Sloučení společností Vivendi, Seagram a Canal+ vytvoří plně integrovanou společnost globálních sdělovacích prostředků a komunikace pro svět spojený dráty i bez

PAŘÍŽ, MONTREAL, NEW YORK 22. června (PROTEXT/Businesswire)-

- Nová společnost ponese název Vivendi Universal

- Vivendi Universal bude dodávat filmy, televizní programy, hudbu, sport, hry, vzdělávací a profesionální informace zákazníkům globálně ve všech digitálních a analogových formátech

- Špičkové satelitní, telefonní, internetové a vydavatelské sítě a sítě placené televize

- Nejrozsáhlejší bezdrátové spojení na světě

- Vizzavi se stane standardní domovskou stránkou pro 80 milionů potenciálních zákazníků mobilní a interaktivní televize

- Hodnota kmenových akcií je 34 miliard dolarů; přes 77 dolarů za jednu akcii Seagram

- Úhrnné příjmy dosahují přibližně 55 miliard dolarů; zhruba 7 miliard v EBITDA

- Výhled silného růstu příjmů a růst EBITDA do dvojciferných čísel

- Nová společnost bude mít jasné zaměření a dobrou účetní bilanci vyplývající z nakládání s nestrategickým majetkem

Společnosti Vivendi (pařížská burza: EX.FP), Canal+ (pařížská burza: AN.FP) a The Seagram Company Ltd. (NYSE: VO) dnes ohlásily strategické sloučení podnikání, které vytvoří Vivendi Universal, přední společnost globálních sdělovacích prostředků a komunikace pro svět spojený dráty i bez drátů a nabídne zajímavý obsah ve všech nejpopulárnějších žánrech světa s ohromnou základnou zákazníků a předplatitelů ve všech přístupových formátech.

Společnost Vivendi Universal bude v ideální pozici, aby urychlila celosvětový rozvoj zařízení s přístupen na Internet po drátě i bez drátů poskytnutím vlastního, hodnotného obsahu, elektronických služeb a elektronického obchodování zákazníkům kdekoliv a kdykoliv. Spojená společnost přinese produkty největší světové hudební společnosti, druhé největší filmotéky, významného studia filmové výroby, druhého největšího tematického zábavního parku a přední globální společnosti vydávající odkazové, zákaznické PC software pro hry, to vše prostřednictvím Vizzavi, nového přístupového portálu Vivendi pro různé druhy přístupu a spojením globálních distribučních možností společností Vivendi, Seagram a Canal+.

Vizzavi bude standardním portálem pro 80 milionů předplatitelů mobilní a interaktivní televize společného podniku, který vlastní Vivendi napůl se společnostmi Vodafone a Canal+. Růst zákazníků Vizzavi se ještě zrychlí představením obsahu od spojené společnosti pokrývající globální, místní i osobní obsah přebíraný ze všech nejpopulárnějších zábavních a informačních formátů.

Výhledový růst kmenového podnikání společnosti bude zároveň obohacen rozšířením příležitostí k vzájemné propagaci, společné nabídky služeb a reklamy. Vivendi Universal bude také v pozici odstartovat distribuci v Evropě a vytvářením bezdrátového obsahu a služeb navazovat nová partnerství a prozkoumávat nové příležitosti růstu bezdrátových služeb, který se bude rychle rozvíjet v severní Americe a po celém světě.

Transakce bude provedena výměnou všech akcií o přibližné hodnotě 34 miliard dolarů, nebo 77,35 dolaru za akcii Seagram podle hraničního pásma.

Nová společnost bude mít ústředí v Paříži a doplňkové ústředí korporace bude v New Yorku. Úhrnné výchozí příjmy společnosti jsou 55 miliard dolarů, čili 57,5 miliardy Euro. Vivendi Universal bude zapsána na burzách v Paříži, New Yorku a v Torontu.

Spojení bude kombinovat široce zaměřená aktiva společnosti Vivendi spojená s telekomunikacemi, která zahrnují vysokorychlostní bezdrátové vysílání, pevné a bezdrátové komunikační sítě, poskytování služeb internetového připojení a kabelové a satelitní sítě, dále bohatý hudební, filmový a televizní archiv společnosti Universal, jakož i produkční a distribuční možnosti prostřednictvím Universal Music Group, Universal Studios a podílu v USA Networks a významná aktiva společnosti Canal+ spojená s filmem, vysíláním a předplacenou televizí.

