S příchodem chladného počasí rychle stoupá prodej sušiček prádla

Sušička prádla WHIRLPOOL AZAHP9781

Sušička prádla WHIRLPOOL AZAHP9781

Sušička prádla SIEMENS WT48Y780EU

Zatímco v létě lze vyprané prádlo sušit rychle a snadno venku, s příchodem chladnějšího podzimního počasí nastává čas sušiček. Jejich prodeje v tomto období pravidelně prudce rostou a podobně by tomu mělo být i letos.

"Loni v listopadu se prodej sušiček jen v síti Euronics zvýšil oproti říjnu o dvě stě procent a pro letošek očekáváme, že prodeje porostou ještě rychleji,“ uvedl mluvčí společnosti Euronics Bohuslav Komín.

"Největší zájem mají zákazníci o kondenzační sušičky v cenovém rozmezí od 15 000 do 20 000 korun, jednoznačně se přitom projevuje příklon k úspornějším přístrojům v energetické třídě A,“ dodal Komín.

I přes nárůst prodeje v posledních letech si sušičky prádla své místo v českých domácnostech zatím stále hledají. Z průzkumů MEDIAN* vyplývá, že sušičku prádla vlastní pouze 7 procent obyvatel České republiky ve věku 12-79 let. Česká republika v tom výrazně pokulhává za evropským průměrem. "V porovnání se zbytkem Evropy byl u nás v minulém roce počet koupených sušiček na jednoho obyvatele zhruba třetinový,“ komentuje situaci na trhu Jan Brynych z GfK Czech. Podle něj se však situace mění k lepšímu. "V posledních třech letech roste trh se sušičkami prádla řádově dvouciferným tempem,“ říká Brynych. To potvrzují i údaje o prodejích v síti Euronics, která je největší na českém trhu. Jen za prvních osm měsíců letošního roku vzrostl prodej sušiček o 29 procent ve srovnání se stejným obdobím loni, hlavní nákupní období přitom nastane až v závěru roku, kdy prádlo nelze sušit venku.

Jako nejčastější důvod pro koupi sušičky uvádějí čeští zákazníci úsporu času, pohodlí a to, že odpadá nutnost rozvěšovat prádlo na různých věšácích v domácnosti.

Vysoce oceňují i skutečnost, že po sušení v sušičce je již prádlo připraveno k uložení do skříně bez nutnosti žehlení. V síti Euronics se v současnosti prodávají sušičky prádla v širokém cenovém rozpětí od necelých 6 000 Kč až do 61 000 Kč, které uspokojí potřeby všech zákazníků. Většina přístrojů je při jednom cyklu schopna usušit více než 6 kg prádla. V zájmu ochrany životního prostředí postupně ubývá spotřebičů v energetické třídě B a C a jednoznačně začíná převládat třída A a vyšší.

*MEDIAN, Market & Media & Lifestyle - TGI, I. kvartál 2012 a II. kvartál 2012

Ve zkratce o EURONICS

EURONICS představuje v České republice největší síť elektroprodejen s více než 160 prodejnami. Zároveň patří do největšího uskupení elektroprodejců v Evropě. EURONICS ČR vznikl v roce 1999 a dnes obchoduje více než 60 světových značek elektrospotřebičů.

Zakládá si na prvotřídní kvalitě a perfektním servisu, což dokazuje automaticky a bezplatně poskytovaná plná záruka 40 měsíců na zakoupené spotřebiče (TV, ledničky, mrazničky, pračky, sušičky, sporáky, myčky a vestavné spotřebiče). Společnost sídlí ve Zlíně, její základní kapitál je 24,5 milionu korun, .v roce 2011 měla tržby 3,4 miliardy korun.

http://www.euronics.cz

Kontakt:

MC CONSULTANT s.r.o.

Jana Holoubková

e-mail: jana@mc-consultant.cz

tel.: 728 670 959

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz

Klíčová slova ČR-elektronika-trh-sušičky-firmy-Euronics

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Obchod, marketing
IT, telekomunikace

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.