Mexická zpráva o cestovním ruchu uvádí silný růst veřejného i soukromého sektoru
Mexická ministryně cestovního ruchu Gloria Guevara vydala šestou vládní zprávu o cestovním ruchu. Zpráva zaznamenává období silného růstu ve vnitrostátním i v mezinárodním cestovním ruchu a také investice do veřejného a soukromého sektoru v odvětví cestovního ruchu v posledních šesti letech. Cestovní ruch, který představuje více než devět procent hrubého domácího produktu Mexika, je národní prioritou.
Zpráva podrobně rozvádí pět klíčových priorit: růst domácího cestovního ruchu, růst mezinárodního cestovního ruchu; investice do veřejné turistiky; investice do soukromé turistiky a diverzifikaci trhu.
Mexiko zaznamenalo nárůst investic do soukromého sektoru o 53,7 %, z 12,833 miliardy pesos v roce 2001 na 20,2 miliardy pesos v roce 2012. Tento nárůst se stal klíčovým faktorem nejlepšího roku cestovního ruchu v Mexiku. V roce 2011 navštívilo Mexiko mezinárodní leteckou cestou 23,4 milionu lidí.
Během Calderonovy vlády také raketově vzrostly investice do veřejného sektoru. Během vlády prezidenta Ernesto Zedilla došlo k nárůstu o 582 % a v období vlády prezidenta Vicenta Foxe o 146,8 %.
V letech 2006 až 2011 vzrostl počet domácích a zahraničních turistů ze 162 milionů na 191,5 milionu (nárůst o 18,2 %), což představuje historický rekord.
Důraz byl kladen na diverzifikaci - zejména se jednalo o zákazníky mimo USA a Kanadu, ve snaze zajistit růst cestovního ruchu v regionu. V letech 2006 až 2011 došlo k výraznému nárůstu. Konkrétně jde o turisty ze Severní Ameriky: v roce 2006 navštívilo Mexiko 6 157 505 turistů, zatímco v roce 2011 to bylo již 7 291 136 turistů, což představuje nárůst o 18,4 % v průběhu tohoto časového období. Naproti tomu z ostatních národů v roce 2006 navštívilo Mexiko 1 948 612 turistů a v roce 2011 již 2 852 084. To znamená významný nárůst o 46,4 %.
Ministryně Guevara řekla, že cestovní ruch je základním kamenem ekonomiky Mexika a je skutečně národní prioritou. Vláda vytvořila strategické partnerství mezi zákonodárci, úředníky, firmami, odbory a vědci, čímž položila pevný základ pro zajištění budoucího rozvoje průmyslu.
Mexiko rázně prosadilo strategii diverzifikace trhu s cílem snížit závislost na trhu ve Spojených státech a přitáhnout turisty z celé řady dalších zemí, včetně Brazílie, Číny, Ruska, Kanady a Koreje.
Úspěch odvětví přičítá ministryně Guevara vytvoření inovativních produktů cestovního ruchu, jako například Mundo Maya ("Mayský svět"), Pueblos Magicos ("Magická města"), 18 gastronomických tras, dokumentárního filmu "Mexiko: královská cesta", Trasy Mexika a rozšířeného programu Magická města.
Globální obraz Mexika se změnil z části díky organizování a hostování světových konferencí, jako například Organizace spojených národů, Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO), Amerického summitu Světové rady pro cestování a turistiku (WTTC), Světového ekonomického fóra (WEF), setkání ministrů cestovního ruchu v rámci iniciativy T20 v Meridě, setkání představitelů skupiny zemí G20, které se konalo v Los Cabos a dále díky účasti ve fórech, jako například OECD a APEC.
Ministryně Guevara řekla, že Mexiko je dnes více než kdy jindy vnímáno jako globální lídr v oblasti cestovního ruchu a je na dobré cestě stát se jednou z prvních pěti destinací roku 2018.
KONTAKT: Tiskový kontakt MTB: +1-212-880-5291