Společnost NIKE, Inc. oznámila uzavření strategického partnerství se společností Scale Waterless Dyeing Technology

Společnost NIKE, Inc. oznámila uzavření strategického partnerství se společností Scale Waterless Dyeing Technology

Společnost NIKE, Inc. (burzovní index NYSE: NKE) dnes oznámila, že uzavřela strategické partnerství se společností DyeCoo Textile Systems B.V. se sídlem v Nizozemsku, která vyvinula a zkonstruovala první komerčně dostupné stroje na barvení textilu bez použití vody. Technologie firmy DyeCoo eliminuje použití vody v procesu barvení textilu pomocí recyklovaného oxidu uhličitého. Při volbě názvu "DyeCoo" se společnost nechala inspirovat procesem barvení (dyeing) pomocí CO2. Toto partnerství potvrzuje dlouhodobý závazek společnosti NIKE, Inc. navrhovat a vyvíjet vynikající sportovní výrobky pro sportovce, a její všeobecnou strategii zaměřenou na inovace a udržitelnost podnikání.

"Barvení bez použití vody je významným krokem při službě sportovcům i při ochraně životního prostředí. Toto partnerství posílí dlouhodobou strategii a pevný závazek společnosti Nike, zaměřený na inovace a udržitelnost," říká Eric Sprunk, obchodní a produktový viceprezident společnosti Nike. "Věříme, že tato technologie má potenciál způsobit revoluci v textilní výrobě, a chceme spolupracovat s moderními barvířskými firmami, textilními výrobci a značkovými výrobci spotřebních oděvů na rozvinutí této technologie a jejím prosazení v celém odvětví."

Společnost Nike zkoumá tuto technologii již osm let, a v dalších měsících tohoto roku hodlá uspořádat akce, na kterých představí špičkové oblečení vyrobené z textilií barvených bez vody, a tím podpořit zvýšení objemu výroby pomocí této technologie.

"Jsme velmi rádi, že díky partnerství s firmou Nike budeme na této technologii pracovat společně, a věříme, že přínosy a dopady této technologie budou značné," říká Reinier Mommaal, generální ředitel společnosti DyeCoo. "Spotřeba vody je nulová, spotřeba energie je snížená, nejsou nutné žádné pomocné chemické látky, není třeba sušení, a proces je dvakrát rychlejší. Technologie může rovněž zlepšit kvalitu barvené tkaniny a umožňuje větší kontrolu nad procesem barvení. Dále umožňuje využívat nové vlastnosti barviva a transformuje proces barvení tkanin tak, aby se mohl provádět kdekoliv. Doufáme, že se k nám připojí další vedoucí představitelé průmyslu, a že v blízké budoucnosti tuto inovativní technologii nasadí také."

Konvenční barvení textilií vyžaduje značné množství vody. V průměru se odhaduje, že ke zpracování jednoho kg textilních materiálů je dnes zapotřebí 100-150 litrů vody. Analytici odhadují, že do roku 2015 bude ročně nabarveno více než 39 milionů tun polyesteru. Společnost Nike očekává, že technologie barvení DyeCoo “SCF” CO2 (superkritický tekutý oxid uhličitý), bude mít pozitivní dopad zejména v Asii, kde se provádí barvení velké části textilu pro celý svět. Když se tato technologie rozšíří, velké množství vody používané při konvenčním barvení textilií již nebude potřeba, a z toho vyplývá, že se sníží využívání fosilních paliv potřebných k zahřívání tak velkého množství vody. Nepřítomnost vody v procesu barvení látek také eliminuje riziko úniku odpadní vody, která představuje známé nebezpečí pro životní prostředí. Oxid uhličitý použitý v procesu barvení společnosti DyeCoo se dále regeneruje, a lze jej znovu použít.

DyeCoo je považována za první společnost, která úspěšně komerčně využívá proces barvení polyesteru SCF CO2. V současnosti již probíhá vývoj technologie, která by byla použitelná také pro jiné přírodní a syntetické tkaniny. Technologie SCF CO2 se často a bezpečně používá i v jiných průmyslových odvětvích, jako například při eliminaci kofeinu z kávy a při extrakci přírodních chutí a vůní.

O společnosti NIKE, Inc.

Společnost NIKE, Inc. má sídlo nedaleko Beavertonu ve státě Oregon. Je přední světovou návrhářskou firmou, výrobcem a distributorem originální sportovní obuvi, oblečení, vybavení a příslušenství pro širokou škálu sportovních aktivit. Společnost Nike plně vlastní dceřiné společnosti, například firmu Converse Inc., která navrhuje, vyrábí a distribuuje sportovní obuv, oděvy a doplňky, společnost Cole Haan, která navrhuje, vyrábí a distribuuje luxusní obuv, kabelky, doplňky a kabáty, Umbro Ltd., přední světovou fotbalovou značku se sídlem ve Velké Británii a Hurley International LLC, která navrhuje, vyrábí a distribuuje obuv, oděvy a doplňky pro akční sporty a životní styl mladých lidí. Další informace najdete na stránkách http://www.nikeinc.com a dále můžete sledovat @Nike. Chcete-li se dozvědět více o závazku společnosti Nike v oblasti udržitelnosti, navštivte stránky http://www.nikebetterworld.com.

O společnosti DyeCoo

Společnost DyeCoo Textile Systems B.V. byla založena v březnu 2008. DyeCoo Textile Systems B.V. je předním světovým dodavatelem průmyslových barvicích zařízení s využitím CO2, a předním inovátorem v odvětví barvicích technologií a postupů pomocí CO2. DyeCoo Textile Systems B.V. je pobočkou nizozemské skupiny Feyecon, inovátora v oblasti zpracovatelských technologií na bázi CO2.

Kontakty:

Nike

Média

Mary Remuzzi, 503-532-8767

nebo

Investoři

Kelley Hall, 503-532-3793

nebo

DyeCoo

Reinier Mommaal, + 31 (0)294 41 00 25

E-mail: info@dyecoo.com

Zdroj: NIKE, Inc.

Tuto tiskovou zprávu najdete online na adrese

http://www.businesswire.com/news/home/20120207006898/en

Text této zprávy v původním, zdrojovém jazyce je oficiální verzí. Překlad této zprávy do jiných jazyků poskytujeme pouze jako doplňkovou službu. Text zprávy v původním, zdrojovém jazyce je jedinou právně závaznou verzí této tiskové zprávy.

(BW)

Keywords USA-textil-trh-ekologie-NIKE, Inc.

Region
USA, Canada, U.N.

Category
Processing and manufacturing industries
Business, marketing

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.