Internetovým diskusím v březnu dominovala ODS a Mirek Topolánek

Různé varianty názvu Občanské demokratické strany se objevily nejčastěji v diskusních fórech na internetu, čímž ODS odsunula na 2. místo ČSSD, která vládla diskusím v únoru. Druhý měsíční výzkum společnosti eMerite sledoval v komentářích pod články na zpravodajských serverech, na tzv. sociálních sítích, v názorech blogerů i jinde na internetu výskyt názvů osmi politických stran, jejichž aktuální volební preference převyšují nebo se blíží pěti procentům. Nejdiskutovanějším předsedou strany byl Mirek Topolánek.

Název či zkratku ODS obsahovalo v březnu 44,4 procenta z celkového počtu vyhledaných výskytů názvů stran, zatímco v únorovém šetření eMerite zaujala jen 25 procent. K ČSSD se nyní vyjádřilo 26,4 procenta příspěvků oproti minulým 48 procentům. Na třetím místě zůstala TOP 09, jejíž podíl povyrostl ze 7,6 na 7,8 procenta.

Čtvrtou nejdiskutovanější byla v březnu strana Věci veřejné, která posílila na šest procent ze 4,2 procenta příspěvků. Následuje KDU-ČSL s 5,3 procenta (tzn. růst z minulých 3,9 procenta), na šestém místě KSČM s 3,8 porcenta (minule 3,5 procenta), na sedmém Strana práv občanů Zemanovci se 3,2 procenta (minule nesledována). Strana zelených ze čtvrtého místa (7,5 procenta) propadla na osmé s podílem 3,1 porcenta.

Nově se březnový výzkum eMerite zabýval i výskytem jmen předsedů stran a také tím, jaké bylo emocionální ladění příspěvků, tedy v jakém poměru se diskutující vyslovovali vůči stranám a jejich lídrům pozitivně (chválili jejich skutky a názory) a negativně (kritizovali je). Nejčetněji se objevilo jméno Mirka Topolánka (35,7 procenta), následovaly zmínky o Jiřím Paroubkovi (33,1 procenta). S výrazným odstupem bylo obsahem 7,6 procenta příspěvků jméno Miloše Zemana, dále Ondřeje Lišky (7,4 procenta), Karla Schwarzenberga (5 procent), Radka Johna (4,3 procenta), Cyrila Svobody (3,6 porcenta) a Vojtěcha Filipa (3,4 procenta).

Vyčíslení podílu negativních a pozitivních zmínek o stranách a jejich představitelích přinese týdeník o reklamě, médiích a marketingové komunikaci Strategie.

Společnost eMerite, s.r.o., člen skupiny FG Forrest, poskytuje e-marketingové analýzy a poradenství založené na internetových měřicích technologiích. Vyhodnocuje preference a motivy chování návštěvníků webových stránek pro desítky institucí a firem, např. pro Úřad Vlády ČR, Český rozhlas, Komerční banku, Vodafone, E.ON, McDonald’s a řadu dalších.

Kontakt:

Martin Petrášek, ředitel společnosti

eMerite, s.r.o.

Jungmannova 19/29, 110 00 Praha 1

Tel.: 225 377 892, 736 607 044

E-mail: info@emerite.cz

http://www.eMerite.cz

Klíčová slova ČR-strany-internet-firmy-eMerite-MÍNĚNÍ

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
IT, telekomunikace
Politika, veřejná správa a soudy

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.