Jak přežít v obchodech pro turisty bez turistů?

Manufaktura Karlova 26 Praha

Manufaktura Karlova 26 Praha

Kosmetika Manufaktura Centrum Prahy bez turistů Centrum Českého Krumlova bez turistů Český porcelán od Petra a Heleny Ladových Interiér prodejny Manufaktura Melantrichova 17 Praha

Každoročně touto dobou jsou již oblíbená a známá česká města v intenzivním obležení turistů z celého světa, kteří s příchodem jara přijíždějí objevovat jejich krásy. Letos je ale všechno na ruby a historická centra měst zejí nevšední prázdnotou. Obchody a provozovny postrádají své zahraniční zákazníky a to, kdy se houfy turistů vrátí, je zatím ve hvězdách.


Jedním ze zasažených podniků je i česká značka Manufaktura, která byla založena již v roce 1991, a od samého počátku intenzivně podporuje české řemeslníky a výrobce. I její obchody v centru Prahy, Karlových Varech a Českém Krumlově nyní prožívají těžké časy a úplná absence zahraničního zákazníka je pro ně velmi citelná.


Co s obchodem pro turistů bez turistů?


"Naší prioritou je udržení zaměstnanců i prodejních prostor, které v těchto lokalitách máme. Je to nesmírně náročné, ale nepropouštíme a po celou dobu platíme 100 % mzdy, abychom o naše zaměstnance nepřišli. Za prodejny v centrech měst odvádíme, až na drobné výjimky, vysoké nájmy v plné výši. Podmínky naší podnikatelské činnosti jsou vlivem okolností nesmírně komplikované, snažíme se však zůstat optimisty, přizpůsobit se a hledat cesty jak přežít, abychom i po skončení této nepříznivé doby zůstali silnou tuzemskou značkou," říká Bára Kadičová, marketingová ředitelka Manufaktury.


Zásadním problémem je samozřejmě krize cestovního ruchu, na kterém je závislá naprostá většina prodejen a podniků v turistických centrech měst. Co si tedy počít, když se zahraniční turisté jen tak nevrátí?


Podporujme společně české výrobky


Jedním z kroků, které Manufaktura v těchto dnech podniká, je spuštění kampaně "Podporujme společně české výrobky a řemeslnou tvorbu", ve které nabádá zákazníky, aby si udělali výlet do nevšedních kulis vylidněného historického centra Prahy, navštívili přitom prodejny Manufaktura Original Czech Tradition a odnesli si domů originální kousky z výjimečného portfolia produktů. "Nyní, více než kdy jindy, je třeba podpořit lokální značky a výrobce. Naší nespornou výhodou je to, že oproti většině obchodů v centru Prahy nabízíme originální sortiment, který spolehlivě osloví nejen zahraničního, ale i tuzemského zákazníka. Kromě kosmetiky, kterou sami vyvíjíme a vyrábíme, se nám od počátku fungování naší firmy podařilo sdružit přes 250 drobných řemeslníků, bývalých mistrů lidové tvorby a tradičních menších českých firem. Jejich řemeslné výrobky a dřevěné hračky jsou nadčasové, vyvolávají emoce a vzpomínky a dokáží krásně zpestřit i dnešní moderní interiéry a nadlouho zabavit i děti," dodává Kadičová.


Obchody plné příběhů, které zabaví celou rodinu...


Obchody Manufaktura Czech Tradition v historickém centru Prahy potěší celou rodinu. Maminky zde upoutá voňavá kosmetika plná originálních lokálních přírodních ingrediencí a doplňky pro domácí lázně. Osloví je také výrobky keramických a porcelánových dílen - ať už do kuchyní a obývacích pokojů či na milovanou chalupu. Děti budou nadšené, že mohou objevit záhady hlavolamů, pomocí kouzelného klíčku rozpohybovat unikátní kovové hračky od Kovapu, zatahat si za provázek legrační dřevěné kačeny, roztancovat dřevěné retro figurky z Jizerských hor, hrát si s vláčky a vyzkoušet mnohé další. Tatínci se mohou na chvíli propadnout do dětství a vzpomínat na své oblíbené hračky. Celá rodina se navíc dozví něco nového díky atraktivně pojaté prezentaci tradičních českých řemesel - ať už modrotisku, který je od roku 2018 na seznamu UNESCO, ozdob ze skla, šustí či slámy, vyřezávaných lidových hraček našich prababiček a pradědečků a mnohých dalších. Více informací najdete na www.manufaktura.cz.


Kontakt:

Bára Kadičová, marketingová ředitelka, e-mail: bara.kadicova@manufaktura.cz

Klíčová slova ČR-koronavirus-kosmetika-turistika-trh-hračky-řemesla-firmy-Český národní podnik-Manufaktura

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Zdravotnictví
Služby, cestovní ruch
Zpracovatelský a výrobní průmysl
Obchod, marketing
Chemický a farmaceutický průmysl

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.