Provozovatelé největších internetových obchodů hodnotí tyto Vánoce jako extrémně úspěšné. V předvánočním čase se jim nejen výrazně zvedla návštěvnost, ale i počet objednávek. Dobře se prodávalo i dražší luxusní zboží, o které je jinak v průběhu roku menší zájem. Tyto informace může potvrdit Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která odhadovala, že tržby internetových obchodníků budou letos rekordní - až 14 miliard korun, což je o 40 procent více než v roce 2005. Stejně vidí situaci také společnost NATURAL MEDICAMENTS s. r. o., přední internetový prodejce, který provozuje internetové obchody http://www.parfemy.cz, http://www.hodinky.cz, http://www.krasa.cz, http://www.prozdravi.cz, http://www.nakupnicentrum.cz.
V průběhu prosince v jejích internetových obchodech nakoupilo více než 30 000 zákazníků. Oproti roku 2005 se jedná o více než 100procentní nárůst. V loňském roce společnost dosáhla celkového obratu 130 mil. korun. Letos obrat dosáhne cca 250 mil. korun.
Vánoční sezóna je nejsilnějším obdobím roku, nejen co se tržeb týče, ale i v množství vyexpedovaných zásilek. "Snažili jsme se vyřídit i objednávky přijaté doslova na poslední chvíli. 3 týdny před Vánocemi jsme pracovali na 2 směny, abychom včas vyexpedovali objednané zboží, což se nám také podařilo", říká Martin Rozhoň, majitel společnosti. Nejvíce objednávanou komoditou byly parfémy, kosmetika a hodinky.
V předvánočním období se na internetu neprodávalo rekordně jen dárkové zboží, ale například i nábytek - komodita, která ještě nedávno na internetu neměla významné zastoupení. "V předvánočním období jsme zaznamenali extrémní poptávku po našem zboží - na odbyt šly především sedací soupravy, postele a bytové doplňky. Tržby byly trojnásobné oproti běžným měsícům," uvádí jednatel společnosti Forliving s.r.o. - provozovatele největšího internetového obchodu s nábytkem (http://www.nabytek-forliving.cz).
Kontakt:
Jitka Holčáková
NATURAL MEDICAMENTS s.r.o.
E-mail: marketing@nakupnicentrum.cz