Poznámka výkonných ředitelů k potenciálu růstu společnosti Vivendi Universal

Jean-Marie Messier, předseda správní rady a výkonný ředitel společnosti Vivendi řekl: "Zformování společnosti Vivendi Universal vytváří jedinečně silnou platformu růstu. Jde o první společnost, která kombinuje prvotřídní globální a místní obsah s digitální distribucí příští generace. Společně budeme mít obrovskou základnu předplatitelů napříč všemi nejpopulárnějšími a nejrychleji rostoucími komunikačními sítěmi a technologiemi. Budeme poskytovat prvotřídní globální a místní obsah co do hudby, filmu, sportu, vzdělání, her, zábavních parků a průmyslových vertikál jako je zdravotnictví, vzdělávání a rekreace. Navíc budeme schopni zákazníkům nabídnout širokou škálu celistvých a integrovaných služeb ve všech nejrozličnějších digitálních a analogových formátech. Každá z těchto podnikatelských aktivit vykazuje bohaté charakteristiky růstu. Společně nabízejí možnost vybudovat neobyčejnou hodnotu pro naše zákazníky a akcionáře. Jsem nesmírně rád, že můžeme s panem Bronfmanem a jeho týmem začít pracovat na naplňování našeho potenciálu."

Edgar Bronfman, Jr., prezident a výkonný ředitel společnosti Seagram řekl: "Založení společnosti Vivendi Universal je jednak začátkem nové éry příležitostí a jednak vyvrcholením transformace společnosti Seagram ve vůdčí společnost v průmyslu globálních sdělovacích prostředků a zábavy. Rodí se nová společnost s jedinečným portfoliem aktiv, včetně Vizzavi, která se stane standardní domovskou stránkou pro 80 milionů uživatelů mobilní a interaktivní televize. Máme jasnou vizi, jak naplnit obrovské možnosti nastartování naší jedinečné distribuční platformy, která globálně uspokojí touhy zákazníka po přístupu k přesvědčivému, osobitému odkazu kdykoliv a kdekoliv, prostřednictvím všech mediálních formátů a připojovacích zařízení. A konečně založení otvírá výjimečnou příležitost pro naše lidi, aby rozšířili naše podnikání na další nové trhy, což je výrazem uznání hodnot, které jsme ve společnosti Seagram vybudovali za uplynulých 75 let."

Pierre Lescure, prezident a výkonný ředitel společnosti Canal+ řekl: "Ve společnosti Vivendi Universal se rodí nejkomplexnější globální společnost pro zábavu, informace a služby na celém světě. Jde o vzrušující příležitost pro naše zaměstnance, pro zákazníky, pro předplatitele a pro akcionáře. Síla aktiv společností Vivendi, Universal a Canal+ dohromady nám umožní postavit se do čela největšího dobrodružství 21. století: poskytování zábavy, kultury a informací neustále rostoucí části lidstva. Naše neobyčejná kombinace tvůrčího, prvotřídního obsahu může být zákazníkům a předplatitelům celistvě dodávána domů, prostřednictvím televize nebo osobního počítače a mimo domov v kině, na mobilu nebo PDA. Jsem nadšen, že vedení nové skupiny, zaměstnanci, zákazníci a akcionáři mohou být součástí tohoto vzrušujícího podniku, poslání a procesu tvorby hodnot."

Podmínky smlouvy

Podle podmínek konečné smlouvy o splynutí, kterou jednohlasně schválilo vedení všech tří společností, obdrží akcionáři Seagram za každou vlastněnou akcii Seagram několik akcií Vivendi o hodnotě 77,35 dolaru za akcii. Počet akcií Vivendi, které budou vyměněny za akcie Seagram bude vycházet z hraničního pásma, podle kterého bude kurz pevně stanoven na 0,800 pokud by se akcie Vivendi prodávaly za méně než 96,69 dolaru a pevně stanoven na 0,622 pokud by se akcie Vivendi prodávaly za více než 124,30 dolaru. Transakce bude osvobozená od daňových poplatků ve Spojených státech a v Kanadě.

