IMMOFINANZ rozšiřuje v Chorvatsku STOP SHOPY

IMMOFINANZ následuje svůj vstup na italský trh rozšířením své úspěšné značky maloobchodních parků STOP SHOP po celém Jadranu v souladu s firemní strategií. V Chorvatsku plány počítají se střednědobým zvýšením počtu STOP SHOPů ze současných čtyř na více než 20 míst. Dokončení nově vybudovaného STOP SHOPu a rozšíření stávajícího místa je naplánováno na první polovinu roku 2022. Podrobné analýzy trhu a umístění naznačovaly vysokou poptávku chorvatského obyvatelstva po decentralizovaných lokálních dodávkách. Tento závěr vedl k rozhodnutí společnosti IMMOFINANZ zajistit 22 lokalit ve středně velkých chorvatských městech pro rozvoj maloobchodních parků STOP SHOP. Kupní cena těchto lokalit činí přibližně 80 milionů EUR.

"Chorvatsko je slibný trh se silným návratem k ekonomickému růstu, stejně jako rostoucím disponibilním příjmem a spotřebitelskou důvěrou. V této zemi jsme investovali mnoho let, včetně vstupu na trh s našimi STOP SHOPy v roce 2018. Zpětná vazba od místních komunit a našich nájemců je velmi příznivá. Mnoho našich mezinárodních maloobchodních nájemců chce expandovat do Chorvatska – a náš formát STOP SHOP se pro tento růst ideálně hodí kvůli velikosti měst a poptávce obyvatelstva po cenově dostupném zboží v příjemné nákupní atmosféře," vysvětlil Dietmar Reindl, COO společnosti IMMOFINANZ, o strategii společnosti.

Silná poptávka po retailových parcích ze strany nájemců a zákazníků

IMMOFINANZ se spoléhá na nákladově efektivní a krizí odolnou třídu aktiv maloobchodních parků s jejich dobrou návratností po mnoho let a brzy rozpoznal potenciál těchto investic. "Nové lokality velmi pečlivě vyhodnocujeme a využíváme dostupné kapacity trhu. Kromě toho pandemie covidu opět jasně ukázala, že maloobchodní parky s každodenním komfortem, velmi dobrým dopravním spojením a různorodým mixem nájemců jsou jasným vítězem a jsou velmi žádané jak ze strany nájemců, tak zákazníků," dodal Reindl.

Portfolio STOP SHOP v Chorvatsku se během příštích tří až pěti let rozroste ze současné úrovně čtyř na více než 20 míst. Celkový objem investic do nových lokalit bude přibližně 250,0 milionů EUR. Nové lokality byly zakoupeny prostřednictvím místních odborníků na rozvoj v ENS a mají celkovou plochu více než 730.000 m2. Maloobchodní parky, které na těchto místech vyrostou, mají více než 190.000 m2 pronajímatelné plochy.

Vysoké standardy ESG

Výstavba i provoz budou založeny na vysokých standardech ESG: Fotovoltaická zařízení – celkem 150.000 m2 – budou instalována na všech místech a výrazně zvýší vlastní výrobu obnovitelných energií v souladu s novou strategií IMMOFINANZ Net Zero Emission. Součástí budou také rozsáhlé nabíjecí stanice pro elektromobily na podporu elektromobility v těchto regionech. Návrh zelených ploch v okolí retail parků se zaměří na biodiverzitu a bude také reflektovat aktuální pilotní projekty společnosti IMMOFINANZ na využití užitkové vody a tvorbu městských lesů. STOP SHOPy budou vybudovány s místními chorvatskými firmami a tyto nové maloobchodní nemovitosti vytvoří ve střednědobém horizontu až 5000 pracovních míst.

Na konci září 2021 byly plně pronajaty čtyři chorvatské STOP SHOPy ve městech Valpovo, Osijek, Ludbreg a Nasice s celkovou celkovou plochou téměř 21.000 m2. Retail park v Ludbregu se v současné době rozšiřuje o zhruba 3000 m2 a tento prostor – stejně jako nový retail park v Kašteli se 7000 m2 – má být otevřen v první polovině roku 2022.

Podrobnosti o portfoliu STOP SHOP

STOP SHOP je evropská značka maloobchodního parku společnosti IMMOFINANZ. Sympatičtí a pohodlní místní dodavatelé STOP SHOP se nacházejí ve spádových oblastech se zhruba 30.000 až 150.000 obyvateli a nabízejí širokou škálu produktů každodenní potřeby za dobrou cenu. Díky efektivnímu dopravnímu spojení a rozsáhlému parkování se tyto maloobchodní parky soustředí na „chytré zákazníky“, kteří oceňují snadnou dostupnost. STOP SHOPy, které jsou aktuálně v portfoliu, měly k 30. září 2021 obsazenost 99,0 % a návratnost 8,1 % na základě fakturovaného nájemného.

Portfolio STOP SHOP společnosti IMMOFINANZ zahrnuje 99 retail parků (stálé investice) s přibližně 750 000 m2 maloobchodní plochy v deseti zemích: Slovensko (16 STOP SHOPů), Slovinsko (14), Maďarsko (14), Srbsko (14), Rakousko (13), Česká republika (12), Polsko (10), Chorvatsko (4), Itálie (1) a Rumunsko (1).

ikona press release in English

.

Klíčová slova ČR-Rakousko-Chorvatsko-stavby-trh-firmy-Immofinanz-Graffitti Networks Grafix

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Stavebnictví, bydlení a reality
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.