Lidé si nejčastěji půjčují na koupi vozu

Lidé využívají úvěry nejvíce ke koupi vozu. To ukázal nedávný průzkum společnosti PROFI CREDIT, který provedla agentura pro marketingový výzkum Boček. Šetření sledovalo preference jak běžných spotřebitelů, tak podnikatelů.

Koupě vozu je celkově nejobvyklejším účelem půjčky u podnikatelů i spotřebitelů.

Na auto si bere půjčku 15 % podnikatelů a stejný podíl spotřebitelů. Druhým celkově nejčastějším účelem úvěru je rekonstrukce – běžní spotřebitelé 20 %, podnikatelé 9 %.

"Automobil a rekonstrukce patří tradičně mezi oblíbené účely půjček. Ve spotřebitelských průzkumech se objevují opakovaně a dlouhodobě," okomentoval zjištění průzkumu Petr Florián, generální ředitel firmy PROFI CREDIT Czech.

Dalším frekventovaným důvodem k zápůjčce je u živnostníků samotné podnikání (14 %), což obnáší například vybavení kanceláře, nákup zboží, techniky apod. U spotřebitelů druhou příčku zaujímá spotřební elektronika (16 %).

Střednědobé půjčky vedou

Nejčastějším účelům přibližně odpovídají i nejoblíbenější výše půjček. U spotřebitelů i podnikatelů se lze nejvíce setkat s půjčkami do 30 tisíc korun, od 31 do 100 tisíc korun a od 151 do 300 tisíc korun. Pokud jde o dobu splácení, u obou skupin jednoznačně vede střednědobý horizont půl roku až 3 roky.

Klienti se rádi vracejí

Při výběru konkrétního typu půjčky (bankovní vs. nebankovní) považují podnikatelé i běžní spotřebitelé za zcela zásadní dobrou předchozí zkušenost. Váha vlastní pozitivní zkušenosti výrazně přebíjí například i působení reklamy, a to u bankovních i nebankovních finančních domů.

Kontakt:

Kamila Rotnáglová

kamila.rotnaglova@proficredit.cz

Keywords ČR-finance-automoto-firmy-Profi Credit Czech

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Automotive industry, transport and machinery
Finance, economics

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.