Povinné ručení zdraží, přesto lze stále ušetřit

Zlevňování povinného ručení skončí. Pojišťovny prodělávají, a proto se brzy můžeme dočkat zdražení. I přesto, že dojde ke zvýšení pojistného, pořád ještě může majitel vozidla ušetřit až tisíce korun.

Celkové náklady na odškodnění dopravních nehod z pojištění odpovědnosti z provozu vozidla vzniklé v roce 2011 převýšily vybrané pojistné o jedno procento. Informovala o tom Česká kancelář pojistitelů, sdružující tuzemské pojišťovny. Současný stav je podle ní neudržitelný. Zatímco částky vyplácené z povinného ručení se zvyšují, průměrná cena pojistného dosud z důvodu konkurenčního boje mezi pojišťovnami klesala. Zatímco v roce 2006 přišlo povinné ručení průměrného auta na 3891 korun ročně, letos je to jen 2950 korun.

Zdražování zasáhne všechny majitele vozidel, přesto existuje možnost, jak stále ještě na pojistném ušetřit až tisíce korun. Porovnáním nabídek pojišťoven na srovnávacích portálech získá majitel vozidla přehled cen a dozví se, kolik by u té nejlevnější ušetřil. "Povinné ručení lze nyní sjednat i s 3 měsíčním předstihem počátku platnosti - může být platné až od ledna 2013 a to stále za nižší cenu, která je aktuální nyní," říká produktový manažer srovnávacího portálu Ušetřeno.cz Tomáš Suchý.

Podle ČAP od roku 2000 výrazně stoupl na celkově vyplacených částkách podíl škod na zdraví z 20 procent až na loňských 40 procent. Průměrná výše závazku jedné škody na zdraví pro rok 2011 je více jak 450 tisíc korun. Stoupají také náklady na likvidaci majetkových škod. Průměrná hodnota škody je 31 tisíc korun.

Mluvčí České pojišťovny Tomáš Zavoral uvedl, že u pojištění motorových vozidel v posledních letech panuje regulérní cenová válka a tak se dostává na samou hranici ekonomické únosnosti. "Začátkem loňského roku spadly ceny na novém obchodu meziročně až o 20 procent. To má na ekonomiku tohoto produktu samozřejmě velmi negativní dopad," komentuje Zavoral.

O společnosti AdFinance

Společnost AdFinance, s.r.o. byla založena v roce 2010. Vlajkovou lodí společnosti AdFinance je portál Ušetřeno.cz, který funguje jako komplexní srovnávač cen mnoha produktů napříč trhem - od energetiky a pojištění, až po finanční produkty. Svým uživatelům tak poskytuje vše na jednom místě, čímž jim šetří čas i peníze. Svým partnerům AdFinance následně dodávají kontakty na potenciální zákazníky či přímo hotové smlouvy se zákazníky novými a jen v energetické sekci společnost takto měsíčně převede na 4.000 smluv. Vedle portálu Ušetřeno.cz provozuje AdFinance i konkrétněji zaměřené Energium.cz, Pojistito.cz, eSlevy.cz a další.

Kontakt:

Tereza Tomišková, AdFinance s.r.o. tel.

+420 608 067 279, e-mail: tereza.tomiskova@usetreno.cz

David Nevečeřal, AdFinance s.r.o. tel. +420 608

888 629, e-mail: david.neveceral@usetreno.cz

Keywords ČR-pojišťovny-internet-firmy-AdFinance

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Finance, economics
IT, telecommunications

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.