SKIALPEM TO ZAČALO - druhý díl z Jižního Tyrolska přiblíží skialpinistické vybavení

- Premiérový díl čtyřdílného sportovního seriálu na ČT Sport

- Osvěta jednoho z nejstarších způsobů lyžování v moderním pojetí, tentokrát z Jižního Tyrolska

- Zaměřeno na vhodné vybavení pro skialpinismus

- V dalších dílech se představí Tyrolsko a SunnmoreAlps

Druhý díl výjimečného projektu, který je věnován stále populárnějšímu skialpinismu, pokračuje tuto sobotu od 12:45 hodin na ČT Sport. Tentokrát se hlavní protagonisté Jiří Hölzel a Alena Zárybnická vypraví do nejsevernější italské provincie, do Jižního Tyrolska. Tematicky se zaměří na vybavení vhodné pro skialpinismus.

Tak jako v předchozím krkonošském díle doprovází hlavní aktéry seriálu zkušený horský vůdce a oficiální HUDY MountainGuide, kterým se pro Jižní Tyrolsko stal Libor Kožíšek. Právě on naplánoval dvoudenní trasu na vrchol ColBechei de Sora položený ve výšce téměř 2 800 m. V plánu byla návštěva dvou horských chat, pochod po rovince, prudší stoupání i závěrečný sjezd.

Před vlastním výstupem je však ještě potřeba vysvětlit základní pojmy, a tak Libor Kožíšek odborně rozčlení lyže a vhodné boty na lehké závodní, skitouringové, určené spíše k chození, univerzální a freeridové. Chybět nebude ani specializovaný komentář k použití stoupacích želez a deskového vázání.

Trasa s příslibem nádherných panoramat nicméně začíná přechodem nezamrzlé horské říčky, pokračuje cestou k první horské chatě až k další výukové lekci, a to na téma otočky, tedy takzvané cikcaky. "Tento způsob používáme zhruba od sklonu svahu nad 30 stupňů, do 30 stupňů stačí jednoduchá otočka s přešlapáváním přes špičku,“ vysvětluje Libor Kožíšek na úvod výuky poměrně obtížné techniky.

Helmy, lavinové vyhledavače, sondy, lopaty patří k povinné výbavě našeho týmu. „Tak jako na každých horách i zde platí, že bezpečnost je na prvním místě,“ doplňuje Alena Zárybnická. A toto pravidlo také rozhodne o přehodnocení původního plánu, když náš tým v hustém odpoledním sněžení 400 výškových metrů pod hřebenem raději volí návrat na útulnou horskou chatu. Před sjezdem ještě Libor připomíná, jaké signály hůlkami platí při jízdě ve volném terénu a čím se liší od toho, jak například máme zastavovat na sjezdovce. Ochutnávka místních gastronomických lahůdek a závěrečný sjezd do údolí je celému týmu zaslouženou odměnou za protentokrát nezdolaný vrchol.

"Nechte si poradit ohledně výstroje a výzbroje od odborníků, jinak hrozí, že ve svém novém vybavení budete trpět. A to by byla škoda, protože skialpy jsou hlavně od toho, abyste si užívali absolutní pohodu,“ uzavírají tento díl oblíbení televizní moderátoři.

Vysílací časy na ČT Sport:

Den Čas

21.11.2015 12.45 hod.

28.11.2015 14.30 hod.

5.12.2015 11.55 hod

Další informace:

Jana Nekvindová, NORSKÁ MÓDA

Tel.: +420 604 809 405

jana.nekvindova@norskamoda.cz

Marek Mráz, HUDYsport

Tel.: +420 777 702 778

marek.mraz@hudy.cz

Na pořadu se podíleli:

Námět: Alena Zárybnická, Jiří Fidrant

Scénář: Alena Zárybnická, Jiří Hölzel, Karel Jonák

Režie: Karel Jonák

Střih: Tereza Dondová

Kameramani: Petr Klíma, Radomír Dufek, Martin Vrbický, Dušan Mihalečko, Vlasta Toušek

Zvuk: Jiří Batulka, Jan Vlček, Petr Čermák

Grafika: Martin Dušek

Produkce: Jiří Fidrant, Jana Nekvindová, Tomáš Uglaj

Horští vůdci: Karel Kříž, Libor Kožíšek, Vojta Dvořák, ArildEidset

Vyrobila: North Trappers s.r.o. (http://norskamoda.cz)

Hlavními partnery čtyřdílného skialpinistického seriálu jsou společnosti NORSKÁ MÓDA a HUDYsport, dále pak značky Bergans, Devold, Polar, Shock a Contour.

Partnery za jednotlivé lokality jsou Lanová dráha Sněžka, Město Pec pod Sněžkou, region Jižní Tyrolsko (Itálie), region Tyrolsko (Rakousko) a DNT - Norský turistický svaz.

Pomoc s realizací poskytly Horská služba ČR, Zdravotnická záchranná služba Královéhradeckého kraje, provozovatel letecké záchranné služby - společnost DSA, bouda Pod Sněžkou, historik Pavel Klimeš a Spolek špindlerovských lyžníků.

Každý díl seriálu bude vždy po odvysílané premiéře zveřejněn také na i-vysílání internetových stránek České televize. Oborovým mediálním partnerem seriálu Skialpem to začalo je časopis a portál o lyžování SNOW.Bližší informace k seriálu naleznete na http://www.skialpemtozacalo.cz nebo na stránkách České televize.

Partneři:

North Trappers pod značkou NORSKÁ MÓDA dováží od roku 2002 kvalitní produkty renomovaných skandinávských značek. Jejím cílem je přinášet na český trh mimořádně kvalitní zboží nejen ze severských zemí. V České a Slovenské republice zastupuje mimo jiné značky Bergans a Devold. (http://www.norskamoda.cz)

HUDYsport je s téměř 40 prodejnami největší sítí outdoorových prodejen v České a Slovenské republice s tradicíod roku 1990. Specializuje se na širokou nabídku kvalitního outdoorového vybavení (oblečení, obuv, vybavení aj.) prémiových značek Mammut, La Sportiva, Millet apod. (http://www.hudy.cz)

Polar je finská značka vyrábějící sporttestery. Do České republiky je dováží společnost Pottebn&Pannen Staněk. (http://www.pottenpannen.cz)

Shock je v České republice oblíbená značka energetických nápojů a tyčinek českého výrobce

Al-namura. (http://www.bigshock.cz)

Contour je rakouský výrobce stoupacích pásů pro skialpové lyže zastoupený v České republice společností Sam Hawkins. (http://www.skialpshop.cz)

SNOW je časopis a portál o lyžích a lyžování, na kterém najdete sněhové zpravodajství, předpověď počasí, testy lyží, bazar lyží a také lyžařské zájezdy. (http://www.snow.cz)

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz

Klíčová slova ČR-film-média-lyžování-skialpinismus-televize-ČT

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Média, společnost a životní styl
Sport
Kultura

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.