Klimatariánství je snadný způsob, jak se stravovat udržitelněji

Klimatariánství je snadný způsob, jak se stravovat udržitelněji. Rohlik.cz nabízí nejširší rostlinný sortiment a zaměřuje se na spolupráci s lokálními výrobci.

Klimatariánství je přístup ke stravování, který vede ke snížení uhlíkové stopy a negativních dopadů na životní prostředí. Zároveň nezatracuje potraviny živočišného původu, ale klade důraz na lokálnost a šetrnost vůči životnímu prostředí i zdraví. Dle průzkumu společnosti Ipsos* chce i z toho důvodu do budoucna zařadit do jídelníčku rostlinné produkty 28 % Čechů. Pro internetového prodejce potravin Rohlik.cz je udržitelnost a zájem zákazníků zásadní, a proto představuje nejširší sortiment rostlinných a alternativních výrobků na trhu. Meziročně tyto kategorie v ČR rostou o 11 %. Rohlík jde však ještě o krok dál a zapojuje své zákazníky. Skrz dotazník, který vyplnilo více než 1 000 respondentů, Rohlík zalistoval na 100 novým alternativních položek, které spadají do kategorie Plant Based. Aktuálně tak nabízí 2× větší nabídku než běžné supermarkety.

Martin Beháň, generální ředitel Rohlik.cz říká: "Podle OSN je Plant Based naší největší šancí, jak zmírnit klimatické změny. Vyžaduje o 75 % méně zemědělské půdy určené k produkci potravin a emise skleníkových plynů snižuje na polovinu****. Plant based je navíc skvělou volbou pro každého z nás – posiluje imunitu, dodává důležité látky a je prevencí civilizačních nemocí. Naším posláním je rostlinou stravu a plant based trend podporovat, informovat o něm a nabízet plnohodnotnou alternativou k živočišným potravinám. Kdyby se pak naši zákaznici či veřejnost zamysleli, zda by dokázali jíst méně masa, třeba jen jeden den v týdnu, tak jsme odvedli dobrou práci. Dopad na planetu by pak totiž byl opravdu masivní. Proto nabízíme největší plnohodnotný obchod v obchodě s alternativami ke všem různým živočišným výrobkům, které budou atraktivní pro vegany, vegetariány i ty, kteří chtějí jíst udržitelněji a zdravěji."

Dle výzkumu agentury Ipsos z května 2020 Češi patří k národům, které do svého jídelníčku pravidelně zahrnují maso. Stravu s vyloučením či omezením masa preferuje 10 % populace. Úplně bez masa se stravují 4 % Čechů, mezi nimiž převládají lidé do 44 let. Veganskou stravu nejvíce vyhledávají mladí lidé do 35 let**. Rostlinná strava je přitom zdraví i životnímu prostředí prospěšná. Pokud se totiž budete stravovat rostlinně za pouze jeden den ušetříte 20,4 kg obilovin, 9,1 kg CO2 a 2,8 m2 zalesněné půdy. (Monroe, 2020)***

Nejširší Plant Based sortiment na trhu

Meziročně stoupá zájem o rostlinné produkty o 11 %. Průzkum společnosti Ipsos navíc ukazuje, že více rostlinných produktů chce do svého jídelníčku zařadit 28 %* Čechů. Internetový prodejce Rohlik.cz jde s trendem a na svých stránkách zákazníkům nabízí kategorii Plant Based již na prvním místě. Ta sdružuje na 6 500 produktů, které jsou vhodné pro vegany nebo zákazníky, kteří se chtějí stravovat udržitelněji. Sortiment je až 2× širší než v běžných supermarketech, Rohlík však i nadále doplňuje nové značky a produkty. V současné době si tedy mohou zákazníci dopřát i takové speciality jako je například veganský kaviár, kešu alternativa másla či veganský parmazán. Hitem mezi zákazníky jsou pak také veganské krevety a veganskou bylinkovou pomazánku.

Stále se zlepšovat

I přes to, že v současné době Rohlik.cz nabízí širší nabídku s alternativními a veganskými výrobky než kterýkoliv běžný supermarket, stále chce svůj sortiment rozšiřovat a nabízet zákazníkům vše, co potřebují. Právě proto se Rohlík se svými zákazníky spojil skrz dotazník, který vyplnilo více než 1 000 respondentů. Díky tomu Rohlík zalistoval na 100 nových položek.

Kontakt:

Lutfia Volfová

e-mail: Lutfia.volfova@rohlik.cz

Klíčová slova ČR-potraviny-trh-ekologie-firmy-Rohlik.cz

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Potraviny, gastronomie
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.