Český motorsport má svou Ester Ledeckou! Petr Semerád vítězí v rally i na evropských okruzích, z TCR Eastern Europe si tento víkend přivezl 1. a 2. místo.

Petr Semerád vítězí letos v rally i okruhových závodech na evropské úrovni a odborníci ho vnímají jako jednu z největších českých nadějí těchto pro mnohé neslučitelných disciplín. Třetí závodní víkend letošního seriálu TCR Eastern Europe potvrdil všestrannost a letošní formu tohoto teprve jedenadvacetiletého automobilového závodníka. V sobotním závodu v polské Poznani zvítězil spanilou jízdou start - cíl a v neděli dojel druhý.

Rodinný klan Semerádů znají fanoušci motorsportu velmi dobře. Jeho nejmladší zástupce Petr si letos po vítězství na Pražském rallysprintu odskočil na evropské okruhy a v seriálu mistrovství TCR Eastern Europe exceluje. Tento víkend zajel na okruhu v Poznani v páteční kvalifikaci suverénně nejrychlejší čas, během celého sobotního závodu před sebe nepustil ani jednoho soupeře a dojel s náskokem přibližně 6 sekund před druhým v pořadí. Poté se po losování podle pravidel postavil v neděli na startovní rošt jako vítěz sobotního závodu až na šesté místo. Během bojů o pozice se v prvním kole ocitl na okamžik dokonce mimo trať a propadl na osmou příčku. Následujících 25 minut se ale posouval neustále kupředu a probojoval se až na druhé místo. Letošní seriál TCR Eastern je nyní přesně v polovině a Petr Semerád si po jednom vítězství, třech druhých a jednom čtvrtém místě drží průběžnou druhou pozici.

TCR Eastern Europe jede Petr Semerád za stáj Hyundai / Janík Motorsport, která suverénně vede také díky vynikajícím výsledkům druhého jezdce Václava Janíka tabulku hodnocení týmů. Petr je zároveň v čele hodnocení juniorské kategorie.

"Už během tréninku a kvalifikace jsem věděl, že mi trať v Poznani sedí. V některých pasážích mi vzdáleně připomínala mojí srdcovou disciplínu, rally závody. Vlastně se musím přiznat, že když jsem dostal nabídku jet TCR, chvíli jsem váhal, protože pro mě jsou v motorsportu nejvíc ty úzké silnice, neustále měnící se podmínky a spolujezdec vedle mě. Okruhy jsou z toho pohledu dost rozdílné," usmívá se nejmladší Semerád. "Tím samozřejmě nechci zlehčovat poslední výsledky. Vítězství v Poznani pro mě hodně znamená a mám radost, že se mi daří v rally i na okruzích. Nebýt odstoupení kvůli technické závadě v jednom z předchozích závodů sezóny TCR, mohlo to vypadat ještě líp. Těším se na zbylé tři víkendy TCR Eastern Europe, nejvíc pak na poslední dva závody na domácím okruhu v Mostě, který dobře znám.“

"S týmem Václava Janíka jsme původně jednali pro první závod TCR EE na Hunagroringu o startu jiného, zahraničního závodníka. K dohodě ale nakonec nedošlo a mě okamžitě napadl jako náhradník Petr Semerád. Přesto, že se v poslední době věnuje výhradně rally, byl jsem přesvědčen o jeho okruhových kvalitách a on sám možnost startu uvítal. Už první závodní víkend naše rozhodnutí potvrdil a teď po Poznani už nemůže pochybovat nikdo," shrnuje Josef Křenek, šéf projektu ESET RaceSTAR, který podporuje mladé talentované závodníky ze středoevropského regionu, a současně promotér TCR Eastern Europe. "Věděli jsme, že Petr patří k nejlepším závodníkům, ale i tak nás všechny svým výkonem ohromil. Pro mě i majitele týmu, pana Janíka, bylo po prvním závodním víkendu jasné, že musíme pokračovat. Nyní jsme v polovině sezóny a Petr má reálnou šanci na celkové vítězství. To si nemůžeme nechat ujít," doplňuje Křenek.

Závodní stáj Hyundai / Janík Motorsport se účastní závodů TCR Eastern Europe se závodními speciály Hyundai i30 TCR, které byly prvním krokem divize Hyundai Motorsport do světa okruhových závodů. Seriál TCR si výrobce vybral, protože se jedná o jednu z nejrychleji rostoucích kategorií v této oblasti. Dvoulitrový čtyřválcový motor vozu s maximálním výkonem 350 koní při 7000 otáčkách za minutu a točivým momentem 450 Nm při 3500 otáčkách pohání přes šestistupňovou sekvenční převodovku přední kola. Závodní speciál má i s jezdcem minimální předepsanou hmotnost 1265 kilo.

Petr Semerád dosáhl již řady úspěchů. Už v 16 letech zvítězil v Central European Zone Championship s vozem Formule 4. O rok později, ještě dřív, než mu zákon umožnil získat řidičské oprávnění, dominoval na české scéně vrcholové rally ve "dvoukolkách", zvítězil v absolutní klasifikaci ve dvou třetinách všech závodů a stal se historicky nejmladším absolutním vítězem českého šampionátu Rally Sprint Serie. V roce 2019 získal jako Talent roku ocenění Zlatý Volant.

Čeští fanoušci motorsportu budou moci Petra na tuzemských tratích vidět už za pár dní na Rally Bohemia v Mladé Boleslavi, kterou pojede s navigátorem Dannym Perseinem od 8. do 10. července s vozem Škoda Fabia Rally2 EVO s týmem Topp Cars Rally Team. Další možností bude například tradiční Barum Rally a poté poslední dva závody TCR Eastern Europe, které se pojedou první víkend v září na autodromu Most.

Odkazy na oficiální stránky TCR Eastern Europe: WEB: https://easterneurope.tcr-series.com/ FACEBOOK: https://www.facebook.com/TCREasternEurope/

Odkaz na nadcházející Rally Bohemia: https://www.rallybohemia.cz/2022/cs/

Odkaz na nadcházející Barum Rally: https://www.czechrally.com/

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Keywords Sport-motorismus-rallye-Semerád-firmy-MediaBase

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Sport

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.