Apple vyhrála čtenářskou soutěž firmy www.brandchannel.com o značku roku 2001

Čtenářská soutěž o značku roku 2001, kterou pořádal server http://www.brandchannel.com, přinesla překvapivé výsledky. Na předních místech se totiž umístily značky jako Apple, Nokia, Volkswagen, Target, Krispy Kreme, Hello Kitty a Google.com. Soutěž o značku roku 2001 měla vybrat ta jména, která nejvíce ovlivnila náš život v roce 2001. Nemuselo se tedy nutně jednat o největší nebo nejprodávanější značku, ale spíše o tu, která nás něčím upoutala.

Jasný vítěz soutěže, firma Apple, vyhrál se ziskem 14 procent ze všech odevzdaných hlasů. Společnost Apple se sídlem v Kalifornii neustále postupuje kupředu a přináší skvělé produkty, jako například iMac, OS X a iPod. Dva z našich čtenářů tuto firmu charakterizovali jako "kreativní společnost se skvělými produkty a službami, kterými neustále překvapuje zákazníky". Pět nejlepších značek v jednotlivých oblastech: Celkově: Apple Volkswagen Nokia Google & Absolut (stejně hlasů) Starbucks Evropa/Afrika Nokia Ikea Absolut Virgin BMW USA a Kanada Target Apple Krispy Kreme Coca-Cola Google.com, Starbucks a Marthe Stewart (stejně hlasů) Asie a Oceánie Sony Samsung Toyota Singapore Airlines Hello Kitty & Lonely Planet (stejně hlasů) Střední a Latinská Amerika Corona Quilmes Bacardi Itau Arcor

Abychom co nejvíce vyloučili chyby způsobené lidským faktorem, požádali jsme naše dobře informované čtenáře, aby uvedli jakoukoliv značku, včetně těch, které nebyly na našem seznamu. Celkem jsme dostali 600 odpovědí. Nejvíce hlasů z těchto 600 odpovědí získaly značky Motorola a Mastercard.

Zaznamenali jsme také velký ohlas na události z 11. září 2001. V odpovědích se často objevovala tato jména: Usama Bin Ládin, George Bush, Rudy Giuliani (bývalý starosta New Yorku), televizní stanice Al-Džazíra, Hasiči z New Yorku. Ve vysvětlujících komentářích k těmto tipům bylo uvedeno proč tito lidé volili tyto "značky". Důvodem nebylo schvalování či neschvalování událostí z 11. září 2001, ale hlavně to, že tyto "značky" významně ovlivnily naše životy v roce 2001, což bylo hlavním zadáním soutěže.

Do soutěže poslalo své hlasy více než 2200 čtenářů (v období od 15. listopadu 2001 do 31. prosince 2001). Více informací o způsobu vyhodnocení a o soutěži najdete na serveru http://www.brandchannel.com.

Server Brandchannel (http://www.brandchannel.com) je serverem o obchodních značkách a o všem co s nimi souvisí. Zájemci z řad analytiků, ředitelů pro výrobky a služby, studentů, médií, akademické obce a dalších zde najdou informace o značkách: co a jak funguje, proč to a to nefunguje a co nikdy nebylo vyzkoušeno. Kontakt: Interbrand Group, New York Lisa Marsala, 212/798-7646 regina.milano@interbrand.com

Klíčová slova PROTEXT-Apple-brandchannel-značky

Oblast
USA, Kanada, OSN, svět a Arktida (us)

Kategorie
IT, telekomunikace

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.