Čekání na peníze je pro malé firmy minulostí. Český fintechový startup Cashbot jim dokáže během 30 minut půjčit online a na cokoli

V segmentu půjček pro malé firmy leží stamiliardový nevyužitý potenciál pro celou českou ekonomiku. Služba Cashbot mu jde nyní naproti s jednoduchým a rychlým řešením, které dosud na trhu chybělo.

Malé české firmy budou mít díky pronikání technologií do světa financí o poznání snazší přístup k penězům. Zatímco dosud musely žádat o provozní úvěry v bankách a čekat týdny na vyřízení, nebo se obracely na drahé a nedůvěryhodné nebankovní subjekty, nyní mohou peníze na cokoli získat online do pouhých 30 minut. Nabízí jim to fintechový startup Cashbot. Ten se dosud zaměřoval pouze na financování přijatých či vydaných faktur, nově se však rozhodl svoje zkušenosti s využíváním pokročilých technologií pro vyhodnocování rizika zúročit i při poskytování úvěrů pro malé firmy, typicky o velikosti do 50 zaměstnanců.

„Přestože má segment financování malých firem stamiliardový potenciál nejen z byznysového hlediska, ale i z pohledu rozvoje celé české ekonomiky, banky zpravidla neví, jak s ním naložit. Některé řadí malé firmy do oblasti korporátního financování, ale pak se často stává, že bankéři svou péči raději věnují přednostně větším subjektům, ze kterých mají díky objemu jejich úvěrů větší bonusy. Jiné banky naopak malé firmy řadí do retailového segmentu, kde však bankéřům chybí know-how pro obsluhování malých firem,“ popisuje motivaci pro rozšíření služeb startupu Cashbot jeho zakladatel a ředitel Marek Hejdušek.

Základem řešení služby Cashbot je automatizovaný systém vyhodnocování rizika, který dokáže velmi rychle posoudit pravděpodobnost, s jakou firma půjčku skutečně splatí. Vstupní informace získává například z aktuálních bankovních výpisů za posledních 6 měsíců, jež firmy po registraci nahrají do systému. Další data do skóringového modelu proudí z veřejně dostupných databází a výkazů. „Od našeho vzniku v roce 2018 jsme profinancovali faktury již za téměř miliardu korun. Na nich jsme si ověřili, že nám skóringový model dokáže dát velmi přesný obrázek o míře rizika, která se s půjčkou konkrétnímu subjektu pojí. Proto teď můžeme službu bez obav rozšířit i na úvěry, jež nejsou podloženy fakturami,“ popisuje Hejdušek.

Zhruba třetinu žadatelů systém pro příliš velkou rizikovost rovnou zamítne, ostatní ale dostanou možnost půjčit si na cokoli – od běžného provozu firmy, přes rozšíření byznysu až po překonání krátkodobé krize projevující se nedostatkem peněz. Cena za úvěr je individuální, pohybuje se od 0,5 procent měsíčně a odvíjí se od rizikového hodnocení, jež firmě žádající o peníze skóringový model přidělí.

Cashbot si zároveň neúčtuje žádné poplatky za zřízení uživatelského účtu, sjednání úvěru ani za jeho předčasné splacení. Až o pětinu si pak mohou financování zlevnit firmy, jež použijí jako zajištění vydanou fakturu. „Každý klient u nás předem vidí, kolik přesně zaplatí. Konečná cena se odvíjí především od rizika, jež díky technologiím dokážeme vyhodnotit prakticky okamžitě,“ popisuje Hejdušek. Svému řešení věří Cashbot natolik, že firmám garantuje odeslání peněz do 30 minut od podání žádosti, pokud systém financování schválí.

Doba splácení úvěru je nejdéle 12 měsíců, a to s možností odkladu první splátky až o tři měsíce od data načerpání úvěru. Firmy si takto mohou půjčit až do výše jejich celkového individuálního limitu pro financování s Cashbotem. Ten je určen pro každou firmu zvlášť podle jejího rizikového hodnocení. Typicky se jedná o částky v rozmezí od 20 tisíc do 2 milionů korun. „Individuálně však dokážeme v některých případech dobu splácení ještě prodloužit a objem půjčky navýšit,“

Kontakt pro média:

Drahomíra Loncká | Ředitelka pro partnerské spolupráce a vnější vztahy

drahomira.loncka@cashbot.cz

+420 731 423 419

Klíčová slova ČR-finance-služby-internet-firmy-GetFound-Cashbot

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Služby, cestovní ruch
IT, telekomunikace
Finance, ekonomika

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.