Studie eurobrand2010, zaměřená na posouzení hodnoty evropských značek, kterou organizace European Brand Institute (Evropský institut pro značky) ve Vídni hodnotí více než 3 000 značek z 24 země a 16 průmyslových oborů. Podrobnější informace a celou zprávu najdete na webových stránkách: http://www.eurobrand.cc.
Nejhodnotnější značky Evropy jsou:
1.LVMH (27,638 miliardy Euro)
2.Nokia (25,331 miliardy Euro)
3.Vodafone (25,318 miliardy Euro)
4.INBEV (23,604 miliardy Euro)
5.Unilever (22,212 miliardy Euro)
6.Telefonica (21,880 miliardy Euro)
7.Nestlé (19,563 miliardy Euro)
8.Deutsche Telekom (18,001 miliardy Euro)
9.SAB Miller (17,572 miliardy Euro)
10.Mercedes-Benz (16,940 miliardy Euro)
Gerhard Hrebicek, ředitel organizace European Brand Institute, shrnuje hlavní výsledky studie:
"1. Největší růst hodnoty zaznamenaly značky z farmaceutického, zdravotnického a biotechnologického průmyslu
Největší růst hodnoty zaznamenala britská značka British GlaxoSmithKline (+34,6 %), následovaná značkami Sanofi Aventis (+19,1 %) a Novartis (+11,6 %). Hodnoty značek v automobilovém průmyslu (- 14,1 %) a IT a technologiích (-14,5 %) klesly především kvůli krizi. Hodnota značek v sektoru finančních služeb průměrně klesla o 10,8 %, přičemž nejvíce ztratily značky RBS (-36 %), UniCredit (-29,7 %) a Deutsche Bank (-29,9 %).
2. Hodnota značek kolísá méně než cena akcií
Hodnota značek kolísá méně než hodnota akcií daných firem na kapitálových trzích. Značky se po krizi rychleji vzpamatovaly a některé průmyslové obory stále mají růstový potenciál v oblasti tržní kapitalizace. Hodnota značek roste rychleji než indexy na akciových trzích. Podle studie eurobrand2010 vzrostla ve sledovaném období hodnota 10 nejhodnotnějších značek v průměru o 32,1 %, zatímco hodnota indexu DAX vzrostla pouze o 22,6 %."
European Brand Institute a eurobrand
European Brand Institute je sdružením nezávislých expertů na posuzování hodnoty evropských značek s více než 14 lety zkušeností v oblasti analýz, hodnocení, strategií a posuzování hodnoty značek evropských firem s počtem zaměstnanců od 10 do 100 000 a vlastním jměním od 1 miliónu Euro do 500 miliard Euro.
Kontakt:
European Brand Institute
Dr. Gerhard Hrebicek
telefon: +43 1 532 1000 52