Společnost Millward Brown představuje žebříček BrandZ TOP 100 nejhodnotnějších značek roku 2008 * Google je již druhým rokem nejcennější značkou v hodnotě $86.1mld
Praha 21. dubna (PROTEXT) Společnost Millward Brown, jedna z předních
světových agentur zabývajících se výzkumem trhu, dnes v Praze představila
nejpodrobnější celosvětový žebříček nejsilnějších obchodních značek BrandZ
TOP 100. Tento žebříček vychází již třetím rokem.
Celková finanční hodnota všech značek v BrandZ Top 100 se od loňského roku
zvětšila téměř o 21 % z 1,6 bilionu dolarů v roce 2007 na 1,94 bilionu
dolarů v roce 2008. Nejhodnotnější značkou roku 2008 se stal opět Google -
86,1 mld. USD, hned v závěsu je skupina GE s hodnotou 71,4 mld. USD a
Microsoft - 70,8 mld. USD. Pořadí na prvních třech místech se od loňského
roku sice nezměnilo, přesto došlo k celé řadě změn a překvapení.
Nejdůležitější poznatky a trendy z letošní BrandZ studie:
1."Stará" Asie vs "Nová" Asie - čínské značky čím dál více aspirují na
pozice v žebříčku BrandZ - letos to jsou hned čtyři - China Mobile, Bank of
China, China Construction Bank a ICBC a jejich finanční hodnota se zvýšila
o neuvěřitelných 53 procent na 124 mld. USD. Oproti tomu z "tradičně"
silných asijských ekonomik - Japonska, Koreje a Hongkongu - je letos sice
sedm značek, ale jejich hodnota se oproti loňsku zvýšila jen o 7 % (na 111
mld. USD).
2.Pokračující vzestup BRICs (Brazílie, Rusko, Indie a Čína)
Objevování
nových trhů hraje klíčovou roli v expanzi globálních značek jako je
například Apple nebo Gucci. Nicméně BrandZ studie ukazuje, že i některé
"domácí" značky těchto nových dynamických ekonomik mají potenciál velkého
růstu. Ruský mobilní operátor MTS se dostal na pozici číslo 89. Je to
historicky první ruská značka (a tím i první značka z našeho regionu
střední a východní Evropy), která se dostala do BrandZ TOP 100. Její
hodnota je 8,1 mld. USD. Další slibné značky, spadající do regionu BRICs
jsou Lukoil (851 milionů USD) a Baltika (1,086 milionů USD) z Ruska
(objevují se v žebříčcích svých kategorií) a brazilské pivo Brahma. Indické
značky se zatím do žebříčku nedostaly, lze je však očekávat v blízké
budoucnosti spolu s dalšími silnými značkami BRIC trhů.
3.Technologický boom - Značky vyvíjející technologie (včetně mobilních
operátorů) zaujaly v TOP100 BrandZ studie celkem 28 míst. Jejich celková
hodnota vzrostla o celých 187,5 mld. USD, což je více než polovina
celkového nárůstu hodnoty značek v celé BrandZ studii.
Kompletní BrandZ zpráva, žebříčky včetně doplňujících analýz v jednotlivých
kategoriích a regionech je k dispozici na www stránkách Millward Brown nebo
v pražské pobočce společnosti - http://www.millwardbrown.com/mboptimor,
http://www.brandz.com a http://www.ft.com.
Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.