Rodičovská linka slaví 20 let, zájem o její služby neustále roste

Rodičovská linka, která nabízí krizovou pomoc a rodinné poradenství pro rodiče a ostatní dospělé, kteří jednají v zájmu dítěte, letos slaví 20 let své činnosti. Od dob jejího založení, kdy byl provoz 6 hodin týdně, došlo k výraznému nárůstu zájmu o její služby. V současné době poskytují odborníci Rodičovské linky krizové služby na telefonu 12 hodin denně, k dispozici je i e-mailová poradna a chat.

„Rodiče čím dál častěji potřebují bezpečný prostor pro sdílení svých starostí a obav nebo mají potřebu konzultovat s odborníkem své výchovné postupy či náročnou rodinnou situaci. Mnoho jejich témat je ovlivněno poměrně vysokou mírou rozvodovosti. Velké množství dětí vyrůstá jen s jedním rodičem nebo se v průběhu svého života musí adaptovat na mnoho změn ve svém rodinném zázemí. Všechny tyto faktory mají výrazný vliv na pohodu a vztahy v rodině, které se ve výchově bezprostředně odrážejí,“ uvádí vedoucí Rodičovské linky Kateřina Schmidová s tím, že i poslední rok ovlivněný pandemií covid 19 přispěl k nárůstu problémů, které rodiče řeší.

„Koronavirová krize ovlivňuje obsah hovorů, chatu i e-mailové komunikace. Kontaktují nás často vyčerpaní rodiče, jejichž děti začaly mít pod vlivem nouzového stavu počínající psychické obtíže např. projevy apatie, odmítání jídla či komunikace s okolím. Za vážnější obtíže považuji úzkosti dětí či sebevražedné myšlenky. Kromě těchto projevů se u dětí objevuje také ztráta struktury dne, odmítání distanční výuky, závislost na mobilu či zvýšená agresivita. Kontaktují nás také pedagogové, kteří s námi konzultují psychické obtíže svých žáků,“ dodala Kateřina Schmidová.

Mezi hlavní témata Rodičovské linky patří výchovné obtíže u dětí, rozvody, předrozvodové a porozvodové uspořádání péče o dítě, týraní a zneužívání dětí, psychické či školní obtíže u dětí a šikana. „Meziročně jsme zaznamenali nárůst u rodinných vztahů (26%), psychických obtíží u dětí (10%), problémů spojených se školou (10%) a problémů spojených s bezpečím na internetu (50%)“, uvedla Kateřina Schmidová.

Na Rodičovskou linku nejčastěji volají matky dětí (54 %), ale roste zájem o poradenství i ze strany otců (15 %) a ostatních rodinných příslušníků (14 %). Jedná se převážně o rodiče dětí ve věkové kategorii 13-17 let.

O službách Rodičovské linky je možné se dozvědět více na jejich webových stránkách www.rodicovskalinka.cz, kde je i k přehrání podcast „Na tenké Lince“. Zde otevřeně hovoříme právě o výše uvedených tématech.

Na Rodičovskou linku je možné se obrátit: každý pracovní den, pondělí – čtvrtek od 9:00-21:00 hod., v pátek od 9:00-17:00 hod.

Telefon: 606 021 021

Chat: https://chat.rodicovskalinka.cz

Emailová poradna: pomoc@rodicovskalinka.cz

Kontakt: Mgr. Regina Jandová, e-mail: r.jandova@linkabezpeci.cz, tel.: 732 525 568

Klíčová slova ČR-rodina-koronavirus-komunikace-internet-společnost-Linka bezpečí

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Zdravotnictví
IT, telekomunikace
Média, společnost a životní styl

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.