Většina Evropanů vlastní chytrou televizi (60 %) a během vánočních svátků se svojí rodinou sledují především filmy a seriály (83 %)

Výzkum společnosti CSA pro TCL: Televizor jako skvělý hostitel

Společnost TCL Electronics, jeden ze tří hlavních hráčů na globálním poli odvětví výroby televizorů, a institut CSA (Consumer Science & Analytics) se zaměřily na vztahy mezi Evropany a jejich televizory. Celkem bylo do výzkumu zařazeno 3 083 Evropanů. 87 % dotázaných uvedlo, že sleduje televizi alespoň jednou denně. S blížícím se novým rokem se tento výzkum zaměřil na to, jak Evropané využívají televizory ve svých domovech. Účastníci výzkumu byli převážně ze zemí jako je Francie, Velká Británie a Německo.

Vánoce před obrazovkou

Alespoň jeden televizor vlastní 97 % domácností. Nejvíc Britové, a to v průměru 2,1 televizorů ve srovnání s dalšími zeměmi, kde domácnosti mají průměrně 1,7 televizorů. Tento rok televizor zůstává ideálním dárkem, na kterém se shodne celá rodina. Jeden ze dvou Evropanů (v Německu až 59 %) uvádí, že je připraven investovat do nového televizoru z důvodu některého ze svátečních období roku, jakou jsou například Vánoce. 87 % Evropanů uvádí, že se dívají na televizi alespoň jednou denně. 33 % Britů má televizor zapnutý téměř nepřetržitě.

Během lockdownu a dalších restrikcí způsobených současnou epidemiologickou situací získává televizor stále více na své důležitosti v běžném životě a stal se skutečným hráčem na poli zábavy. Až polovina Evropanů předpokládá, že bude sledovat televizi mnohem více než v přechozím roce.

Obývací pokoj zůstává preferovaným místem pro sledování televize (80 %), následuje ložnice (10 %) a kuchyně (8 %). Co se týče zvolených televizních programů, televize je synonymem pro sváteční oddych: filmy a seriály jsou nejoblíbenějšími pořady (83 % ), následují zábavné pořady (48 %). Překvapivé je to, že 6 % dotázaných označilo televizor jako virtuální rodinný krb, kde se schází celá rodina, což dokládá téměř neomezené možnosti televize.

Chytré televize oslovují především lidi mladší 35 let 60 % Evropanů má chytrou televizi (Smart TV), včetně 72 % mladých lidí pod 35 let, kteří tyto televizory volí pro chytré funkce, které ji umožňují lépe využívat televizi pro větší zážitky především ze sledování pořadů streamovacích služeb (70 %) a možnosti individuálního sledování pořadů v režimu catch-up TV a VOD (40 %). Za zmínku stojí, že téměř třetina Angličanů a Francouzů sdílí obsah ze svých chytrých telefonů na obrazovkách televizorů, což dokládá rostoucí propojování odlišných zařízení.

Antoine Salomé, ředitel marketingu TCL Europe říká: „Jak dokládá tento výzkum, sváteční období potvrzuje, že televizory a především chytré televizory jsou jedinečnou kombinací technologie, digitálního obsahu, a to jak zvuku tak obrazu, které stimulují kreativitu, zábavu, sdílení, představivost a vzdělávání. To dělá z televizí a zvláště z chytrých televizí skvělého partnera pro sdílení digitálního obsahu a nejvzácnějších rodinných okamžiků a chvil s blízkými přáteli. Jako novátor v technologii mini-led, nabízíme a slibujeme vysokou kvalitu obrazu a zvuku ve chvílích, kdy se většina uživatelů soustředí na sledování filmů a seriálů.”

Značka televizorů TCL je od roku 2020 Premium partnerem české fotbalové reprezentace.

TCL Electronics (1070.HK) je rychle rostoucí společnost vyrábějící spotřební elektroniku a hlavní hráč na globálním trhu v odvětví výroby televizorů. TCL provozuje vlastní výrobu a má centra pro výzkum a vývoj po celém světě. Produkty jsou k dostání ve více než 160 zemích po celém světě. Podle společnosti Sigmaintell společnost TCL zaujímá na základě prodejů za rok 2019 druhé místo na globálním trhu televizí. TCL se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu spotřební elektroniky, od televizorů, mobilních telefonů, audio zařízení až po chytré produkty pro domácnost.

Kontakt:

filip.cvetler@fcpr.cz

Klíčová slova ČR-elektronika-obchod-trh-trendy-Filip Cvetler-TCL

Oblast
Evropa, EU, NATO (es)

Kategorie
IT, telekomunikace
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.