Heinz prodává Artalu svou Weight Watchers

Společnost H. J. Heinz Company (NYSE: HNZ) ve čtvrtek oznámila, že podepsala definitivní dohodu o prodeji své divize dietních výrobků Weight Watchers za 735 miliónů USD společnosti Artal Luxembourg, S.A., evropské soukromé investiční firmě, pro niž pracuje newyorská The Invus Group, Ltd. jako exkluzivní investiční poradce. Vedoucí pracovníci Weight Watchers budou vyzváni k účasti na koupi a Heinz použije 14 miliónů výnosů k udržení podílu šesti procent v souladu s rekapitalizační strukturou transakce.

Prodej nezahrnuje hlavní podnikatelské činnosti Weight Watchers v oblasti potravinářství, jako například mražená jídla, dezerty a snídaně Weight Watchers Smart Ones, Weight Watchers od Heinze ve Spojeném království a široký sortiment dalšího značkového zboží Weight Watchers v hlavních výrobkových kategoriích firmy Heinz.

Invus má za sebou výborné výsledky v oblasti značkového zboží a služeb pro spotřebitele, z nichž nejvíce vynikají nedávné investice Artalu do společností Keebler Company a Sunshine Biscuit Company.

Prezident a generální ředitel společnosti Heinz William R. Johnson uvedl: "Tato transakce je pro obě strany velkým úspěchem. Fantastické oživení Weight Watchers a její vynikající výsledky v posledních dvou letech jsou odrazem společného úsilí managementu Weight Watchers, franšízinkových provozovatelů a tisíců oddaných a inspirativních vedoucích. Weight Watchers je v celosvětovém odvětví produktů pro udržení váhy zlatým standardem, ale její orientace na služby nezapadá do dlouhodobé růstové strategie společnosti Heinz v oblasti potravin a tento prodej nám umožní se soustředit na potraviny Weight Watchers a naše další globální aktivity v oblasti potravin. Jsme přesvědčeni, že se udrží hybná síla a že nám to pomůže nadále budovat na síle ponechaných aktivit Weight Watchers v oblasti potravin."

Raymond Debbane, prezident skupiny Invus, uvedl: "Jsem velmi potěšeni touto dohodou o získání dietní části Weight Watchers. Weight Watchers je skvělá značka s vynikajícím potenciálem růstu v celém světě. Má výjimečné tradice vůdčího postavení a věrnosti zákazníků, kterou chceme udržet při pokračujícím růstu. Těšíme se na posílení značky Weight Watchers ve službách souvisejících s kontrolou váhy a na spolupráci s Heinzem s cílem růstu značkových potravin Weight Watchers.

Heinz nyní změnil zaměření svého portfolia na více než 50 špičkových dynamických značek po celém světě. Nejlepším příkladem je výroba kečupů, koření a omáček Heinz, která ve fiskálním roce 1999 stoupla celosvětově o devět procent na více než dvě miliardy USD, což představovalo téměř 25 procent celkových tržeb společnosti. To zahrnuje silný růst Heinze v odvětví restauračních služeb, kde společnost těží z pokračujícího trendu rychlého růstu stravování mimo domov a je předním poskytovatelem značkových produktů. K nedávným růstovým aktivitám Heinze v oblasti kečupů, koření a omáček patří:

* Nová ostrá reklamní kampaň od společnosti Leo Burnett Co. zaměřená na zvýšení spotřeby kečupu a věrnosti značce u mladších spotřebitelů,

* Nové obaly, ceny a podpora prodeje, jako například vysoce úspěšná 24uncová láhev kečupu Classic, uvedená na trh v letošním létě v USA,

* Expanze do rychle rostoucích mladých trhů prostřednictvím akvizice PT Heinz ABC Indonesia, předního výrobce sójové omáčky a kečupu v asijsko-pacifickém regionu,

* Rozšíření možností v oblasti stravování prostřednictvím akvizic Thermo Pac v USA a Serv-A-Portion v Evropě, a

* Modernizace její celosvětové výrobní kapacity, jako například vytvoření střediska Manufacturing Center of Excellence v nizozemském Elstu, s cílem efektivněji sloužit evropskému trhu.

Očekává se, že prodej bude uzavřen asi za tři měsíce s ohledem na obvyklé podmínky uzavírání podobných transakcí.

Řízením procesu prodeje za Heinz byla pověřena společnost Warburg Dillon Read LLC. Financování poskytnou The Bank of Nova Scotia a Credit Suisse First Boston.

O SPOLEČNOSTI HEINZ: H. J. Heinz Company s tržbami přes devět miliard USD, je jedním z předních světových zpracovatelů potravin a prodejců služeb v oblasti výživy. Jejích 50 poboček pracuje v asi 200 zemích a nabízí více než 5700 variant zboží. Mezi slavnými potravinářskými značkami společnosti jsou Heinz, StarKist, Ore-Ida, 9- Lives, Weight Watchers, Wattie's, Plasmon, Farley's, The Budget Gourmet, Rosetto, Bagel Bites, John West, Petit Navire, Ken-L Ration, Kibbles 'n Bits, Pounce, Wagwells, Nature's Recipe, Orlando, Olivine a Pudliszki. Informace o společnosti Heinz jsou dostupné na adrese http://www.heinz.com .

O SPOLEČNOSTI INVUS: The Invus Group, Ltd. byla založena v roce 1985 s cílem fungovat jako exkluzivní poradce pro investice do cenných papírů pro společnost Artal Luxembourg, S.A., která v současné době má pod svou správou více než jednu miliardu USD. K dřívějším transakcím Invusu patří investice do potravinářství, biotechnologií, softwaru, zdravotnických zařízení, pojištění a oděvnictví.

ots Original Text Service: H. J. Heinz Company

Internet: http://www.newsaktuell.de

Kontakt: MÉDIA: Ted Smyth, SVP-Corp. & Govt. Affairs, 412- 456-5780; Debbie Foster, Director-Corp. Comm., 412-456-5778; nebo Jack Kennedy, GM-Strategic Comm., 412-456-5923; INVESTOŘI: Jack Runkel, VP-Investor Relations, 412-456-6034, všichni ze společnosti Heinz; nebo Raymond Debbane, prezident společnosti Invus, 212-371-1717

Company News On-Call: http://www.prnewswire.com/comp/575757.html nebo fax, 800-758- 5804, linka 575757

Webová stránka: http://www.heinz.com

Klíčová slova Heinz

Oblast
USA, Kanada, OSN, svět a Arktida (us)

Kategorie
Potraviny, gastronomie

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.