Starbucks zpomalí rozvoj obchodů ve Spojených státech amerických a urychlí mezinárodní expanzi. Konferenční hovor se zástupci finanční sféry se uskutečnil 7. ledna v 17:30 hod. východního standardního času (EST). Správní rada společnosti Starbucks Coffee Company (burzovní index NASDAQ:SBUX) dnes zveřejnila sérii iniciativ, jejichž cílem je zvýšit hodnotu pro akcionáře. Tyto plány se týkají opětovného zaměření firmy na poskytování jedinečného zážitku z produktů společnosti Starbucks zákazníkům a navázání na odkaz modernizace společnosti. Aby se jí podařilo tyto cíle splnit, jmenovala správní rada s okamžitou platností svého předsedu Howarda Schultze do další funkce. Schultz bude zastávat pozici generálního ředitele, ve které nahradí Jima Donalda, který ze společnosti odchází.
"Howard je 'architektem' značky Starbucks a jeho vize jedinečného zážitku zákazníků představuje jádro pozoruhodných úspěchů společnosti," řekl Craig Weatherup, předseda Výboru pro nominace do správní rady a firemního vedení společnosti Starbucks.
"Bereme-li v úvahu kroky, které správní rada považuje za nezbytné učinit, neexistuje lepší osoba, která by mohla řídit změny a zajistit společnosti Starbucks pozici pro inovace, provedení a soustředit celou firmu na zákazníka."
Schultz pracoval ve funkci generálního ředitele společnosti od roku 1987 do roku 2000. Během tohoto období se společnost v roce 1992 stala veřejnou firmou a zaznamenala významný rozvoj v USA i v zahraničí. Od roku 2000 se Schultz v roli předsedy představenstva zaměřil na globální strategii a rozvoj, který v současné době zahrnuje významnou a rozšiřující se přítomnost ve 43 zemích. Jako předseda představenstva a generální ředitel bude zodpovídat za celkové strategické zaměření společnosti s dominantním důrazem na všechno, co se týká zákazníků. Provozní ředitel Martin Coles bude se Schultzem úzce spolupracovat a bude dohlížet na všechny provozní aspekty podnikání.
"Jsem nadšený, že budu opět zastávat funkci generálního ředitele. Těším se na to, že povedu společnost Starbucks a její oddané partnery a zaměstnance k ještě větším úspěchům v globálním měřítku," řekl Schultz. "Musíme se zaměřit na problémy, které před námi stojí. Víme, co musíme udělat. Stručně řečeno, chceme se vrátit k tomu, co dělá značku a produkty společnosti Starbucks tak výjimečnými: získávat a pražit ta nejkvalitnější kávová zrna na světě; zaměřit se neochvějně na zákazníka; posilovat důvěru, kterou v nás naši lidé mají, zaměřit se na rizika, která v podnikání podstupujeme, na modernizaci a kreativitu, která jsou značkou našeho úspěchu."
Schultz poznamenal, že jeho činnost bude zahrnovat:
- zlepšení současného stavu podnikání ve Spojených státech amerických tím, že se zaměří na zkušenosti zákazníků v obchodech, na nové produkty a návrhy vybavení obchodů, nová školení a nástroje pro obchodní partnery společnosti, aby dokázali poskytovat zákazníkům opravdu jedinečný zážitek
- zpomalení tempa otevírání nových obchodů ve Spojených státech amerických a likvidace obchodů v této zemi, které neprosperují, aby se společnost Starbucks mohla znovu zaměřit na sféru hospodaření v oblasti obchodování
- obnovení citových vazeb se zákazníky a znovunavázání vztahů a asociací, která mají zákazníci spojené s kávou, značkou, lidmi a obchody Starbucks(R)
- reorganizaci společnosti Starbucks a zjednodušení řízení, aby byla zajištěna lepší podpora iniciativ zaměřených na zákazníky a přemístění zdrojů do klíčových oblastí
- zrychlení rozvoje a zvýšení výnosnosti obchodů společnosti Starbucks mimo USA, včetně přeřazení části kapitálu, původně určeného pro rozvoj obchodů v USA na mezinárodní sféru
"Celkově vzato by tyto iniciativy měly pomoci transformovat společnost Starbucks a zajistit její další úspěchy. Věříme, že můžeme zlepšit naše výkony tím, že se vrátíme k základům, které přinesly společnosti úspěchy v minulosti - našemu nadšení pro obchod a silné zaměření na zákazníky a vztahy s lidmi. Přitom můžeme spoléhat na stálé úsilí a oddanost našich partnerů po celém světě, kteří již tolik přispěli a ještě přispějí k úspěchům společnosti Starbucks," komentoval Schultz.
Společnost Starbucks poskytne další informace o aktualizované strategii a dalších akcích v konferenčním hovoru o zisku za první čtvrtletí roku 2008, který se uskuteční 30. ledna 2008.
