Henkel hlásí dobré výsledky ve 2. čtvrtletí 1999

Podle předběžné účetní závěrky měla skupina Henkel Group v prvních šesti měsících roku 1999 tržby 5,6 miliardy EUR, což bylo o 1,4 procenta více než ve stejném období předchozího roku.

Ve druhém čtvrtletí roku 1999 tržby skupiny překročily tržby v prvním čtvrtletí o 8,0 procenta. Tržby ve druhém čtvrtletí 1999 byly o čtyři procenta vyšší než ve druhém čtvrtletí 1998. K tomuto růstu tržeb přispěly všechny sektory.

Pokud jde o provozní zisk (EBIT, tj. před zdaněním) byl vývoj ve druhém čtvrtletí 1999 také příznivý, když provozní zisk skupiny byl přibližně o 32 procent vyšší než v prvním čtvrtletí 1999. K tomuto výraznému zlepšení přispěly všechny podnikatelské sektory. Provozní zisk za první čtvrtletí 1999 byl sice 13,9 procenta pod úrovní prvního čtvrtletí 1998, údaj za prvních šest měsíců 1999 činí 408 miliónů EUR, což je pouze 2,5 procenta pod úrovní stejného období loňského roku.

Na základě pozitivního vývoje ve druhém čtvrtletí a oživení v krizových oblastech Henkel věří, že za celý rok 1999 dosáhne výrazně lepšího zisku.

Další podrobnosti o vývoji tržeb a zisku společnosti Henkel, zejména o čistém zisku za první pololetí, budou zveřejněny 10. srpna 1999.

Henkel se v celosvětovém měřítku specializuje na značkové produkty, adhezivní látky a systémy a má pobočky ve více než 70 zemích. Společnost s více než 56.000 zaměstnanci měla v roce 1998 tržby přes 10,9 miliardy EUR (21 miliard DEM). Henkel patří k předním výrobcům čisticích prostředků a pracích prášků v Evropě a v roce 1998 měl v tomto sektoru tržby asi 2,6 miliardy EUR (pět miliard DEM).

¨Kontakt: Firemní komunikace: Ernst Primosch, telefon: +49- 211-797-3533 fax: +49-211-798-4040 http://www.henkel.com

Vztahy s investory: Magdalena Mollová, telefon: +49-211-797- 1631 fax: +49-211-798-2863

Klíčová slova Henkel

Oblast
Evropa, EU, NATO (es)

Kategorie
Chemický a farmaceutický průmysl

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.