V souvislosti s akvizicí prakticky veškerých aktiv společnosti Canal+ společností Vivendi obdrží akcionáři 2,0 akcie Vivendi za každou vlastněnou akcii Canal+, přičemž si podrží i podíl v regulovaném podnikání společnosti Canal+, u které zůstane 51 procent veřejným vlastnictvím.

Rodina Bronfmanových, která vlastní 24 procent akcií Seagram podepsala závazné prohlášení hlasovat svými akciemi ve prospěch transakce.

Smlouva je předmětem schválení akcionářů, zařazení akcií Vivendi na newyorskou burzu, revize regulačních orgánů a schválení Evropskou Unií, Spojenými státy a Kanadou a běžných podmínek uzávěrky. Společnosti předpokládají, že materiály k hlasování budou akcionářům předloženy v srpnu, přičemž celá transakce by měla být dokončena do konce roku.

Zodpovědnosti výkonného vedení a složení správní rady

Společnost Vivendi Universal bude vedena Jean-Marie Messierem jako předsedou správní rady a výkonným ředitelem. Edgar Bronfman, Jr. bude místopředsedou se zodpovědností za hudbu a veškeré internetové aktivity skupiny. Eric Licoys, který je v současné době vrchním provozním ředitelem Vivendi a výkonným ředitelem Havas a Pierre Lescure, který je výkonným ředitelem Canal+, se společně stanou provozními vedoucími sloučené společnosti.

Správní rada Vivendi Universal bude zpočátku složena z 20 členů, z toho 14 bude současných členů správní rady Vivendi, Pierre Lescure, předseda správní rady a výkonný ředitel společnosti Canal+ a pět členů stávající správní rady společnosti Seagram, tří příslušníků rodiny Bronfmanových a dvou nezávislých ředitelů ze existující správní rady společnosti.

Společnost Vivendi Universal vytvoří integrační komisi, která bude složena z výkonné komise nové společnosti - Jean-Marie Messier, Edgar Bronfman, Jr., Eric Licoys, Pierre Lescure, Phillipe Germond a Guillaume Hannezo, vedoucí finančního oddělení společnosti Vivendi a ze dvou provozních ředitelů každé divize, tedy dohromady přibližně z 20 členů. Komise bude mít za úkol identifikovat a v praxi vyřešit veškeré otázky propojení, včetně společné distribuce, nových marketingových iniciativ, nových podnikatelských modelů, nových služeb a nových produktů.

Rozsah podnikání společnosti Vivendi Universal

Strategické doplnění: místní a globální obsah napříč nejrůznějšími médii

Společná aktiva obsahu a distribuce společností Vivendi, Canal+ a Seagram budou mít globální dosah, protože propojí nejsilnější evropské spojení po drátech i bez drátů s celosvětovým dosahem a enormní šíří prvotřídního obsahu.

Internet v oblasti hudby umožňuje výrazné rozšíření trhu s nahrávkami nabídkou dalších zkušeností zákazníkům. Schopnost více prodávat různě rozděleným cílovým skupinám - zprostředkování impulsu a specializovaného nakupování, poskytování nových příležitostí pro marketing a propagaci a prodej nových produktů v nových formátech za odpovídající cenu - vyžaduje celou škálu populárních umělců, jak globálních, tak místních.

Universal Music Group je světovou hudební společností číslo jedna, která operuje v 59 zemích a ovládá největší díl trhu na světě. Společnost dosáhla rekordu v historii hudebního průmyslu ve Spojených státech, když získala dosud největší podíl trhu s nahrávkami, který v týdnu do 28. května 2000 činil 37,3 procenta. Distribuce Universal Music & Video je předním distributorem nahrávek v USA a vydavatelství Universal Music vlastní autorská práva k 750 tisícům skladeb a spolupracuje s umělci zvučných jmen, jako je například Shania Twain (její album "Come On Over" se nedávno stalo nejprodávanějším albem, které kdy žena nahrála), Andrea Bocelli, Dr. Dre, Sheryl Crow,Sting, Enrique Iglesias, Jay-Z, Sisqo, Eiffel 65, DMX, George Strait,Blink 182 a U2. Mezi hlavní novinky, které budou vydány v posledním čtvrtletí roku 2000, patří Bon Jovi, Eminem, No Doubt, Hanson a ERA 2. Nová společnost tak bude společně disponovat přední světovou sítí hudební distribuce, největším klubem poštovních odběratelů hudby a videa v Evropě a rychle rostoucími iniciativami on-line.

