APPLE OPĚT NEJHODNOTNĚJŠÍ ZNAČKOU SVĚTA

APPLE OBHÁJIL PRVNÍ POZICI V BRANDZ (TM) TOP 100 ŘEBŘÍČKU NEJHODNOTNĚJŠÍCH ZNAČEK SVĚTA; HODNOTA ZNAČKY SAMSUNG VZROSTLA O 51%, APPLE POUZE O 1%

Apple zůstává nejhodnotnější světovou značkou pro rok 2013. V žebříčku BrandZ(TM) Top 100 Most Valuable Global Brand se umístil na prvním místě s hodnotou 185 miliard dolarů. Hodnota Apple vzrostla za poslední rok o 1%, na rozdíl od jeho nejbližšího konkurenta Samsung, jehož hodnota vzrostla meziročně o celých 51%. Samsung zaujal v řebříčku nejhodnotnějších značek světa 30. místo s hodnotou značky ve výši 21 mld. dolarů.

Vážným adeptem na metu nejvyšší se stává značka GOOGLE, které se podařilo zastavit loňský pokles hodnoty a zvrátit ho v 5% růst. Google je na druhé příčce s hodnotou 114 miliard dolarů a IBM s hodnotou 112 mld. dolarů je třetí nejhodnotnější značkou světa.

“Závod o vedoucí postavení na trhu smartphonů stimuloval Samsung ke strategii, kdy tato značka dokázala využít svůj rostoucí podíl na trhu a adekvátně přinášet pozoruhodně rychle relevantní inovace. Samsung také vynaložil na reklamní výdaje o 1,6 miliardy dolarů více než v předchozím roce“, řekl Nick Cooper, generální ředitel společnosti Millward Brown Optimor. “I přes to, že se trh stále rozšiřuje a mnoho konkurentů šlape Applu na paty, jeho schopnost udržet si pozici jedničky ukazuje, jak silnou hodnotu má značka. Lidé budou vždy milovat své značky, bez ohledu na to jakou hodnotu mají jejich akcie.”

Studie The BrandZ(TM) Top 100 Most Valuable Global Brands je studie WPP, kterou realizuje každoročně Millward Brown Optimor - letos již poosmé. Je jediným řebříčkem, který kromě finančních dat využívá i pohledu stávajících zákazníků a potenciálních uživatelů měřených značek z celého světa pro výpočet jejich hodnoty.

Celková hodnota 100 nejhodnotnějších značek světa vzrostla od roku 2006 o 77% na současných 2,6 bilionu dolarů.

David Roth, generální ředitel WPP komentuje výsledky tohoto ročníku takto: “Letošní žebříček skvěle ukazuje akcionářům návratnost jejich investic do budování značky. Ukazuje se, že opravdu silné značky mají největší potenciál růstu, protože jsou schopny vysvětlit svým spotřebitelům vyšší cenu svou přidanou hodnotou danou právě značkou.“

Eileen Campbell, Global CEO společnosti Millward Brown řekla: “Důležitost hodnoty značky a další míry ukazují návratnost investic do marketingu. Toto poznání dá zcela určitě silnější hlas marketérům na strategických poradách, protože jednoznačně identifikuje marketing jako hnací motor finančního a obchodního úspěchu.”

priloha

Klíčová zjištění letošní studie

- Největší “skokani” jsou “významně odlišní” (meaningful different): Deset největších skokanů v hodnotě značky mají skóre významné odlišnosti a charakteru výrazně vyšší než průměr celé BrandZ studie. Prada zvýšila hodnotu o 63% a překonala všechny značky ve své kategorii luxusního zboží. Nyní je v kategorii na 4. místě (95. globálně) s hodnotou 9,5 mld. dolarů.

- Pivní kategorie rychle roste: Nejvíce konzumovaný alkoholický nápoj na světě - pivo, zažívá mimořádný růst celé kategorie. Top 10 pivních značek rostlo meziročně nejrychleji (o 36%) a nyní má hodnotu 63 mld. dolarů. Kategorii pomáhá rostoucí poptávka v Latinské Americe a Číně. Heineken, který skvěle profitoval z publicity Bondovky Skyfall, je třetí největší značkou piva v hodnotě 8 mld. dolarů. Hodnota Brazilské značky piva Brahma vzrostla o 61% v posledním roce na 4 mld. dolarů.

- Vysoká hodnota značky přináší rychlejší růst: Analýza značek v žebříčku BrandZ(TM) Top 100 Most Valuable Global Brands jako “akciového portfolia” ukazuje za posledních osm let velmi příznivý vývoj ve srovnání s indexem S&P500. Zatímco společnosti v indexu S&P500 rostly jen o 23%, v BrandZ pak o 58%. To dokazuje, že společnosti se silnými značkami jsou schopny poskytovat větší profit pro své akcionáře. Grafika k dispozici zde.

- Technologické značky dominují žebříčku TOP 100 a slunce vychází nad digitální Čínou: Technologické značky nadále dominují žebříčku. Ze sta značek je 29 technologických a jejich podíl na celkové hodnotě Top100 značek je 43%, což představuje více než 1 bilion dolarů. Na rozdíl od poklesu hodnoty značky Facebook, jeho čínský ekvivalent Tencent rostl o 52%. Je to jeden z desítky největších skokanů roku s téměř 800 miliony aktivních uživatelů. Do stovky nejcennějších značek se poprvé dostal i Yahoo. Po jmenování nové generální ředitelky z Googlu se zvedla cena akcií, která měla vliv na rostoucí hodnotu značky.

Výsledky studie BrandZ(TM) Top 100 Most Valuable Global Brands je k dispozici on-line. Obsahuje žebříček a analýzu nejcennějších značek po jednotlivých regionech světa a 13 odvětvích trhu. Stáhněte si kompletní zprávu zde. K dispozici jsou také bezplatné aplikace pro Apple a Android a i iPad magazine.

Kontakt:

Jaromír Chaloupek

Senior Business Development Manager

jaromir.chaloupek@millwardbrown.com

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz

Keywords ČR-reklama-trh-firmy-Millward Brown

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Media, society and lifestyle
Business, marketing

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.