Heureka.cz ve spojení s konzultační společností ACOMWARE spustila cyklus workshopů na téma Naučte se využívat Heureka.cz na 100 % ... a vydělat na tom. Odborníci z Heureka.cz Radka Haasová a Kamil Demuth a společnosti ACOMWARE Jakub Hladký a Jan Penkala se představili na pilotním workshopu tohoto cyklu v Praze.
Workshop, v českém online prostředí unikátní svým zaměřením výhradně na Heureka.cz a její funkcionality, přinesl čtyřiceti přítomným hned na úvod zásadní informaci. Dle NetMonitoru má Heureka.cz již od listopadu 2011 vyšší návštěvnost reálných uživatelů než Zbozi.cz. Řada otázek ovšem ukázala, že e-shopisté zatím tuto informaci nedokázali obrátit ve svůj jednoznačný prospěch.
„Je paradoxní, že zástupci e-shopů vědí, jak je pro ně Heureka.cz důležitá a co jim dokáže přinést, přesto stále mají s jejím využíváním rezervy,“ uvádí Radka Haasová z Heureka.cz a dodává: „Heureka.cz dokáže e-shopu nejen přivést zákazníky, ale zprostředkuje mu i zpětnou vazbu od zákazníků prostřednictvím Ověřeno zákazníky a sledovat cenovou hladinu jejich e-shopu ve srovnání s konkurencí. Stejně tak majitelé e-shopů dobře vědí, jaký mají přínos HeurekaPointy a že je jejich využívání bezpečné a levné, přesto v některých případech nevyužívají celý potenciál.“
Z dotazů bylo patrné, že přítomní e-shopaři a retailisté vítali možnost získat odpovědi a rady týkající se Heureka.cz přímo na místě. Nejvíce otázek měli posluchači k novému XML feedu, dostupnostnímu feedu, HeurekaPointům a konverzím.
„Heureka.cz dosahuje u některých komodit konverze v e-shopech kolem 8-10 %, a jak se na workshopu ukázalo, těchto čísel dosahoval pouze jediný zúčastněný,“ říká Jan Penkala ze společnosti ACOMWARE, s. r. o., a doplňuje: „U komodit, jako jsou parfémy, knihy, drobná elektronika, je konverze ještě vyšší. Ukázali jsme několik možností optimalizace, které pro e-shopy mohou znamenat zvýšení obratu o desítky procent.“
Další tématikou bylo budování vztahu se zákazníky. Více než polovina zastoupených e-shopů uvedla, že nemá implementováno „Ověřeno zákazníky“ a neúčastní se ani soutěže ShopRoku. Výsledky prezentované na workshopu ale jednoznačně potvrdily pozitivní vliv těchto aktivit na stabilní základnu spokojených zákazníků.
Pro Heureka.cz je tento vzdělávací cyklus - zejména díky společnosti ACOMWARE, která se dlouhodobě zaměřuje na e-commerce poradenství - důležitou součástí aktivit souvisejících s edukací trhu internetového nakupování. Heureka.cz se dlouhodobě snaží poskytovat řadu informací pro e-shopy, které mohou hrát klíčovou roli v boji o zákazníka.
Díky kladným a podnětným reakcím od posluchačů přidají obě společnosti další workshopy s touto tématikou.
ACOMWARE (http://www.acomware.cz) je specializovaná konzultační společnost zaměřující se na oblast e-commerce. ACOMWARE se soustředí především na pomoc při vstupu na on-line trh, e-commerce poradenství, zvyšování návštěvnosti a obchodní výkonnosti e-shopů. Za téměř 10 let fungování společnost obsloužila přes 2 000 internetových projektů. Tým tvoří více než 25 zkušených specialistů, kteří dlouhodobě rozšiřují své znalosti pod záštitou projektů EU. V rámci rozvoje e-commerce také ACOMWARE přináší klientům analýzy a bezplatné workshopy pod názvem workshopOPEN.
Heureka.cz je nákupní průvodce, který radí lidem při výběru produktů ze všech oblastí nakupování. Pro majitele e-shopů je důležitou studnicí dat a vědomostí o trhu.
Kontakt:
Magdaléna Divišová
ACOMWARE, s.r.o.
Hvězdova 1689/2a, 14062 Praha 4
Mobil: (+420) 733 129 272
magdalena.divisova@acomware.cz