Trendy e-commerce v roce 2020

Česká e-commerce letos zaznamenává nadmíru úspěšnou sezónu. Ve srovnání s rokem 2019 NetDirect predikuje, že česká e-commerce zaznamená meziroční růst alespoň 23 %. V souvislosti s koronavirovou pandemií a rostoucím počtem zákazníků, kteří nakupují online, se rovněž začaly vynořovat nové e-commerce trendy. Tyto změny zaregistrovala i společnost NetDirect, která se specializuje na vývoj e-shopových řešení na míru a pronájem e-shopové platformy FastCentrik. Podle jejího průzkumu se letos jednalo o trendy spojené s digitalizací a B2B portály, ale také o změny v platebních a doručovacích preferencí zákazníků.


B2B portály využívá pouze 30 % společností


To, co dříve trvalo roky, koronavirová pandemie výrazně uspíšila. Firmy rychle pochopily, že bez online prodeje se neobejdou. To platí například o B2B sektoru, kde ještě před pár lety byl „online“ považován za nadstandard - to dnes už neplatí. Konkurence v offline i online světě je obrovská, a proto je nezbytné, aby firmy držely krok s dobou.


"Web je dnes samozřejmostí, která už nikoho nepřekvapí. To, co ovšem může udělat velký rozdíl, je B2B portál. Jedná se o online prodejnu, která je otevřená 24 hodin denně a nabízí komplexní zákaznickou podporu. Ve chvíli, kdy B2B firmy převedou do online prostředí své zákazníky, začnou šetřit náklady na obchodníky, call centra a podobně. Pakliže spočítáme veškeré HR náklady spojené s obchodníkem, který pečuje o zákazníky, můžete šetřit řádově stovky tisíc ročně. Obchodník se totiž může věnovat desítkám či stovkám nových zákazníků a nemusí řešit ty stávající, o které se postará online portál," vysvětluje klíčovou roli B2B portálu Daniel Lupinski, výkonný ředitel společnosti NetDirect.


Zajímavé je ovšem zjištění, že B2B portál má v České republice pouze 30 % společností. Důvodem by mohla být nejistota a nedůvěra vůči nového řešení, vyšší finanční náklady na vývoj a implementaci, popřípadě neochota přizpůsobit se novému trendu.


Platba kartou roste o více než 80 %


Tento rok vláda silně apelovala na to, aby lidé z hlediska bezpečnosti využívali co nejvíce bezkontaktní platby. Drtivá většina zákazníků inklinovala k platbě kartou, která si v České republice drží své prvenství.


Podle dat NetDirectu stoupla platba kartou v kamenných prodejnách o více než 80 %. U e-shopů to bylo o téměř 45 %. Svůj podíl na tom má nejen apel vlády, ale také pohodlí a rychlost, které tato metoda přináší. Z průzkumů dále vyplývá, že lidé platbě kartou důvěřují.


Samoobslužná výdejní místa získávají na oblibě


Když si zákazník objedná zboží z e-shopu, má několik možností vyzvednutí - může využít služeb kurýra, České pošty či úložních a výdejních míst. Letos se ovšem do popředí dostává i další možnost, a tou jsou samoobslužná výdejní místa. Podle dat NetDirectu se obliba jejich využití zvýšila až o 60 %.


"V aktuální době, která se vyznačuje rychlým technologickým vývojem, se firmy předbíhají a předhánějí v tom, jakým způsobem si získat zákazníka a jak nabídnout co nejlepší nákupní zkušenost. Z toho pohledu si zákazníci zvykají na to nejlepší," zdůvodňuje situaci Lupinski.


Kontakt:

Ing. Libor Zůbek

e-mail: libor.zubek@netdirect.cz

https://www.netdirect.cz/

Klíčová slova ČR-internet-trh-hospodářství-peníze-firmy-NetDirect

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
IT, telekomunikace
Obchod, marketing
Finance, ekonomika

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.