Schultz poznamenal, že se nejedná o jednorázové okamžité řešení ani věc, kterou lze realizovat přes noc, ale úspěch spočívá v přísné realizaci cílů, které pro společnost nastínil. "Pozice, kterou nyní máme u našich zákazníků a partnerů není samozřejmostí. O důvěru našich zákazníků musíme bojovat každý den - tím jak vedeme naše obchody, jak jednáme s lidmi a jak se chováme uvnitř společnosti. Snažíme se poskytovat zdravotnickou péči pro naše partnery na plný i částečný úvazek, snažíme se uskutečňovat prvotřídní politiku sociální odpovědnosti firmy a snažíme se, aby se naši dodavatelé v praxi začlenili do programů společenství C.A.F.E. (Coffee and Farmers Equity) v zemích, ze kterých pocházejí.
"V zastoupení správní rady a všech partnerů společnosti Starbucks bych rád poděkoval Jimu Donaldu za všechno, co udělal pro naši firmu. Jim byl vášnivým a neúnavným propagátorem naší značky. Přejeme mu v jeho dalším úsilí mnoho úspěchů," dodal Schultz.
Howard Schultz, známý v širokém povědomí jako "architekt" značky Starbucks, vstoupil do společnosti Starbucks Coffee Company v roce 1982 jako ředitel provozu a marketingu. V té době provozovala společnost pouhé čtyři obchody. V srpnu 1987 Schultz společnost Starbucks Coffee Company koupil. Pod jeho vedením se společnost Starbucks stala jednou z prvních firem v Severní Americe, která nabídla svým partnerům na plný i částečný úvazek dvě jedinečné výhody: zdravotnickou péči a finanční podporu v podobě akciové opce s názvem Bean Stock. V červnu 1992 se společnost Starbucks stala první veřejnou společností specializující se na kávu. V současné době je přední firmou, která se zabývá maloobchodem, pražením a značkami speciálních druhů kávy na světě. Kromě maloobchodů v Severní Americe, Latinské Americe, Evropě, na Středním východě a Tichomoří, prodává společnost Starbucks kávové a čajové produkty prostřednictvím specializovaných a licencovaných obchodů.
Konferenční hovor se zástupci finanční sféry
Společnost uspořádala konferenční hovor pro zástupce finanční sféry dne 7. ledna v 17:30 hod. východního standardního času (EST), ve kterém se hovořilo o tomto oznámení. Hovor si můžete vyslechnout v podobě audio vysílání na internetu, přístup přes odkaz Vztahy s investory (Investor Relations) na internetových stránkách společnosti na adrese http://investor.starbucks.com.
Po hovoru bude uspořádán další konferenční hovor, ve kterém zástupci společnosti budou hovořit o finančních výsledcích za první čtvrtletí roku 2008 a poskytnou podrobné informace o strategii rozvoje dalších aktivitách. Hovor se uskuteční ve středu 30. ledna 2008, po vydání tiskové zprávy o finančních výsledcích za první čtvrtletí 2008.
O společnosti Starbucks
Společnost Starbucks Coffee Company přináší lidem povznášející zážitek, který obohatí okamžik i celou existenci lidského života - šálek výjimečné kávy kdykoli. Pokud se chcete podělit o zkušenosti, navštivte internetové stránky na adrese http://www.starbucks.com.
Výhledová prohlášení
Tato tisková zpráva obsahuje výhledová prohlášení týkající se nedávných trendů v podnikání společnosti a jejích plánů do budoucna, stejně jako iniciativ a záměrů. Tato výhledová prohlášení vychází z informací o provozu, finančních otázkách a konkurenci, které jsou v současné době a která podléhají různým rizikům a nejasnostem. Skutečné budoucí výsledky a trendy se mohou zcela lišit v důsledku mnoha faktorů, jako např. cena kávy, mléčných produktů a dalších surovin a jejich dostupnost, úspěšná realizace plánů interních výkonů a expanze, kolísání ekonomiky a mezinárodních měn ve Spojených státech amerických i mezinárodním měřítku, důsledky iniciativ konkurence, důsledky právních jednání a další rizika, která jsou podrobně popsána v hlášeních, které společnost předkládá Komisi pro cenné papíry (SEC), včetně kapitoly "Rizikové faktory" výroční zprávy společnosti Starbucks na formuláři 10-K za fiskální rok končící 30. září 2007. Společnost nemá žádnou povinnost aktualizovat žádná z těchto výhledových prohlášení.
Pokud si chcete přečíst dopis společnosti Starbucks zákazníkům, jděte na internetovou adresu http://www.starbucks.com.
KONTAKT:
Kontakt pro média společnosti Starbucks (Starbucks Media Relations)
Valerie O'Neilová
Tel.: +1-206-318-7100
nebo
Kontakt pro investory společnosti Starbucks (Starbucks Investor Relations)
JoAnn DeGrandeová
Tel.: +1-206-318-7893
Internetové stránky: http://www.businesswire.com/cnn/sbux.shtml
Text této zprávy v původním, zdrojovém jazyce je oficiální verzí. Překlad této zprávy do jiných jazyků poskytujeme pouze jako doplňkovou službu. Text zprávy v původním, zdrojovém jazyce je jedinou právně závaznou verzí této tiskové zprávy.