Mimořádně těžká zkouška pro vozy nové generace třídy E * 450.000 kilometrů za 26 dnů: Společnost Mercedes-Benz dává znamení ke startu pozoruhodné a dlouhé cesty z Evropy do Asie

Nová generace automobilů Mercedes-Benz třídy E, která bude uvedena na trh během evropské výstavy, jež proběhne 10. června, bude na samém počátku vystavena zatěžkávací zkoušce. 21. října se vydá 33 dieselových automobilů třídy E na dlouhou cestu z Paříže do Beijingu, kde v současné době zahajuje výroba těchto sedanů. Díky této dálkové jízdě dojde k symbolickému propojení Evropy a Asie. Tato cesta kopíruje trasu prvního transkontinentálního automobilového závodu v historii, který odstartoval přesně před 99 lety, a který vedl z Beijingu do Paříže. Projetí této trasy trvalo tehdy 62 dní. Cílem společnosti Mercedes-Benz je se svými moderními vozy třídy E, projet tuto trasu, jejíž některé části vedou nesjízdným terénem, během pouhých 26 dnů.

Křížový odkaz: Fotografie distribuuje agentura EPA (European Pressphoto Agency) a lze je zdarma stáhnout na internetové adrese http://www.presseportal.de/story.htx?firmaid=8233

Flotila vozů třídy E, která vyjede na tuto trasu 21. října z Paříže, bude složena ze 33 modelů třídy E. Vozy budou opatřeny dieselovými motory a některé i čtyřstupňovou převodovku (4-MATIC) nebo pohonem všech čtyř kol. Kromě toho se závodu zúčastní i model typu 30 E 320 CDI a tři modely řady E 320 BLUETEC. Díky převratné technologii se stávají dieselové motory mimořádně čistými, zvláště pak díky snížení emisí oxidu dusíku.

"70 let po té, co společnost Mercedes-Benz jako první výrobce automobilů uvedla na trh osobní automobily s dieselovými motory, chceme zdůraznit výkonnost naší moderní dieselové technologie, a to právě formou této dálkové jízdy z Paříže do Beijingu", vysvětluje Dr. Thomas Weber, člen představenstva společnosti DaimlerChrysler AG, zodpovědný za rozvoj a vývoj skupiny Mercedes Car Group. Nezávislí odborníci předpovídají celosvětový průlom v oblíbenosti dieselových automobilů a očekávají, že podíl celosvětového dieselového trhu vzroste do roku 2015 ze současných 18 na 30 procent.

Dálková jízda Paříž - Beijing 2006 odstartuje 21. října v srdci Paříže a dosahuje celkové délky přibližně 13.600 kilometrů, kříží hranice 8 zemí a její cíl je v Beijingu, kde je příjezd týmů plánován na 17. listopadu. O den později v Beijingu začíná veletrh "AutoChina 2006", což je nejdůležitější automobilový veletrh, na kterém bude tato nová generace automobilů třídy E, představena. Na cestě vedoucí přes Francii, Německo, Polsko, baltické státy, Rusko, Kazachstán a Čínu čeká na účastníky mnoho zajímavých úkolů, jako například dosažení nejnižší možné spotřeby paliva v rámci jednotlivých etap, ale i celé soutěže, a to vše dle náročného časového harmonogramu. Celkem tedy 33 modelů třídy E ujede více než 450.000 kilometrů během 28 dnů, z čehož jsou 2 dny odpočinkové. Délka trasy se rovná více než jedenáctinásobku délky rovníku.

Dohromady bude sedět za volanty automobilů 330 řidičů, kteří se budou v etapách střídat. Mezi nimi jsou zákazníci společnosti Mercedes-Benz z různých zemí, ale i novináři, řidiči taxi a celebrity. Řidiči, kteří mají zájem o účast v jedné z etap této cesty, se mohou přihlásit od léta 2006 na internetových stránkách.

Trasa z Paříže do ruského Jekatěrinburgu, jedna z etap dálkové jízdy vozů třídy E, většinou kopíruje původní trasu prvního transkontinentálního automobilového závodu v historii, který byl odstartován přesně před 99 lety, tedy 10. června, v Beijingu. Nebude chybět 5 typů automobilů, které byly zastoupeny v původním závodu: italský vůz Itala, holandský Spyker, dva automobily typu De Dion Boutons a tříkolový Contal z Francie.

Po 10.000 mílích a po nepředstavitelné zátěži a námaze, kterou si lze jen ztěžka představit, dorazil po 62 dnech Scipione Borghese dne 10. srpna do Paříže. A to i přesto, že si udělal zajížďku do Petrohradu, kde navštívil ples.

Dieselový motor V6 řady E 320 CDI, který bude hnací jednotkou automobilů, určených na dálkovou jízdu, byl představen v květnu 2005 a projde tak ještě jednou zatěžkávací zkouškou. Tento motor vyráběný ve třech sériích E 320 CDI je bezporuchový, což dokazuje třicetidenní a vysokorychlostní test, který se uskutečnil v Laredo, v Texasu.

Výsledkem byly tři FIA světové dieselové rekordy na 100.000 kilometrů (průměrná rychlost 225,93 km/h), 50.000 mil (225,456 km/h) a 100.000 mil (224 km/h). Navzdory nadměrné zátěži, pracoval tento bezúdržbový dieselový čistič prachových částic na tak rekordní vzdálenosti bez jakýchkoliv ztrát. To je jasným důkazem spolehlivosti a životnosti této exhalační technologie.

Společnost Mercedes-Benz a jeho dlouhá cesta z Paříže do Beijingu přinese vysoce sportovní výkony.

Kontakt:

Johannes Reifenrath, telefon: +49 711 17-75834, e-mail: johannes.reifenrath@daimlerchrysler.com

Internet:

Více zpráv od společnosti DaimlerChrysler naleznete na internetových stránkách: http://www.media.daimlerchrysler.com

Řidiči, kteří mají zájem o účast v jedné z etap této cesty, se mohou od léta 2006 přihlásit na internetových stránkách: http://www.e-class-experience.com.

Keywords Německo-trh-automobilová-ostatní-DaimlerChrysler-PROTEXT

Region
Europe, EU, NATO

Category
Business, marketing

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.