Co se filmu týče, kombinace společností Universal Pictures a Canal+ vytvoří jeden z největších filmových archivů na světě, ve kterém bude celkem 9 tisíc filmů - velmi rozsáhlá aktiva a vzhledem k rostoucí poptávce po přístupu k filmům zdroj stabilních finančních toků. Nová společnost bude mít zajištěnu dodávku filmů pro všechna svá distribuční místa, jakož i schopnost dostávat na trh a propagovat nové filmy po celém světě, neboť se opírá o obrovskou, zavedenou základnu předplatitelů. Navíc bude vlastnit evropské studio s kontrolovanou distribucí. Mezi nedávné filmy společnosti Universal patří Gladiátor, Erin Brokovich, The Green Mile, U-571, koprodukční snímek s Canal+, Mumie a American Pie.

Co se týče rekreace, společnost Universal je jedním z předních světových provozovatelů zábavních parků, které nabízejí značné příležitosti k vzájemné propagaci a účelně cílenému obsahu. Universal Recreation Group provozuje Universal Studios Hollywood, Universal Studios Orlando a Universal Studios Port Aventura ve španělské Barceloně. Společnost v dubnu dvakrát zvětšila CityWalk v Universal Studios Hollywood, kam přidala přes 30 nových prvků, zábavních atrakcí, restaurací a obchodů. Rozšíření Universal v Orlandu se setkalo s nadšenými recenzemi a otevření nového tematického parku Universal v japonské Osace je naplánováno na jaro 2001.

V oblasti televize bude mít společnost Vivendi Universal vertikálně integrovanou globální, prodejní televizní síť a produkční provoz se zákazníky ve více než 180 zemích světa. Její archiv, který celkem čítá 27 tisíc televizních epizod, obsahuje tak populární programy jako je Magnum, Právo a pořádek, Inspektor Colombo a Alfred Hitchcock uvádí, jakož i programy 13eme Rue, již druhým rokem nejsledovanějšího hlavního kanálu kabelové televize Canalsatellite. Tento archiv je nesmírnou hodnotou pro další nákup v rozličných formátech i jako obsah pro širokou škálu sítí společnosti. Mezi další aktiva společnosti Universal patří Studio Universal, tematický filmový kanál mezinárodně dostupný v klíčových oblastech. Vivendi Universal bude vlastnit 42 procent kmenových akcií společnosti USA Networks, která zahrnuje USA Network, Sci Fi Channel, Home Shopping Network, TicketMaster, Hotel Reservations Network, Gramercy Pictures a October Films.

Ve vydavatelské oblasti bude společnost Vivendi Universal disponovat nejžádanějšími formami obsahu, které uspokojí internetovou poptávku po původních, spotřebitelských a podnikatelských informacích a po zábavě. Společnost Havas, evropský vydavatel číslo 1 vůbec, největší vydavatel počítačových her ve Spojených státech a druhý největší na světě, která drží silnou pozici také v informacích o zdravotnictví, o podnikání a v místních informacích, má 5 milionů předplatitelů literatury a tiskovin. Nová společnost, která bude veškeré obsahy digitalizovat, bude mít obrovský potenciál k vytvoření silných vertikál podporovaných místními společenstvími, elektronických diskusních klubů a dalších elektronických služeb, který vychází z poptávky zákazníků. Ve světě sportu doznává poptávka po programech a informacích nebývalého rozvoje, protože přístupové formáty dokáží uspokojovat rostoucí poptávku sportovních fanoušků odkudkoliv. Společnost Vivendi Universal nabízí bohatý výběr sportovních programů v Evropě, včetně amerického fotbalu, ragby, hokeje, basketbalu ligy NBA a boxu. Co se týče distribuce, drží společnost Vivendi 44 procentní podíl ve společnosti Cegetel, což je přední soukromý, francouzský provozovatel telekomunikací, který operuje v pěti evropských zemích. Společnost má celkem přes 13 milionů předplatitelů. Vivendi dále vlastní 25 procentní podíl ve společnosti BskyB (British Sky Broadcasting). Společnost Canal+, ve které Vivendi vlastní 49 procentní podíl, se drží na špici v oblasti placené a digitální televize a má přes 14 milionů předplatitelů v 11 zemích Evropy. Aliance společností Vivendi a Vodafone představuje 58 milionů předplatitelů z celé Evropy. Vizzavi, poskytovatel internetových služeb společnosti, má potenciální zákaznickou základnu celkem 80 milionů bezdrátových a televizních předplatitelů společností Cegetel, Canal+ a Vodafone. Jedná se o portál pro všechny rozličné typy přístupu a nejširší světové bezdrátové napojení, které poskytne Internet všem mobilním zákazníkům společností Vivendi a Vodafone.

