Česká značka Dandelion představuje chytré kávové kapsle

Zakladatelka značky Dandelion Jana Kolrusová Dandelion, to nejsou jen kávy a kávovina, ale také Dandelion pampelišková kavárna v Lázních Bohdaneč

Oblíbenost kávy z kapslí v českých domácnostech roste. S tím je spojený i nárůst vyprodukovaného odpadu, který s jednorázovými kapslemi souvisí. Česká značka Dandelion proto přichází s opakovaně plnitelnými. Jsou vhodné jak pro kávu, tak pro kávovinu z praženého kořene smetánky lékařské. Zakladatelka značky Jana Kolrusová je představila na konferenci NOVÉ TRENDY V PREVENCI ZDRAVÍ A MEDICÍNĚ, NOVÉ PŘÍLEŽITOSTI PRO BYZNYS, pořádané Podnikatelskou platformou Helas.


Nově uvedené kapsle jsou určeny pro kávovary Nespresso a DolceGusto. Milovníci kávy si je budou moci zakoupit ke kávám a kávovině z produkce značky Dandelion. Výhodou těchto kapslí je rychlá a snadná příprava. "Při plnění používáte vždy čerstvou kávu, snižujete množství vznikajícího odpadu a jejich cena je překvapivě nízká," doplňuje majitelka společností Fit, zdraví, výživa(R) a Dandelion(R) Jana Kolrusová s tím, že jednou z dalších výhod je také variabilita "náplně", kterou je kapsle možné naplnit. V návaznosti na to připravuje značka Dandelion na letošní podzim i kolekci káv aromatizovaných bylinkami a kořením bez "éček" a dalších přídatných látek. Na konci roku by pak měly světlo světa spatřit bylinkové směsi na přípravu čaje z těchto kapslí.

Dandelion, to nejsou jen kávy a kávovina, ale také Dandelion pampelišková kavárna v Lázních Bohdaneč. Ta letos v říjnu oslaví své první narozeniny. Vzhledem k tomu, že se u zákazníků těší velké oblibě, rozhodla se Jana Kolrusová rozšířit podobné kavárny po celém Česku. A to prostřednictvím franšízových licencí. "Věřím, že pomocí otevření dalších franšíz, jejichž rozjezd připravujeme již na říjen tohoto roku, bude pampeliškových kaváren přibývat. Lidé dostanou více do povědomí tuto českou bylinku a naučí se s ní pracovat, a ne ji brát jako nežádoucí plevel našich zahrad a luk," doplňuje Jana Kolrusová.

Do pampelišky neboli smetánky lékařské se majitelka budoucího franšízového konceptu zamilovala takřka na první pohled. Vnímá ji jako kvetoucí zlato našeho zdraví. Její všestrannost pro zdraví, dostupnost a jednoduchost v používání je neuvěřitelná. "Někteří zákazníci se diví a žasnou, jiní ví a znají její sílu nejen v prevenci, ale i v léčbě různých nemocí," dodává.

Historie značky Dandelion:

Jana Kolrusová založila v roce 2016 firmu Fit, zdraví, výživa (R) zabývající se poradenskou a školicí činností v oblasti zdravého stravování a zdravého životní stylu pro pacienty s onemocněním diabetes, vysokým krevním tlakem, cholesterolem, děti, mládež a sportovce. K této činnosti v roce 2017 přidala i výrobní činnost. Jako první začala s výrobou bezkofeinové varianty tzv. kávoviny z praženého kořene smetánky lékařské pod značkou Dandelion. Následně byly přidány míchané bylinkové čaje a pražení kávových zrn metodou Fluid Bed, stejně jako čokoládové pralinky Dandelionky. Za ně a za Kávu Brazílie získala v roce 2019 ocenění Česká chuťovka. Výroba a poptávka po výrobcích Jany Kolrusové se natolik rozrostla, že na podzim roku 2019 otevřela První pampeliškovou kavárnu v Česku, čímž vznikla firma Dandelion. Kavárna je koncipována jako místo, kde zákazníci mohou ochutnat výrobky a užít si atmosféry a vůně pražírny, která je součástí kavárny.


Kontakt:

Agentura Helas, s.r.o.

Petra Tůmová, e-mail: petra.tumova@helas.org

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Klíčová slova ČR-potraviny-zdraví-trh-gastro-odpady-firmy-Dandelion-Agentura Helas

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Zdravotnictví
Potraviny, gastronomie
Obchod, marketing
Média, společnost a životní styl

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.