Organizace European Brand Institute zveřejnila výsledky studie eurobrand2011, která zkoumala hodnotu značek. Studie se zúčastnilo více než 3000 evropských značek z 24 zemí a 16 oborů a jejich hodnota byla porovnána se značkami v Americe a Asii.
Podrobnější informace a zprávu najdete na webové stránce: http://www.eurobrand.cc
Nejcennější evropské značky:
1. | LVMH (31,699 miliardy eur) |
2. | Vodafone (28,505 miliardy eur) |
3. | InBev (25,481 miliardy eur) |
4. | Nestlé (25,418 miliardy eur) |
5. | Unilever (24,344 miliardy eur) |
6. | Telefónica (23,384 miliardy eur) |
7. | Daimler (19,552 miliardy eur) |
8. | Deutsche Telekom (18,102 miliardy eur) |
9. | BASF (17,884 miliardy eur) |
10. | SAB Miller (17,764 miliardy eur) |
Gerhard Hrebicek, ředitel organizace European Brand Institute shrnuje hlavní výsledky:
1. Silné značky rostou nadprůměrně
Hodnota 10 nejcennějších evropských značek se zvýšila o +11,6%. Nejvíce vzrostla hodnota značky Nestlé (+29,9%), následovaná značkami BASF (+17,6%) a Daimler (+15,4%).
Mezi čtyři nejvíce rostoucí obory v Evropě patří: spotřební zboží (+10,2%), finanční služby (+14,6%), telekomunikace (+5,4%) a maloobchod (+6,4%). Také průmysl luxusního zboží dosahuje silného růstu +17,6%, přičemž průměrná hodnota růstu činí +8,9%.
2. Evropa je jedničkou ve spotřebním zboží, Amerika vládne IT a technologii
Evropa je “kontinentem spotřebního zboží”, Severní Amerika je silná v IT a technologiích a značka Apple (s hodnotou 69,658 miliardy eur) je nejcennější značka na světě. Asie je silná ve finančních službách. Evropa má dvakrát tolik značek co Severní Amerika, ale americké značky mají zase dvakrát větší hodnotu než značky evropské.
3. Evropské značky mají největší vliv na ekonomiku svých zemí
Značkové firmy ve Finsku, Švýcarsku, Lucembursku, Švédsku, Dánsku a Rakousku mají největší vliv na místní ekonomiky z hlediska poměru hodnoty značky k HDP.
Kontakt pro tisk:
European Brand Institute
Dr. Gerhard Hrebicek
E-mail: office@eurobrand.cc