E-MEET EXPORT #2: Velká Británie

Pohled z okna kanceláře, která sídlí v objektu Zastupitelského úřadu ČR v centru britské metropole

Pohled z okna kanceláře, která sídlí v objektu Zastupitelského úřadu ČR v centru britské metropole

Interiér kanceláře, která sídlí v objektu Zastupitelského úřadu ČR v centru britské metropole. Vedoucí zahraniční kanceláře CzechTrade Velká Británie - Londýn Jiří Rak

Británie byla dlouhodobě na pátém místě z hlediska celkového objemu českého vývozu (za Německem, Slovenskem, Polskem a Francií), za prvních devět měsíců letošního roku se propadla na místo sedmé. Na vině není brexit - jde spíše o zaměření českého vývozu na automobilový průmysl, který je ve Spojeném království významně ovlivněn pandemií covid-19.

Pracovníkům londýnské pobočky CzechTrade, jejíž působnost se vztahuje i na Irsko, přibývají dotazy na změny obchodních vztahů po 1.lednu příštího roku, kdy skončí přechodné období a Británie přestane být vnitřním trhem EU. "České firmy se snažíme přesvědčit, že brexit může pro ně být i příležitostí nahradit některé stávající dodavatele, kteří nebudou flexibilní nebo ochotní přizpůsobit se novým podmínkám. Podle našeho názoru si obchod svoji cestu najde," nabádá ředitel tamní zahraniční kanceláře Jiří Rak.

Problémem letošního roku, který poznamenala pandemie nového typu koronaviru a její dopady, je výrazný propad prodeje osobních automobilů. To se promítlo také do dovozů z České republiky. "Současně byla omezena výroba místních automobilek, kam mnoho českých subdodavatelů exportuje svoje výrobky," podotýká Jiří Rak.

I z těchto důvodů se právě probíhající E-MEET EXPORT 2020 #2 setkal s velkým zájmem firem o konzultace s londýnskou kanceláří. "Měli jsme celkem 24 online schůzek. Zajímavostí je, že čtvrtina konzultací se týkala software a IT firem. Je vidět, že se tento segment v Česku velmi dynamicky rozvíjí a chce více expandovat do zahraničí," připomíná Jiří Rak.

Diskutovalo se zejména o možnosti nalezení nového obchodního spojení, jak v současné době vstoupit na britský trh, jakým způsobem oslovit britského klienta a dotazy částečně směřovaly i brexit. "I když ne v takové míře, v jaké jsme očekávali," připouští Rak.

Kancelář se všem firmám, které projeví zájem, snaží vyjít vstříc alespoň formou vypracování ověřeného seznamu potencionálních obchodních partnerů, kde ke každé vytipované společnosti dohledává konkrétní relevantní osoby a kontakty, a to i s pomocí placených aplikací a algoritmů. "Rovněž jsme zpracovali a na našem webu publikovali doporučení, jak sestavit oslovovací email tak, aby odpovídal britskému stylu práce a u adresáta vzbudil zájem reagovat. Snad to v současné složité době alespoň částečně pomůže," věří ředitel londýnského zastoupení Jiří Rak.

Kontakt:

Jiří Rak

Vedoucí zahraniční kanceláře CzechTrade Velká Británie

Klíčová slova ČR-Británie-obchod-stroje-automoto-firmy-CzechTrade

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Obchod, marketing
Auto-moto, doprava a stroje

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.