Online webová univerzita pro všechny! Učte sebe i ostatní a buďte online!

Unikátní projekt společnosti Mediatel a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP) pod názvem „Webová univerzita pro všechny“ si kladl za cíl napomoci menším firmám a živnostníkům vyřešit problém vlastní webové prezentace, její přípravu, obsahovou a vizuální korektnost ve srozumitelné podobě a časové flexibilitě.

V průběhu tří týdnů tak měli registrovaní účastníci možnost v rámci 6 lekcí získat ucelený přehled, jak své webové stránky optimalizovat, získali celou řadu dobrých rad, tipů a triků, jak více zaujmout svého zákazníka tak, aby se rád vracel.

Kurzy volně navázaly na předešlou úspěšnou Google Internetovou univerzitu pro podnikatele. Tentokrát však byly určeny také pro začínající „webaře“. Jednotlivé lekce zaregistrovaní účastníci dostávali přímo do e-mailu.

Tohoto ročníku se zúčastnilo celkem 320 podnikatelů z celé České republiky.

Díky zhodnocení zúčastněnými víme, že 90 % z dotázaných bylo s obsahem a formou velmi spokojeno a hodnotilo jeho kvalitu známkou 1 - 2.

Po absolvování kurzu víme, že:

- 84 % dotázaných zvažuje pořídit si webové stránky,

- 60 % z nich si je připraví samo,

- 35 % zúčastněných zvažuje nutnost zapojení se do sociálního života prostřednictvím Facebooku.

Zatím nejmenší důraz kladou dotazovaní na PPC kampaně, které plánuje pouze 20 %.

94 % respondentů plánuje, že se zúčastní pokračování Webové univerzity, kterou společnost Mediatel ve spolupráci s AMSP plánuje opět na podzim 2012.

„Pro naši asociaci to byl další z řady online projektů, které pro své členy a partnery realizuje. Segment menších firem a zejména živnostníků je charakteristický trvalým nedostatkem času na vzdělávací akce, proto dáváme v tomto případě přednost online projektům, kterých se mohou podnikatelé a firmy zúčastnit v libovolném čase a k informacím se dle potřeby vracet. Potěšilo nás, že i menší firmy a živnostníci chápou význam internetu jako ohromného zdroje informací a příležitostí, který jim může přivést nové klienty a zakázky, o které je v současné době nouze“, uvádí generální ředitelka AMSP Eva Svobodová.

A jak se na první ročník dívá společnost Mediatel? Odpovídal nám Barbara Kotulánová, marketingový manažer společnosti Mediatel.

1/ Co Vás vedlo k tomu, že jste tento projekt s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR spustili?

„Společnost Mediatel se již dlouhodobě zabývá edukací malých a středních podniků a živnostníků v oboru online marketingu. Možnost spolupráce s AMSP na Webovou univerzitu pro všechny je tak dalším přirozeným krokem, jak pomoci těmto subjektům orientovat se v marketingové džungli.“

2/ Byli jste spokojeni s průběhem a výsledky hodnocení univerzity?

„S výsledky hodnocení jsme byli velice spokojeni. Objasnily nám mimo jiné, o jaká další témata by byl v budoucnu zájem.“

3/ Jaký cíl (např. ve vzdělávání podnikatelů) si kladete do budoucna?

„Byli bychom rádi, kdyby si malé a střední podniky i živnostníci uvědomili, jak velice důležitý je pro ně správný marketingový mix a uměli ho efektivně využívat ve svůj prospěch. Na základě našich zkušeností a výzkumů můžeme poradit, pro jaká odvětví je lepší používat tištěnou inzerci a pro jaké naopak elektronickou. O tyto informace by se měli zajímat zejména živnostníci a jejich cílem by mělo být naučit se je efektivně využívat.“

4/ Co Vás, jako pořadatele, nejvíce překvapilo v průběhu kurzu?

„Na kurzu nás spíše než překvapil, především potěšil, velký zájem uchazečů o odborná témata. V průběhu univerzity nám na helpdesk chodily již velice podrobné dotazy na úpravy webových stránek.“

O AMSP:

Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky a živnostníky i jejich organizace z celé republiky již od r. 2001. Aktuálně zastupuje zájmy cca 254.000 podnikatelských subjektů. Úspěšně prosazuje základní myšlenky z Programu rozvoje malých a středních podniků v ČR, který zpracovala již v roce 2003 a průběžně jej aktualizuje. Asociace spolupracuje s vládou, jednotlivými ministerstvy a v uplynulých letech iniciovala řadu zákonných opatření, která pomáhají formovat podnikatelské prostředí v naší zemi. Je připomínkovým místem k připravované legislativě, členem Podnikatelské rady a řady dalších poradních orgánů vlády a ministerstev vč. hodnotitelských komisí, je zastoupena rovněž na evropské úrovni, a to přímo v představenstvu Evropské asociace řemesel, malých a středních podniků (UEAPME) v Bruselu. Pro své členy poskytuje především INFORMAČNÍ SERVIS zaměřený cíleně na segment malých a středních podniků a živnostníků z celé řady oblastí, dále účast na odborných akcích, seminářích, konferencích, setkáních podnikatelů v ČR i v zahraničí a celkové prosazování zájmů tohoto segmentu vůči vládě, parlamentu a dalším institucím. S cílem zviditelnění živnostníků i malých a středních firem poskytuje asociace záštitu, nominuje a je odborným hodnotitelem celostátních soutěží "Firma roku & Živnostník roku" vyhlašovaných deníkem Hospodářské noviny. Dále je odborným partnerem soutěže bankovních produktů "Zlatá koruna", soutěže „Štiky českého byznysu“, projektu „HSBC grant pro exportéry“ a dalších. Asociace vyhlašuje vlastní „Grantový program pro členy AMSP ČR“. Asociace je jedním ze zakladatelů Koalice pro transparentní podnikání.

http://www.amsp.cz

O společnosti Mediatel:

Společnost Mediatel byla založena v roce 1991, kdy poprvé začala vydávat tištěné telefonní seznamy. Zlaté stránky ale již zdaleka nejsou jejím hlavním produktem, v současné době je to produkt Internet123, který poskytuje kompletní on-line prezentaci pro malé a střední podnikatele, http://www.zlatestranky.cz, mobilní aplikace Chci taxi, Zdravotnický průvodce, Kde jíst a pít, Zlaté stránky, nebo Noční stránky, či virtuální prohlídky Panoramika.cz. Aktuálně patří do mezinárodní skupiny FCR Media, která ji koupila minulý týden.

O společnosti FCR Media:

Společnost FCR Media je předním poskytovatelem lokálního vyhledávání v Pobaltí, své působení rozšířila do Irska a v současné době i do České republiky a na Slovensko. Firma vykazuje obrat téměř 50 milionů eur, pracuje v ní 1000 zaměstnanců a patří mezi největší hráče na tomto poli v Evropě.

Kontakt:

Barbara Jacklová – Mediatel, Senior Marketing Communications Specialist, M: +420 602 114 154
Jana Bartáková – agentura BIG FISH & CO., Account Manager, M: +420 602 756 387
Eva Svobodová – AMSP, M: +420 737 122 551, svobodova@amsp.cz

Keywords ČR-internet-komunikace-vzdělání-Mediatel

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
IT, telecommunications
Science, education and school system

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.