E-shopy zvládly nárůst zákazníků díky komunikačním platformám

Většina tuzemských e-shopů čelila v polovině března letošního roku výraznému nárůstu zájmu zákazníků, a to v některých případech až na úroveň obvyklou pro předvánoční období.


Zavřené kamenné obchody a omezený provoz obchodních center se staly obrovskou příležitostí právě pro internetový prodej, zároveň se v těchto chvílích ukázalo, že řada e-shopů na takovou aktivitu zákazníků není příliš připravena.

"Zejména e-shopy nabízející potraviny nebo rozvoz jídla zaznamenaly v březnu a dubnu 2020 až pětinásobný nárůst v počtech hovorů, emailů, webchatů a aktivity na sociálních sítí. Tento extrémní nápor zákazníků se objevil v řádech dnů a bylo nutné prakticky přes noc na tuto situaci reagovat," říká CEO společnosti Daktela Richard Baar.

K nárůstu došlo dle statistik společnosti Daktela i v dalších oblastech spotřebního zboží jako je oblečení, drogistické zboží, knihy nebo parfémy. Tuzemské e-shopy si tak trochu zopakovaly na svých zákaznických linkách standardní vánoční nápor.

První dny, kdy došlo k nárůstu aktivity zákazníků, se bohužel stávalo, že se zvýšil dočasně i počet zmeškaných volání. Během dalších týdnů se však s tímto náporem ve většině e-shopů velmi dobře vyrovnali.

V některých segmentech internetového prodeje však i během pandemie došlo k poklesu zájmu zákazníků. Jednalo se vesměs o mírnější propady hlavně u zboží jako je například nábytek či automobily, nebo se jednalo o propad zájmu v březnu a nástup zvýšeného zájmu o jejich zboží pouze začal později v dubnu či květnu 2020, například šlo o luxusní zboží a šperky.

"Nejlépe se se vzniklou situací vypořádaly ty internetové obchody, které dlouhodobě využívají nějakou formu správy zákaznické podpory," upozorňuje Richard Baar z Daktely.

Společnost Daktela se zabývá problematikou virtuálních ústředen a kontaktních center již více než 15 let, firmám nabízí komplexní řešení pro správu jejich zákaznické podpory.


Kontakt:

Marek Kuřina

PR specialista

e-mail: k.marek@volny.cz

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Klíčová slova ČR-trh-internet-služby-firmy-Daktela

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Služby, cestovní ruch
Obchod, marketing
IT, telekomunikace

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.