Společnost INT (Interier.com, zivotnistyl.cz) tak jako každým rokem uskutečnila v rámci veletrhu MOBITEX další anketu týkající se spotřebního uvažování a chování návštěvníků oborových veletrhů s nábytkem. Na některé základní otázky tak existují odpovědi téměř dvou tisícovek respondentů z celé ČR umožňující zajímavé závěry:
Za jedno z nejzajímavějších lze beze sporu považovat zjištění, že nábytek čeští zákazníci skutečně kupují téměř výlučně očima a hovoří-li o provedení, mají na mysli design a nikoli podstatu. Vzali tedy za svoji prodejní strategii nábytkářských řetězců s popisy "provedení olše (višeň, buk)" a nábytek je tak další komoditou, kde rozdíl mezi substitutem a originálem zajímá jenom pár znalců. (Ještě nedávno bylo něco podobného možné jen v módě).
Druhým zajímavým faktem, který na předchozí navazuje, je "zkreslená cenová mapa". Na jejím vzniku a existenci se nepochybně podílí akční letáky řetězců. Čeští zákazníci sice mají konkrétní představu o požadovaném typu nábytku, jeho užitných vlastnostech a kvalitě provedení. Při porovnání nárokovaných vlastností s představou o potřebné investici nacházíme významný rozdíl dosahující až ke dvojnásobku. Představu o "polovičních cenách" kvalitního nábytku sdělují shodně jak obyvatelé Prahy, tak Vysočiny. Nejde tedy o regionální specifikum. Kvalitní český nábytek tak stojí mimo zájem nejen cenově citlivých skupin trhu a v ostré konkurenci levných dovozů se jen těžko uplatňuje. Více na http://www.zivotnistyl.cz
kontakt: