Jak mohou nové technologie pomoci firmám přizpůsobit se novým trendům a zkvalitnit poskytování služeb pro moderní zákazníky?

V roce 2020 došlo k významným změnám v chování spotřebitelů a firmy a organizace na celém světě musí na tyto změny zareagovat. Vzhledem k tomu, že stále více lidí začíná využívat online služby, vzrostly i nároky na spolehlivost mobilního internetu.


Změnu trendů potvrzuje například růst poptávky domácností po službách, jako jsou rozvozy jídla, jejichž objem (GMV) jen za letošní rok vzrostl o 25 % na 195 miliard dolarů. Zákazníci zcela jistě chtějí na maximum využívat pohodlného životního stylu a raději si jídlo a další služby nechají dovézt domů, než aby jezdili do obchodů. Tento trend je přitom globální, přičemž nejvýznamněji je vidět v Číně, kde objem těchto služeb vzrostl nejvíce. Čína je nyní největším a nejrychleji rostoucím trhem v oblasti služeb pro domácnost a do roku 2024 se očekává, že tento segment poroste o 15 % ročně a dosáhne celkového objemu 181 miliard dolarů.


I když zčásti se na těchto změnách zcela jistě podílí globální pandemie, je nutné se na tyto otázky podívat také z pohledu několika posledních let. Ukazuje se, že změna chování zákazníků způsobuje některým firmám potíže se získáváním nových zákazníků, kteří chtějí a umí využívat moderní technologie. Naproti tomu se zde otevírá řada příležitostí pro všechny, kteří chtějí digitální svět více prozkoumat a naučit se využívat jeho možností.


Měnící se svět lifestylového průmyslu

Pokud chtějí podnikatelé přežít, musí se přizpůsobit aktuálně se měnícím trendům v oblasti rozvozů jídel i širšího lifestylového průmyslu. Úspěšné firmy v lifestylovém průmyslu dnes využívají technologický pokrok ke svému prospěchu.

V roce 2019 zhruba 80 % objednávek jídla připadalo na rozvozové služby, nicméně tento segment se na celkovém hrubém zisku firem podílel jen 30 %. V posledních letech se rozvoj jídla těší velké oblibě a v roce 2017 ve Spojených státech amerických tvořily tyto objednávky až 70 % z celkového objemu objednaných potravin.

Od roku 2017 tak služby zabývající se rozvozy jídla musí neustále vyhledávat a řešit slabá místa a rychle se přizpůsobovat. Jenom tak si mohou udržet konkurenceschopnost.

Měnící se spotřebitelské trendy vyvolávají změny v podnikání firem v online prostředí. Zákazníci stále častěji využívají své chytré mobilní telefony k vyhledávání, prohlížení a objednávání jídla i dalšího zboží, což zvyšuje oblibu špičkových a kvalitních platforem, jako je například Meituan. Příklad platformy Meituan ukazuje, jak se lifestylové aplikace mohou přizpůsobit a přežít v neustále se měnícím spotřebitelském trhu. Aplikace Superapp je nyní jedničkou v oblasti lifestylového nakupování a souvisejících služeb a její odhadovaná tržní hodnota v říjnu dosáhla 250 miliard dolarů. Tato platforma je úspěšná, protože dokázala přijmout změny v online prostředí a nabízí zákazníkům služby, které milují.

Nicméně i ostatní online služby zažívají růst, a to ve všech oblastech průmyslu. Platforma Meituan například oznámila, že své služby poskytuje zhruba 460 milionům uživatelů a podporuje 6,3 milionu obchodníků z různých oborů, včetně online rezervací ubytování, letenek, maloobchodního prodeje a dalších nových služeb.

Navíc, zákazníci stále více využívají nové technologie, jako jsou strojové učení (ML) nebo digitální asistent a tak hledají online platformy, které tyto funkce nabízí.


