IMMOFINANZ rozšiřuje portfolio STOP SHOP

IMMOFINANZ rozšiřuje portfolio STOP SHOP, odolné vůči krizi, o osm míst na celkem 98 nemovitostí


- Akvizice osmi nákupních parků v Rakousku, Srbsku, České republice a Chorvatsku

- Pozice předního operátora nákupních parků v Evropě bude ještě posílena dosažením přibližně 140 míst díky dalším akvizičním a interním developerským projektům


Společnost IMMOFINANZ pokračuje v expanzi své úspěšné značky nákupních parků STOP SHOP v souladu s předchozími zprávami a krátce před koncem roku přidala do svého portfolia osm míst. Šest plně pronajatých nákupních parků v Srbsku a České republice s přibližně 43 000 m2 bylo zakoupeno od belgického investora Mitiska REIM, který se specializuje na tyto typy komerčních nemovitostí. Společnost IMMOFINANZ navíc ve čtvrtém čtvrtletí roku 2020 uzavřela proces koupě plně pronajatého maloobchodního parku (přibližně 5 500 m2) v rakouském Voitsbergu. Portfolio v Chorvatsku bude rozšířeno o jednu nemovitost ve městě Ludbreg. Celkový očekávaný roční příjem z pronájmu těchto v poslední době nabytých nemovitostí činí přibližně 5,7 milionu eur a hrubá návratnost se pohybuje například v Srbsku až na úrovni 8,9%. Při hrubém výnosu 7,7% je průměrný výnos nově získaných nákupních parků nad průměrem celého portfolia STOP SHOP (to dosahovalo ve třetím čtvrtletí roku 2020 výnosu 7,4%).


Portfolio STOP SHOP nyní pokrývá 98 lokalit v devíti zemích s téměř 720.000 m2 pronajímatelné plochy a účetní hodnotou ve výši přibližně jedné miliardy eur. V současné době se připravují další akviziční a interní rozvojové projekty.


"Naše STOP SHOPy představují nákladově efektivní, vysoce výnosný a vůči krizi odolný maloobchodní formát. Vysoká standardizace nám umožňuje nabídnout našim nájemcům atraktivní nájemné a nízké provozní náklady. Dalším důležitým faktorem je naše zaměření na levné výrobky denní spotřeby, které jsou u spotřebitelů v obtížných ekonomických dobách velmi oblíbené. Tento koncept se osvědčil také během pandemie Covid-19: po skončení prvního lockdownu jsme zaznamenali velmi rychlý návrat k původnímu počtu návštěvníků. Zejména diskontní obchody těží z toho, že zákazníci věnují stále větší pozornost ceně," vysvětluje Dietmar Reindl, výkonný ředitel (COO) společnosti IMMOFINANZ. "Naše střednědobé plány zahrnují nárůst na 140 STOP SHOPů, přičemž se hodláme zaměřit na naše trhy ve střední a východní Evropě, v jihovýchodní Evropě a v Rakousku - a na selektivní vstup na další západoevropské trhy." Tomas Cifra, ředitel investic pro střední a východní Evropu společnosti Mitiska REIM, uvádí: "Jsme velmi potěšeni, že jsme po dokončení programu zvyšování hodnoty naší společnosti uzavřeli tuto transakci se společností IMMOFINANZ a že naše nákupní parky našly nový a stabilní domov u renomovaného strategického investora s jasnou vizí a silnými ambicemi v tomto segmentu."


Dokončení akvizic v Rakousku a České republice Akvizice nemovitostí v Rakousku a České republice již byly završeny. Nákupní park ve Voitsbergu, který byl odkoupen od místního developera, zvýšil počet STOP SHOPů v Rakousku na 14 s přibližně 67.000 m2 pronajímatelné plochy. Dva nákupní parky v českých městech Praha a Litvínov s celkovou plochou 14.700 m2 rozšiřují portfolio STOP SHOP v této zemi na 12 lokalit s téměř 88.000 m2 pronajímatelné plochy.