Nakládání s aktivy

Podnik Seagram Spirits, Wine and Beverages zahrnuje světoznámé značky jako Chivas Regal, Crown Royal, Captain Morgan, Martell a ABSOLUT VODKA, vlastněné V&S Vin & Sprit AB. Tento podnik nebude patřit mezi strategická aktiva společnosti Vivendi Universal. Společnost očekává, že o budoucnosti této přední podnikatelské skupiny bude rozhodnuto tak, aby byly maximalizovány hodnoty vlastněné akcionáři a příležitosti pro zaměstnance.

Popisy společností

Společnost Vivendi:

Společnost Vivendi se drží na špici ve světě komunikací a je přední světovou společností v oblasti ekologických služeb (voda, ukládání odpadů, energie a doprava). Ústředí Vivendi je v Paříži, přičemž společnost působí ve více než 100 zemích a má 260 tisíc zaměstnanců. Aktivity společnosti Vivendi související s komunikací zahrnují telekomunikace (SFR mobilní telefon; telefon po pevných linkách "7"), Internet (Vizzavi, portál s rozličnými typy přístupů se základnou 80 milionů zákazníků a internetový uzel VivendiNet). Vydavatelství a multimédia (Havas a Havas Interactive) a audiovizuální aktivity se 49 procentním podílem ve společnosti Canal+. Adresa internetové stránky: http://www.vivendi.com

Společnost Seagram:

Společnost Seagram Company Ltd. s ústředím v Montrealu je provozována ve čtyřech globálních podnikatelských oblastech: hudba, film, rekreace a destiláty a vína. Universal Music Group, největší světová společnost v oblasti hudebních nahrávek, produkuje a distribuuje nahrávky všech hlavních žánrů po celém světě a je zapojená v oblasti hudebního vydavatelství. Podnikání společnosti v oblasti filmu zahrnuje produkci a distribuci filmových snímků, televizních pořadů a video produktů po celém světě; provozuje nebo spoluvlastní celou řadu mezinárodních kabelových kanálů; je zapojená do prodeje licenčních práv a vlastnických práv k filmům. Podnikání v oblasti rekreace se soustřeďuje na provoz zábavních parků. Další podnikání zahrnuje maloobchody a vývoj zábavního softwaru. Podnikání v oblasti destilátů a vín se zabývá především výrobou a marketingem destilátů, vín, piva, chladících boxů a mixérů ve více než 190 zemích a územích. Internetovou stránku společnosti najdete na adrese www.seagram.com.

Společnost Canal Plus:

Skupina Canal+ s ústředím v Paříži je přední evropskou společností v oblasti placené televize s uznávaným know-how v poskytování placených programů (hlavních kanálů a tematických kanálů), v distribuci předplatitelům (řízení předplatitelů, rozvíjení divácké přízně) a v technologických otázkách (podmíněný přístup, interaktivita, bezpečnost plateb).

Finančním poradcem pro tuto transakci byla v případě Vivendi Group společnost Lizard Freres, pro Seagram to byla společnost Goldman Sachs and Morgan Stanley Dean Witter a pro Canal+ Merrill Lynch.

