Positioning jednotlivých zemí v myslích zákazníků skrývá příležitosti za biliony dolarů

Vydána první globální zpráva o strategickém positioningu


Společnosti Fortune (Čína) a Ries Positioning Strategy & Consulting vydaly ve Spojených státech první mezinárodní zprávu o strategickém positioningu s názvem „Trillion $ Opportunities: Building Global Brands with Country Positioning in Mind" („Biliondolarové příležitosti: Budování globálních značek s ohledem na positioning jednotlivých zemí").

Positioningová zpráva poukazuje na fakt, že každá země bere roli positioningu rozdílně v potaz a že společnosti by měly tento koncept efektivně uchopit a zaměřovat se při budování mezinárodních značek na kategorie.

Data reportu vychází z jedinečného teoretického rámce vytvořeného společností Ries Consulting, který byl prověřen spotřebitelskou analýzou a zkoumáním kategorií šesti hlavních trhů - Spojených států, Číny, Velké Británie, Francie, Německa a Indie. Na těchto trzích zásadně využívá příležitosti potenciálních kategorií. Poskytuje také pokyny pro rozvoj těchto kategorií na globálním trhu a je první positioningovou zprávou na světě, která se zabývá jak vnímáním značky, tak i kategoriemi.

„Nacházíme se v rozhodujícím období, kdy globální podnikání čelí velkým výzvám, podniky a značky tedy musí prozkoumávat příležitosti globálního ‚modrého oceánu'," vysvětlil globální marketingový ředitel společnosti Fortune, Michael Joselof, pozadí projektu strategického positioningu. „Ries Consulting je globální lídr v oblasti strategického positioningu, proslavený průkopnickou teorií, která ve svých obchodních modelech kombinuje ‚vnímání' a ‚kategorie'. Spolupracovali jsme, abychom zachytili nejperspektivnější produktové kategorie na celém světě."

Zpráva poukazuje na to, že „positioning země v mysli" představuje spotřebiteli zažité vnímání určité země. I přesto, že zkoumané země, jako jsou Čína s Indií, se těší rapidnímu rozvoji, positioning těchto zemí v myslích zákazníků je zcela rozdílný.

USA, Čína a Německo se staly lídry v oblasti technologií a inovací, avšak Indie se v myslích globálních spotřebitelů musí dosud potýkat s tradiční představou o zemědělské zemi. Spojené království a Francie se vyznačují kvalitním designem, módou a špičkovými výrobky, a mají tak výhodu v bohatých spotřebitelských kategoriích, jakými jsou například luxusní produkty či šperky.

Zpráva uvádí, že značky, kategorie a positioning zemí by se mohly navzájem hluboce ovlivňovat. Při budování globální značky je proto klíčové kombinovat různé kategorie, stejně jako je nutné brát v potaz, že každá země má své vlastní výrazné vůdce, kteří vytváří v myslích spotřebitelů konkrétní obrazy.

Když se kategorie spojí s jim nadřazenými aspekty positioningu země v mysli, zrodí se inovace kategorií, které by mohly v spotřebitelské mysli vytvořit nové globální výhody. Zpráva také konkrétně analyzuje příležitosti na globálním trhu s čajem, oděvy, elektrickými vozidly a dalšími kategoriemi.

Michael Brandtner, globální partner společnosti Ries Consulting, zhodnotil budoucí globální obchodní příležitosti ve spojitosti s vydáním zprávy: „Klíčem k vítězství v globální konkurenci je budování silné značky v mysli globálních spotřebitelů. V tomto procesu je ‚positioning země v mysli' klíčovým faktorem, nicméně je často přehlížen řadou společností, zejména také podnikateli. To znamená, že zkoumání positioningu, jeho využití a maximalizace jeho vlivu jsou zásadními faktory podmiňující úspěch při budování globální značky."

„Takový postup se v obchodní praxi posledních 60 let osvědčoval a společnost Ries Consulting tento postup přirozeně následovala. V 21. století bude globální konkurence mezi značkami ještě tvrdší. Rozhodnutí stát se globální značkou bude ekvivalentem úvahy ‚být či nebýt'. I když je dnes mezinárodní situace opravdu komplikovaná, pouze díky správnému porozumění zákonu vnímání a vytváření nových kategorií můžeme úspěšně budovat silné globální značky," uzavřel Michael.


Foto - https://mma.prnewswire.com/media/1385937/5b0f5f1238cabc45218487285c3ff08.jpg

KONTAKT: Yan Chen, yan.chen@ries.com.cn, +86-021-58778501

Klíčová slova USA-Čína-trh-trendy-Ries Positioning Strategy & Consulting

Oblast
USA, Kanada, OSN, svět a Arktida (us)

Kategorie
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.