Není dostačující spojovat elektronicky, dnešní hlavní informační manažeři chtějí spojovat inteligentně. Jednou největší výzvou konfrontující evropské technologické manažery je převedení dat jejich organizace na vědomosti, vyplývá z průzkumu provedeného Computer Sciences Corporation (NYSE: CSC). Výroční studie společnosti s názvem Kritické otázky managementu informačních systémů odhalila, že se tato otázka stala prioritou číslo jedna pro evropské manažery zabývající se informačními technologiemi (I/T), a vyskočila tak z pátého místa, na kterém se nacházela při loňském průzkumu. "Změna postoje jejich organizace ke sdílení vědomostí bude jednou z největších výzev, kterým budou hlavní informační manažeři čelit," řekl prezident evropské skupiny CSC Ron Mackintosh. "Hlavní informační manažeři budou muset řídit změnu od kultury, kde vědomosti jednotlivců reprezentují moc, ke kolaborativnímu prostředí, kde sdílené vědomosti zvyšují moc. Elektronický obchod bude společnosti nutit k tomu, aby pracovaly více otevřeným způsobem." Druhou nejdůležitější otázkou tohoto roku, což úzce s vědomostním managementem souvisí, je spojovat elektronicky zákazníky, dodavatele a/nebo partnery. Spojování se odehrává na dvou úrovních - na úrovni jednoduchého elektronického spojení a na úrovni, kde "spojení" znamená skutečnou znalost zákazníka či dodavatele. Je to právě tato výzva, která se vrací zpět k otázce vědomostního managementu, vysvětlil Mackintosh. CSC se dotázala na názor I/T manažerů na klíčové technologické otázky roku 1988. Mezi více než 800 respondenty, kteří se zúčastnili letošního průzkumu, byli hlavní informační manažeři a viceprezidenti a ředitelé technologických oddělení reprezentující organizace z více než 18 rozličných oblastí, jako jsou například finanční služby, zdravotní péče, spotřebitelské zboží, letectví a vláda. Z celkového počtu respondentů bylo 35 procent z řad severoamerických organizací, 20 procent bylo z evropských společností, 14 procent bylo z Austrálie a Nového Zélandu a 31 procent respondentů pocházelo z řad společností z Asie. Computer Science Corporation pomáhá klientům v průmyslu a vládě používat informační technologie k dosažení strategických a operačních cílů. S 54.000 zaměstnanci ve více než 700 kancelářích po celém světě společnost vytváří řešení šitá na míru od širokého výběru integrovaných služeb a technologických nabídek včetně strategií a technologií pro elektronické obchodování; management a konzultace I/T; rozvoje a integrace systémů; aplikace softwaru; a I/T a zpracování obchodních procesů. Od svého založení v roce 1959 je CSC známá pro svou flexibilitu ve vztazích ke klientům. Společnost je díky velkému počtu smluv s hardwarovými a softwarovými technologickými firmami schopna identifikovat a zvládnout řešení specificky šitá na míru potřebám každého klienta. CSC měla za období 12 měsíců do 1. října 1999 příjmy 8,2 miliard USD. Její ředitelství je v El Segundo v Kalifornii. Pro další informace navštivte webovou stránku společnosti na www.csc.com. Deset nejdůležitějších oblastí u informačních technologií seřazených podle studie CSC Kritické otázky správy informačních systémů. 1) Organizace a využití dat 2) Spojení se zákazníky, dodavateli a/nebo partnery elektronicky 3) Přizpůsobení se I/S a cíle korporace 4) Integrace systémů 5) Snižování nákladů I/S 6) Modernizace zastaralých systémů 7) Rozvoj strategie elektronického obchodování 8) Institucionalizace vícefunkčních informačních systémů 9) Restrukturalizace funkce I/S 10) Kapitalizace z výhod informační technologie ots Original Text Service: Computer Sciences Corporation Internet: http://www.newsaktuell.de Kontakt: Susan Lyddon, Public Relations, European Group, +44 1252 363970, slyddon@csc.com, nebo Frank Pollare, ředitel, Public Information, Corporate, 310- 615- 1601, fpollare@csc.com, oba ze společnosti Computer Sciences Corporation Webová stránka: http://www.csc.com