Všechny informace v této prezentaci, s výjimkou historických informací, obsahují "stanoviska naznačující slibné vyhlídky" ve smyslu novely zákona o soukromém obchodování s cennými papíry (Private Securities Litigation Reform Act) z roku 1995. Taková stanoviska s sebou nesou riziko a nejistoty, jenž by mohly způsobit, že se vlastní výsledky budou lišit od výsledků očekávaných, předpokládaných nebo naznačených. Následující faktory by mezi jinými mohly způsobit hmotné rozdíly mezi vlastními výsledky a výsledky popsanými stanovisky, která naznačují slibné vyhlídky: riziko, že podnikání společností Vivendi, Canal+ a Seagram nebude úspěšně integrováno; náklady na navrhovanou transakci sloučení; neschválení navrhované transakce sloučení akcionáři společností Vivendi, Canal+ nebo Seagram; neschopnost identifikovat, vyvinout a úspěšně dosáhnout nových produktů, služeb a technologií; zvýšená konkurence a její vliv na ceny, výdaje, vztahy ke třetím stranám a zisk; a neschopnost navázat a udržet vztahy s poskytovateli obchodních, reklamních, marketingových, technologických a obsahových služeb. Žádná ze společností, ať Vivendi, Canal+ nebo Seagram na sebe nebere zodpovědnost za veřejnou aktualizaci či revizi žádného ze stanovisek, která naznačují slibné vyhlídky.

Navrhovaná transakce sloučení, která se týká společností Vivendi, Canal+ a Seagram, bude předložena ke zvážení akcionářům každé ze společností. Všichni akcionáři by si měli přečíst stanovisko - výhled společného oprávněného zástupce, které se transakcí zabývá a které bude založeno u Komise pro cenné papíry a burzu a rozesláno akcionářům. Stanovisko - výhled společného oprávněného zástupce - bude obsahovat důležité informace, které by akcionáři měli zvážit, než přijmou jakékoli rozhodnutí týkající se navrhované transakce sloučení. Akcionáři mohou obdržet stanovisko - výhled společného oprávněného zástupce, jakož i další předložené zprávy obsahující informace o společnostech Vivendi, Canal+ a Seagram zdarma na internetové stránce Komise pro cenné papíry a burzu (http://www.sec.gov). Kopie stanoviska - výhledu společného oprávněného zástupce a záznamy Komise pro cenné papíry a burzu, které budou zahrnuty do stanoviska - výhledu společného oprávněného zástupce jako odkazy, bude možné získat zdarma od společností Vivendi, Canal+ a Seagram.

Společnosti Vivendi, Canal+ a Seagram a jisté další níže uvedené osoby se mohou stát účastníky v nabídce oprávněných zástupců akcionářů společností Vivendi, Canal+ a Seagram ke schválení transakce. Účastníci takové nabídky mohou zahrnovat ředitele a členy výkonného vedení společnosti Vivendi, ředitele a členy výkonného vedení společnosti Canal+ a ředitele a členy výkonného vedení společnosti Seagram, tak jak jsou sepsáni na seznamu ve stanovisku oprávněného zástupce společnosti Seagram k výroční schůzi za rok 1999, které je zdarma dostupné na internetové adrese Komise pro cenné papíry a burzu (http://www.sec.gov).

Žádný z výše uvedených účastníků ke dni vydání této zprávy jednotlivě nevlastnil více než 25 procent běžných akcií společnosti Seagram, nebo úhrnem více než 49 procent běžných akcií společnosti Canal+ (přímo nebo nepřímo držených společností Vivendi), nebo úhrnem více než 5 procent běžných akcií společnosti Vivendi. Žádný z ředitelů nebo členů výkonného vedení společností Vivendi, Canal+ a Seagram, pokud je známo společnostem Vivendi, Canal+ a Seagram a s výjimkou výše zmíněného, nemá žádný podíl, přímý ani nepřímý, držením cenných papírů nebo jiným způsobem ve společnostech Vivendi, Canal+ nebo Seagram. Kontakt: Paříž: Vivendi Kontakt pro sdělovací prostředky: Catherine Gros, 011.33.1.71.71.17.11 nebo Kontakt pro investory: Bruno Bernard, 011.33.1.71.71.19.44 nebo Vivendi Abernathy MacGregor Group Andrew Merrill, 212/371-5999 nebo Canal+ Kontakt pro sdělovací prostředky: Sylvie Ruggieri, 011.33.1.44.25.16.75 nebo New York: Seagram Kontakt pro sdělovací prostředky: Anita Larsen, 212/572-1118 Kontakt pro investory: Joseph Fitzgerald, 212/572-7282 Eileen McLaughlin, 212/572-8961

Klíčová slova PROTEXT-Vivendi-Seagram-Canal+

Oblast
USA, Kanada, OSN, svět a Arktida (us)

Kategorie
IT, telekomunikace
Kultura
Potraviny, gastronomie

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.