Huawei nabízí firmám příležitost vytvářet pro své zákazníky lepší a kvalitnější služby

Konkurence stále roste, protože vzniká stále více rozvážkových služeb zaměřených na jídlo a další služby a všichni se s pomocí mobilních online aplikací snaží oslovit stále více zákazníků. Objednávání jídla a dalších nezbytností online zákazníkům šetří čas a energii a navíc mají k dispozici na jedno přejetí prstem po displeji doslova nepřebernou nabídku produktů a služeb. Služba Huawei Assistance nabízí technologie, které firmám umožní udržet si svou konkurenceschopnost i na rychle se měnícím trhu. Naše technologie navíc i zákazníkům nabízí přímý přístup do řady místních restaurací a prodejen potravin a připojují je do nejoblíbenějších platforem pro elektronické obchodování. Díky tomu si tak mohou vybírat produkty ze široké nabídky jen pohybem prstu po displeji.

Stejnou technologii využíváme také k zasílání pravidelných notifikací a informací o dodávkách jídla a dalších produktů. Navíc zákazníci mají možnost provádět přímou rezervaci míst v nejbližších restauracích, a to bez složitého hledání. Díky těmto službám tak online nakupování není jen o nákupu a dodávce služeb či zboží, ale nabízí i řadu dalších možností. Uživatelé chytrých zařízení firmy Huawei tak například z jedné platformy mohou nejen rezervovat místo v restauraci, ale objednat a zaplatit taxi na cestu do restaurace nebo si zapnout navigaci, která ho dovede přímo na místo. Ve srovnání s běžnými GPS navigacemi, které navigují s přesností 10 m, služba Huawei Assistance dokáže navigovat s přesností 1 m.

Ale tím to nekončí. Aplikaci ML Kit firmy Huawei lze využít ke snadnému a rychlému vyhledávání online slevových kupónů na objednávku jídel z oblíbených restaurací. Kromě jídla a restaurací pomáhá aplikace Huawei Assistance také lifestylovým firmám zlepšovat nabídku svých služeb díky špičkovým technologiím. Huawei asistent například uživatelům dokáže doporučit lety a hotely, najít místa pro zábavu, práci nebo pobyt s rodinou a nabízí i mnoho dalších skvělých služeb.


Technologie firmy Huawei pomáhají firmám úspěšně využívat nové technologie k dosažení úspěchu

V následujících letech poroste poptávka domácností po kvalitních službách a podnikatelé tak mají skvělou příležitost se na tyto změny připravit a naučit se těchto nových příležitostí využívat.

Podnikatelé, kteří se zaměří na škálovatelnost a efektivitu, získají před ostatními náskok, protože díky novým technologiím dokážou nejen oslovit své stávající zákazníky, ale snáze se dostanou i k novým potenciálním klientům. Změny chování spotřebitelů, které rok 2020 podstatně urychlil, naznačují, že firmy, které se dokázaly lépe přizpůsobit změnám v chování zákazníků, jsou úspěšnější.

V době, kdy online lifestylový průmysl a rozvozy jídel zažívají rychlý růst, se firma Huawei i nadále snaží pomáhat podnikům všech velikostí vypořádat se s neustálými změnami v tomto oboru a nabízí jim špičkové technologie, které jim umožní uspět v online prostředí.

Gavin Kinghall Were, viceprezident a ředitel divize BD řešení ve společnosti Huawei, na každoroční konferenci Web Summit, hovořil o tom, jak aplikace Huawei AppGallery může pomoci firmám inovovat. Jeho přednáška z cyklu #EmpowerInnovations firmy Huawei měla název „Empowering lifestyle, with Huawei AppGallery - Jak Huawei AppGallery pomáhá zlepšovat životní styl" a můžete si jí prohlédnout na následujících webových stránkách: https://consumer.huawei.com/en/partners/videolibrary/lifestyle-websummit/


KONTAKT: Jamie Ji, huaweiappgallery@huawei.com

Klíčová slova Čína-služby-komunikace-trh-firmy-Huawei

Oblast
Asie, Austrálie (as)

Kategorie
Služby, cestovní ruch
IT, telekomunikace
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.