Crowdberry získalo významnou investici na další rozvoj

Crowdberry získalo významnou investici na další rozvoj

Crowdberry získalo významnou investici na další rozvoj

Společnost Crowdberry, která kromě online investiční platformy spravuje i dva fondy růstového kapitálu, získala investici v objemu téměř 40 milionů korun na další rozvoj a otevření trhu. Záměrem je dále rozšiřovat možnosti financování pro české a slovenské firmy a nemovitosti a zároveň poskytnout investorům různé příležitosti, jak zhodnotit svůj kapitál.

Investiční platforma Crowdberry umožňuje od roku 2015 přímo investovat do českých a slovenských společností způsobem, který byl dosud vyhrazen pouze úzkému okruhu investorů. Aktuálně se připravuje na zavedení harmonizovaných pravidel pro platformy kolektivního financování (tzv. ECSP regulace) v Evropě. Získání přeshraniční licence ECSP umožní zajistit další rozvoj online platformy, rozšířit investiční nástroje a zlepšit dostupnost růstového kapitálu pro české firmy. Tyto cíle společnosti pomůže naplnit nová investice od 29 českých a slovenských investorů aktivních na platformě Crowdberry.

Růstový kapitál pro 39 firem

Soukromí investoři, převážně z České republiky a Slovenska, v posledních šesti letech poskytli prostřednictvím investiční platformy Crowdberry kapitál v objemu přes 780 milionů korun na růst 19 českých a slovenských firem. Mezi nimi jsou dnes již známé firmy jako Footshop, Boataround, GymBeam, Isadore Apparel, Ecocapsule, MultiplexDX, Glycanostics či Sensoneo, ale i projekty v oblasti nemovitostí, jako je moderní centrum pro pacienty s Alzheimerovou chorobou a seniory Dúbravská oáza nebo distribuční centra a retail park developera KLM. Dalších 286 milionů korun bylo investováno do 20 inovativních slovenských start-upů prostřednictvím investičního fondu Crowdberry ve správě CB Investment Management. Tento rok Crowdberry spustilo fond kvalifikovaných investorů, regulovaný Českou národní bankou, s názvem CB Property Investors, který se zaměřuje na investice do nemovitostí.

"V posledních dvou letech sledujeme u investorů rostoucí zájem o transparentní investiční možnosti, které mají profesionální standard pravidel a jasný účel. Crowdberry umožňuje soukromým, resp. individuálním investorům spoluvlastnit společnosti z jejich okolí a přímo se podílet na růstu jejich hodnoty a výnosech, které odpovídají riziku takových investic. To je v protikladu k některým druhům dluhopisů, které omezují výnos investorů navzdory tomu, že s sebou nesou vysoké riziko," popisuje jeden z pěti partnerů Crowdberry, Peter Bečár.

Fintech platforma i nové služby

Pro české firmy představují přímé investice zdroj kapitálu, díky němuž mohou financovat rozvoj podnikání, a také možnost zapojit své zákazníky do vlastnické struktury s využitím profesionálních mechanismů. Cílem Crowdberry je zvyšovat hodnotu investovaného kapitálu. I proto s firmami aktivně pracuje i po investici – hledá spojení mezi firmami a partnery, sdílí zkušenosti a pomáhá nastavovat strategii, procesy, marketing, provoz atd., takže investice se o to víc zhodnotí.

Právě tento obchodní model, investiční struktury a transparentnost procesů, ale i dosavadní výsledky a perspektiva budoucí hodnoty portfoliových firem přesvědčily investory, aby Crowdberry poskytli téměř 40 milionů korun.

"Zájem investorů o to, být součástí Crowdberry, dvojnásobně předčil naše očekávání. Po pěti letech práce tak dostáváme silný mandát, abychom dále rozvíjeli univerzální platformu pro přímé financování dynamických firem a nemovitostí. Pro nás partnery je to zároveň závazek, že musíme nadále vytvářet hodnotu firem, které díky kapitálu od investorů platformy Crowdberry a našich investičních fondů přispívají k formování společnosti," říká Hynek Bartík, partner Crowdberry.

"Investici zodpovědně využijeme především na prohloubení digitalizace přímého vstupu do firem a nemovitostí a s tím související vývoj naší online platformy, kterou vyvíjíme společně s českým studiem Applifting. Výrazně jsme posílili tým v Praze, kde pro vlastní potřebu i potřebu firem z našeho portfolia provozujeme vlastní marketingovou agenturu. Dál se budeme soustředit na to, abychom posílili pozici Crowdberry v České republice a zajistili kapitál pro více rostoucích českých firem a developerů. Budeme klást důraz na management investic před jejich uzavřením a po něm. Jádrem aktivit také bude zavedení nových pravidel, která k nám přicházejí ze západní Evropy a ukotví tento způsob zhodnocování lokálního kapitálu a financování růstu dynamických firem,“ uzavírá Hynek Bartík.

Kontakt:

Monika Révayová

Marketing & Communication Manager

monika.revayova@crowdberry.eu

Klíčová slova ČR-Slovensko-hospodářství-finance-internet-trh-firmy-Crowdberry

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
IT, telekomunikace
Obchod, marketing
Finance, ekonomika

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.