Lidé podporují covid pasy, chtějí znovu cestovat

Cestování do zahraničí je nejrůznějšími způsoby omezeno. Zlepšení by mohly přinést covid pasy, které byly schválené Evropským parlamentem a mají vstoupit v platnost už 1. července. A lidé zavedení těchto pasů podporují. Podle průzkumu společnosti Ušetřeno.cz, provozovatele portálu Top-Pojištění.cz, vítá zavedení covid pasů 74,6 % respondentů, zbylá čtvrtina lidí toto opatření nepodporuje. Průzkumu se zúčastnilo přes 580 respondentů.

Lidé uváděli, že zavedení covid pasů umožní cestování po Evropě a přinese kontrolu nad šířením viru. U nesouhlasných reakcí zase respondenti poukazovali, že by se lidé dělili na kategorie, zvýhodnění očkovaných jim také přijde jako nespravedlivé. „Výsledky ankety potvrzují, že lidé chtějí cestovat a že zároveň vnímají očkování jako možnost, jak relativně jednoduše a bezpečně opět vycestovat za hranice České republiky,“ uvádí Ondřej Vacek produktový specialista cestovního pojištění v Top-Pojištění.cz.

Překvapivá je také znalost covid pasů. Přibližně 93 % lidí uvádí, že vědí, o co se jedná. „Je to překvapení, neboť se jedná poměrně o nové slovní spojení. Zdá se, že média a stát odvedly v edukaci veřejnosti dobrou práci,“ uvádí také Vacek.

Pojištění na covid-19 jako nutnost

Průzkum také přinesl zajímavá zjištění preferencí u cestovního pojištění. Téměř polovina lidí ho bude vybírat podle toho, zda zahrnuje krytí rizik na COVID-19 (46,3 %). Pro 37,1 % respondentů je důležité krytí dalších rizik. Samotná cena je až na třetím místě. Až na posledním místě je výběr podle oblíbené pojišťovny. „V případě, že zájemce vybírá cestovní pojištění přes srovnávač, pak by jednotlivé nabídky měly obsahovat nejen to, zdali kryjí covid-19, ale také rozsah krytí podle destinace. V některých destinacích nemusí pojištění na covid-19 platit,“ podotýká Vacek.

Početnou skupinou jsou lidé, kteří budou cestovat po Česku. Zajímavé je, že přibližně 70 % z nich si neplánuje sjednat cestovní pojištění a dalších 15,2 % o tom pouze uvažuje. „Cestování po Česku je velmi populární, a je proto až s podivem, že lidé nevnímají rizika spojená s cestou po Česku jako zásadní. Lidé by na toto pojištění neměli zapomínat, protože rizika jsou velmi obdobná, jako při cestách do zahraničí. Jedná se o pojištění odpovědnosti – tedy situaci, kdy pojištění např. hotelu/chatě něco neúmyslně poškodí, pojištění zavazadel – zde například se jedná o krytí ztráty sportovního vybavení, úrazového pojištění, nebo i široký rozsah asistenčních služeb – zde např. můžeme zmínit cykloasistenci, kdy v případě defektu na kole přijede asistenční služba,“ zakončuje Vacek.

Ušetřeno.cz je největší nezávislý online srovnávač poskytovatelů služeb pro domácnosti v ČR. Nabízí bezplatné srovnání produktů více než 100 společností z energetiky, telekomunikací, financí a pojištění. Současně zákazníkům pomáhá se sjednáváním smluv od začátku až do konce. Společnost Ušetřeno.cz působí na trhu od roku 2010 a jejích služeb dosud využilo přes 4 milionu klientů.

Top-Pojištění.cz je dlouhodobě jedním z největších českých online srovnávačů zaměřených na cestovní pojištění, povinné ručení, havarijní pojištění a pojištění domácnosti. Pomáhá klientům ušetřit čas i peníze při výběru a sjednání pojištění online z pohodlí domova. Od začátku působení 2005 sjednalo téměř 1,5 milionu pojištění pro více skoro 0,5 milionů klientů. Ve své Poradně přináší užitečné rady a tipy z oblasti cestování a řízení vozidla. Top-Pojištění.cz je obchodní značkou Ušetřeno.cz s.r.o.

Kontakt pro média:

David Derka

Marketing manager

Ušetřeno.cz / Top-Pojištění.cz

E-mail: david.derka@top-pojisteni.cz

Lomnického 1742/2a

140 00 Praha

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Klíčová slova ČR-pojišťovny-služby-turistika-koronavirus-firmy-Ušetřeno.cz-Top-Pojištění.cz

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Zdravotnictví
Služby, cestovní ruch
Finance, ekonomika

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.