Výsledky studie eurobrand2009, která zkoumá nejcennější evropské značky, byly zveřejněny Evropským institutem pro výzkum značek (European Brand Institute) ve Vídni. Podrobnější informace a zprávy najdete na webových stránkách: http://study.eurobrand.cc.
Nejcennější evropské značky jsou:
1. Nokia (35,220 miliardy eur)
2. LVMH (32,365 miliardy eur)
3. InBev (26,927 miliardy eur)
4. Vodafone (23,789 miliardy eur)
5. Unilever (22,829 miliardy eur)
6. Telefónica (22,128 miliardy eur)
7. Mercedes (19,392 miliardy eur)
8. Deutsche Telekom (19,093 miliardy eur)
9. BMW (18,765 miliardy eur)
10. SABMiller (18,349 miliardy eur).
Gerhard Hrebicek, ředitel Evropského institutu pro výzkum značek (European Brand Institute), shrnuje tři hlavní zjištění:
"1. Největší dopady krize v Evropě pociťují značky z oblasti financí a automobilového průmyslu.
Hodnota značek firem poskytujících finanční služby průměrně poklesla o 24 procent, zatímco hodnota automobilových značek poklesla v průměru o 9,6 procenta. Hodnota britské bankovní skupiny RBS poklesla o 40 procent a hodnota německé finanční skupiny Allianz Group pak o 18,5 procenta. Z automobilových značek se pokles nejvíce dotkl značek Fiat Group, Mercedes a Porsche.
2. Dobré spotřebitelské značky jsou v krizi vítězem a jejich hodnota v průměru vzrostla o 5,8 procenta. Nejvyšší nárůst ceny značky zaznamenala belgická značka InBev Group, jejíž hodnota stoupla o 56 procent díky úspěšné akvizici americké značky Budweiser. Také ostatní značky spotřebního zboží se těšily velkému růstu. Například hodnota značky SABMiller vzrostla o 24,5 procenta, hodnota značky Carslberg o 21,5 procenta, hodnota značky Nestlé o 15 procent a hodnota značky Heineken o 14,4 procenta.
3. Východoevropský radar: Ruská značka Beeline je první východoevropskou značkou, která se dostala mezi 50 nejcennějších značek Evropy.
Oproti roku 2008 zaznamenalo deset nejcennějších ruských značek nárůst hodnoty o 15,9 procenta. Největšího růstu dosáhla nejcennější ruská značka Beeline (+27,6 procenta). Cena polské značky číslo 1 - Polkomtel - vzrostla o 17,5 procenta a podstatného nárůstu hodnoty by mohly dosáhnout také značky Gorenje (Slovinsko), OTP Bank (Maďarsko), Loto (Rumunsko) a Sazka (Česká republika)."
eurobrand2009 zkoumá více než 3000 firemních značek ve 24 zemích a 16 průmyslových odvětvích.
Kontakt pro tisk:
maX iconvienna GmbH
Mag. Renate Altenhofer
Telefon: +43 1 532 1000 23
E-mail: office@maxcc.at