Investují podnikatelé do svého vzdělávání?

Kdo by se měl více vzdělávat? Majitelé firem nebo jejich zaměstnanci?

Investice do vlastního vzdělávání považuje většina podnikatelů za vyhozené peníze. Pokud již nějaké kurzy či školení akceptují, jsou obvykle určeny pro zvyšování kvalifikace jejich podřízených. Do svého dalšího rozvoje majitelé malých a středních firem investují minimálně. Šidí tak sami sebe i svou firmu.

Důvodem nízkého zájmu o odborné kurzy je také absence kvalitních seminářů určených speciálně pro podnikatele. "Podle zkušeností navštěvují kurzy a školení zaměřené na rozvoj společnosti především zaměstnanci těchto podniků. Ti možnost svého dalšího vzdělávání přijímají vesměs pozitivně. Akceschopnost podniku však v první řadě závisí na vědomostech a zkušenostech podnikatelů," prozradil jednatel společnosti J.I.P. pro firmy Jiří Jemelka.

Podle jeho slov bývá častým problémem malých a středně velkých podniků nedostatečná kvalifikace majitelů. "Setkal jsem se i s případy, kdy management firmy neměl základní marketingové či ekonomické znalosti. Častým nedostatkem bývá neznalost managementu v komunikaci se zaměstnanci, umění je vést a motivovat. Ačkoliv se tyto personální záležitosti mohou jevit jako banální, mohou ve firmách způsobit velmi závažné problémy i ekonomické ztráty," vysvětlil Jemelka.

Nyní je v přípravě speciální kurz pro podnikatele s názvem Jak zvyšovat výkon své firmy. "Jeho účastníci se naučí, jak svépomocí revitalizovat a ozdravit svůj podnik, jak analyzovat svou firmu v oblasti managementu, prodeje, marketingu a docílit požadovaného zvýšení tržeb. Podstatnou částí kurzu jsou praktické příklady rozvoje různých firem z různých oborů," doplnil jednatel společnosti J.I.P. pro firmy s tím, že novinkou na českém trhu je také manažerský kurz s názvem Servant leadership, v překladu "vedení službou".

Účastníci se naučí, jak efektivně vést firmu a své zaměstnance způsobem, který v minulosti i v současnosti užívají ti nejlepší podnikatelé. Na tento kurz navazuje řada dalších vzdělávacích programů.

Kromě speciálních tréninků a kurzů pro podnikatele společnost J.I.P. pro firmy pomáhá podnikům, kterým se příliš nedaří, znovu se postavit na nohy. Naopak firmám, které dosáhly maximum a prosperují, pomáhá dosáhnout ještě lepších výsledků. "Setkávám se často s majiteli firem, kteří jsou s chodem jejich podniku v celku spokojení, ale neposunují se dále, kupředu. Často cítí, že by se dalo ještě něco vylepšit, ale nevědí co a jak. I v tomto ohledu se mohou s důvěrou svěřit do naší intenzivní péče," doplnil Jemelka.

Více informací o speciálních kurzech pro podnikatele je k dispozici na http://www.btci.cz a http://www.jip-pf.cz

Kontakt:

Mgr. Lucie Janišová

Public Relations

J.I.P pro firmy s.r.o.

tel: 774 02 00 58

e-mail: lucie.janisova@jip-pf.cz

Keywords ČR-hospodářství-vzdělání-firmy-J.I.P. pro firmy

Region
Olomouc region

Category
Finance, economics
Science, education and school system

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.