REWE Group rozšiřuje svou pozici na trhu v České republice

Skupina REWE Group, jeden z předních německých a evropských maloobchodníků, pokračuje ve své strategii mezinárodní expanze. Německá skupina REWE Group a belgická skupina Belgian Delhaize Group se dohodly na převzetí obchodů Delvita v České republice, přičemž toto převzetí podléhá souhlasu ze strany kompetentního úřadu.

Převzetím obchodů Delvita se počet supermarketů provozovaných skupinou REWE Group v tomto novém členském státě EU více než zdvojnásobí a dosáhne více než 170 obchodů, čímž získá BILLA – značka supermarketu, kterou společnost přijala pro své rozšiřování mimo Německo – důležitou roli v segmentu supermarketů v České republice. V průběhu příštích dvou let bude více než 95 obchodů převzatých skupinou REWE Group přeměněno na obchody BILLA. Kupní cena činila 100 milionů eur.

"Díky své poloze uprostřed a díky své velikosti (jedná se o pátý největší trh ve střední a východní Evropě) hraje Česká republika nesmírně důležitou roli v naší strategii internacionalizace. Skupina REWE Group je odhodlána nadále zvyšovat v dalších letech svůj mezinárodní podíl, který již dosáhl 32 procent", sdělil mluvčí výboru vedení skupiny REWE Group Alain Caparros o angažovanosti společnosti v České republice. Podle Caparrose povede nákup obchodů Delvita ke zhuštění distribuční sítě a ke zvýšení vlivu společnosti v této zemi.

S nákupem obchodů převezme BILLA též všechny zaměstnance. Lepší integrace společnosti vytvoří vhodné podmínky a pevnou základnu pro dlouhodobý úspěch. V roce 2005 vykázala Delvita tržby 282,2 milionu eur a ke konci roku 2005 zaměstnávala 3800 lidí.

BILLA: Blíže k zákazníkovi prostřednictvím rozšířené sítě obchodů

Díky převzetí BILLOU bude pokračovat existence obchodů Delvita, které se nacházejí ve všech velkých městech v zemi. Pro skupinu REWE Group je dobře rozvinutá síť obchodů též rozhodujícím důvodem, protože umístění prodejen ideálně doplňuje stávající síť obchodů BILLA. Kromě toho je koncept obchodů a firemní strategie podobná konceptu a strategii BILLY. V důsledku převzetí se zlepší tržní pozice BILLY jakožto lokálního dodavatele a díky hustší obchodní síti se výrazně zmenší vzdálenost k zákazníkovi. Kromě toho dojde k optimalizaci Delvitou zavedeného konceptu, a to díky zaměření BILLY na hodnotu peněz, obsáhlou škálu čerstvých výrobků a na služby poskytované kvalifikovanými zaměstnanci.

V současnosti provozuje BILLA 80 obchodů v České republice, které dosáhly v roce 2005 hrubé tržby 250 milionů eur.

Skupina REWE Group v České republice

Se svými 240 supermarkety a diskontními prodejnami a s 6300 zaměstnanci dosáhla v loňském roce skupina REWE Group v České republice tržeb 665 milionů eur. V tržním segmentu diskontových prodejen má skupina díky 160 obchodům Penny vedoucí pozici na trhu. V segmentu supermarketů patří skupina REWE Group díky 80 obchodům BILLA mezi tři největší v zemi. Pro další zlepšení již nyní dobré pozice na divoce diskutovaném českém potravinářském trhu bude, jak nedávno oznámil v Praze mluvčí výboru vedení Alain Caparros, v nadcházejících letech investováno přibližně 130 milionů eur.

S celkovými tržbami 41,7 miliardy eur a 260.564 zaměstnanci v Německu a ve 13 evropských zemích se skupina REWE Group řadí na třetí příčku na evropském potravinářském trhu. V samotné střední a východní Evropě zvýšila skupina REWE Group svůj obrat v roce 2005 o více než 15 procent na tři miliardy eur.

Pokud máte další otázky, obraťte se, prosím, na:

Jaroslaw Szczypka, generální ředitel BILLA Czech Republic

Tel.: +420 323625 116, e-mail: j.szczypka@cz.billa.co.at

Kontakt:

Jan Šíd

REWE GROUP Česká republika

CFO

BILLA, spol. s r.o.

Modletice 67

251 01 Říčany u Prahy

Telefon: +420 323 625 100

Fax: +420 323 625 197

E-Mail: j.sid@cz.billa.co.at

Keywords ČR-trh-potraviny-firmy-REWE Group-BILLA-PROTEXT

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Business, marketing
Food, gastronomy

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.