Skupina nemovitostí v Srbsku zahrnuje nákupní parky v Leskovacu, Šabacu, Somboru a Zaječaru s pronajímatelnou plochou zhruba 28.200 m2. Srbské portfolio STOP SHOP společnosti IMMOFINANZ nyní bude obsahovat 14 nemovitostí s přibližně 121.000 m2, dovršení transakce se očekává v prvním čtvrtletí roku 2021. IMMOFINANZ vstoupila na chorvatský trh se svými STOP SHOPy na konci roku 2018. Spolu s nově získanými nemovitostmi zde má IMMOFINANZ tři STOP SHOPy s 16.400 m2 a připravují se další projekty.


Všechny získané nemovitosti vykazují atraktivní kombinaci nájemců prodávajících předměty denní potřeby, což zajišťuje vysokou odolnost vůči krizím. Mezi hlavní nájemce, kteří jsou současně přítomni v mnoha dalších STOP SHOPech, patří mimo jiné Spar, dm, Deichmann, Intersport, Takko a KiK. Nově získané nemovitosti budou nyní rebrandovány tak, aby odrážely koncept STOP SHOP, a brzy budou znovu uvedeny do provozu v typických žlutých a antracitových barvách značky.


Detaily týkající se portfolia STOP SHOP STOP SHOP je značka společnosti IMMOFINANZ pro nákupní parky ve střední a východní Evropě. Tito sympatičtí a snadno dosažitelní místní poskytovatelé nákupních služeb se nacházejí ve spádových oblastech s 30.000 až 150.000 obyvateli a nabízejí širokou škálu produktů za výhodné ceny. Díky efektivnímu dopravnímu spojení a rozsáhlému parkování se zaměřují na "chytré nakupující", kteří se orientují na příznivé ceny a oceňují snadnou dostupnost. STOP SHOPy v portfoliu společnosti IMMOFINANZ jsou k 30. září 2020 plně pronajaty, přičemž míra obsazenosti činí 98,2%.


Portfolio STOP SHOP společnosti IMMOFINANZ, a to včetně akvizic provedených v nedávné době, obsahuje 98 nákupních parků v devíti zemích: Slovensko (16 STOP SHOPů), Slovinsko (14), Maďarsko (14), Rakousko (14), Srbsko (14), Česká republika (12), Polsko (10), Chorvatsko (3) a Rumunsko (1).


Detaily týkající se portfolia STOP SHOP v ČR V České republice provozuje IMMOFINANZ po akvizici celkem dvanáct nákupních parků STOP SHOP s téměř 88 000 m2 pronajímatelné plochy. Jedná se o lokality: Hranice na Moravě, Staré Město u Uherského Hradiště, Třebíč, Tábor, Příbram, Rakovník, Kladno, Ústí nad Orlicí, Znojmo, Žatec a nyní nově Litvínov a Praha.


Nákupní park v jihovýchodní části Prahy v Horních Měcholupech má 100% obsazenost a na ploše téměř 6 950 m2 nabízí mix obchodů, například Bageteria Boulevard, dm, PEPCO, JYSK, Deichmann a další. Rovněž litvínovský nákupní park je 100% obsazený a na ploše 7745 m2 poskytuje 12 obchodních jednotek. Spektrum nájemců je podobné jako v Praze i ostatních STOP SHOPECH v regionech. Zákazníci zde mají PEPCO, JYSK, Deichmann, ale také Sportisimo, Gate či NKD. Výhodou je dobrá dopravní dostupnost a parkovací plocha pro 200 automobilů.


Kontakt:

V případě zájmu o více informací prosím kontaktujte:

Bettina Schragl

Ředitelka Oddělení firemní komunikace a vztahů s investory

communications@immofinanz.com

investor@immofinanz.com

Pro komunikaci v ČR:

Martina Jašková, ředitelka PR & media relations Graffitti Networks Grafix, martina@gng.cz

Klíčová slova ČR-trh-reality-firmy-IMMOFINANZ

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Stavebnictví, bydlení a reality
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.