platebních transakcí v e-commerce (e-shopech) 309 mld. Kč (pro srovnání 194 mld. Kč ve 2020)

Akceptace karet v infrastruktuře kamenných obchodů & e-shopů

Počet platebních terminálů 292.681 (pro srovnání 275.627 ve 2020)

Počet platebních terminálů pro bezkontaktní platby 271.663 (pro srovnání 256.694 ve 2020)

Počet e-shopů akceptující platební karty 17.534 (pro srovnání 12.325 ve 2020)

Bankomaty

Počet bankomatů 5.572 (pro srovnání 5.551 ve 2020)

Počet výběrů hotovosti z bankomatů 142 mil. (pro srovnání 143 mil. ve 2020)

Objem výběrů hotovosti z bankomatů 796 mld. Kč (pro srovnání 735 mld. Kč ve 2020)

Poměr transakcí u obchodníků a výběrů hotovosti z bankomatů

Počet transakcí u obchodníků 1,8 mld. & počet výběrů hotovosti z bankomatů 142 mil.

Objem transakcí u obchodníků 1,2 mld. Kč & objem výběrů hotovosti z bankomatů 796 mld. Kč

ikona SBK statistika 2021

O SBK:

Sdružení pro bankovní karty je unikátní oborovou platformou, jejichž hlavním cílem je dlouhodobý a udržitelný rozvoj prostředí pro poskytování kvalitních platebních služeb se smysluplným využitím progresivních technologií, s vysokou mírou ochrany a zabezpečení. Informace o činnosti SBK a kompletní statistiky jsou k dispozici na oficiálním webu SBK - bankovnikarty.cz

ČTK ke zprávě vydává přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

PROTEXT

Klíčová slova ČR-banky-karty-Sdružení pro bankovní karty

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Finance, ekonomika

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.