Trh nábytku online posiluje, rok 2018 přinese další růst i změny nákupního chování

Objem pořízeného zboží na internetu meziročně stále zaznamenává růst. Tento trend se projevuje online i v segmentu Home & Decor, kde lidé loni utratili přes 12,6 miliard korun. V roce 2018 se očekává zvyšování tržeb v e-shopech i větší objem zakoupeného zboží přes mobilní zařízení. Vyšší budou také nároky zákazníků na dodací lhůty a dopravu.

Uplynulý rok 2017 byl pro nákupy na internetu rekordní v mnoha ohledech. To, že prodej nábytku dávno není doménou pouze kamenných prodejen, ukazují čísla z e-shopů v oblasti home&decor, které BIANO.cz agreguje. "Na českém trhu aktuálně působí přes 40 tisíc elektronických obchodů, přičemž na nábytek, bytové doplňky a zahradu se specializuje přibližně 10 % z nich," říká Michal Tvrzník, spoluzakladatel vyhledávače nábytku BIANO.cz. V současnosti BIANO sdružuje přes 850 e-shopů, což představuje více než pětinu nábytkového online trhu.

"Na základě našich dat lze vysledovat meziroční nárůst obratu v segmentu o 28 %," popisuje situaci Michal Tvrzník a dodává: "Segment zatím skokově neroste, má pro to ale veškeré předpoklady. I s ohledem na trendy, které v této kategorii sledujeme, lze očekávat, že v roce 2018 bude ještě vyšší." Podle Tvrzníka růst atakuje 30 % hranici.

To odůvodňuje především neustále se zlepšujícím nákupním prostředím a přednostmi výběru nábytku i doplňků online. Zákazníci mají k dispozici mnohem více dat o produktech. Nákupní proces jim též usnadní např. filtrování produktů podle rozměrů či barev. "V neposlední řadě je to také fakt, že mají vše na jednom místě a nemusí trávit čas chozením z obchodu do obchodu," podotýká Tvrzník.

Nákup sedací soupravy či skříně přes internet je již běžný, nejslabším místem zůstává doprava.

Z pohledu obratu je podle statistik BIANO.cz kategorie nábytku, zahrnující sedací soupravy, skříně nebo postele, přibližně stejně objemná jako kategorie bytových doplňků a textilu dohromady. Dekorace či textil pak nábytek logicky z hlediska prodaných kusů násobně převyšují.

Bytovému textilu vévodí povlečení, kterého se ročně prodají statisíce kusů. Kuchyňskému textilu pak dominují zástěry a chňapky následované utěrkami. Velkou roli zde samozřejmě hraje i sezónnost. Jaro a léto je ve znamení zahradního nábytku napříč celým internetem. Zajímavý detail pak může být, že prodeje svíček jsou v listopadu a prosinci trojnásobné oproti zbytku roku.

Za nejslabší místo celého procesu označuje Tvrzník logistiku a s ní spojené služby: "Z dostupných dat je velmi dobře vidět, že čas dodání, cena a způsob dopravy mají přímý vztah ke konverzi." Zákazníci preferují krátké dodací lhůty a bezproblémovou dopravu za nízkou cenu.

Sedačku přes mobil? Mění se poměr a rostou i prodeje nábytku přes mobilní zařízení.

Celosvětovým trendem je měnící se poměr nákupů přes jednotlivá zařízení. I v segmentu nábytku sleduje BIANO.cz významný nárůst podílu mobilních zařízení. "V roce 2017 se poměr návštěvnosti dostal na 59 % přes desktop oproti 41 % přes mobil a tablet," vysvětluje Tvrzník a dodává: "Podíl mobilu na objednávkách je kolem 19 %, lidé zatím přes mobil více vybírají a následný nákup provedou na počítači. Počítáme, že se chování bude měnit a více nákupů bude dokončeno na mobilu."

O společnosti BIANO

Biano.cz je vyhledávač nábytku, doplňků a dekorací, který svým uživatelům usnadňuje cestu k vysněnému bydlení. Na jednom místě na internetu tak lidé najdou přes 2 miliony produktů od více než 850 českých internetových obchodů. Vedle zavedených velkých obchodů s nábytkem BIANO nabízí zákazníkům i produkty menších firem specializujících se na originální a designové série. BIANO působí vedle České republiky i na Slovensku, v Holandsku a Rumunsku. www.biano.cz

V případě zájmu o další informace kontaktujte:

Kateřina Schejbalová

Brand manager

T: +420 775 255 705

E: katerina.schejbalova@biano.cz

www.biano.cz

https://www.facebook.com/bianocz/

Klíčová slova ČR-internet-trh-nábytek-firmy-BIANO

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Obchod, marketing
IT, telekomunikace

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.