Češi trávili letošní léto na kolech. Rekordní cyklistická sezona je u konce, jaká bude ta další?

Rekordní cyklistická sezona je u konce, jaká bude ta další?

Rekordní cyklistická sezona je u konce, jaká bude ta další?

Mezinárodní den cyklistiky, který každoročně připadá na 1. října, je vždy ideální příležitostí ohlédnout se za právě proběhlou cyklistickou sezonou. Ta letošní byla v České republice výjimečná, zájem o jízdní kola byl enormní, což u spousty prodejců vedlo k vyprodání skladových zásob. Co všechno za tím stálo a jakou lze očekávat příští cyklo sezonu?


Češi jsou dlouhodobě považováni za národ cyklistů. Na kole jezdil více či méně pravidelně téměř každý, minimálně v dětství, a do dneška je mají ve sklepě spousty rodin. Během letošního jara a léta je z úschov vytáhli i ti, pro které byla tato aktivita dříve neatraktivní. Cyklistů bylo ve městech a na cyklotrasách po celé republice na první pohled více než kdy dřív. V některých oblastech dokonce až příliš, například na Třeboňsku tamní ochranáři přírody řeší, jak jejich počet omezit.

Vyjížďkám na kole přálo příznivé počasí, které vydrželo i během září, řada lidí tak začala kolo využívat i jako dopravní prostředek pro své pravidelné cesty. Nepochybný vliv na to měla také koronavirová epidemie a s ní související opatření. Omezení spojená s cestováním do zahraničí donutila spoustu lidí trávit letošní dovolenou v Česku, a tím se zvedl také zájem o cykloturistiku, která je v řadě dovolenkových destinacích jednou z nejoblíbenějších aktivit.

Zvýšená poptávka byla znát již během jara, na jehož začátku dopadla vládní omezení i na obchody s cyklo potřebami. "Najednou přišla informace, že musíme prodejny zavřít. Chtěli jsme nějak reagovat, a tak během chvíle vznikly na našich prodejnách alespoň improvizovaná výdejní okna," popisuje Martin Kudrna, ředitel bikero.cz.

Zatímco na spoustu dalších odvětví měla koronarivorová krize spíše negativní dopad, cyklo byznys naopak zaznamenal rekordní růst. Po znovuotevření obchodů Češi přímo vlétli do prodejen, aby obnovili či doplnili své cyklo vybavení. "Vysoký zájem byl především o dětská kola. Tradičně dominantní poptávka byla po horských kolech, vyšší zájem byl patrný také u elektrokol. Jestli se dá v této nelehké době říct, že nám pandemie přinesla něco pozitivního, tak to je větší zájem o kola a cyklistiku obecně," shrnuje Kudrna.

Enormní zájem o jízdní kola a cyklistické doplňky se promítl v rekordních tržbách prodejců. Měl ale také vliv na skladovací zásoby, které u většiny obchodníků rychle mizely a řada z nich některé zboží kompletně vyprodala. Došlo totiž také k omezení výroby v Asii, a ta nestíhala uspokojovat vysoký zájem o cyklo potřeby, který byl patrný nejen u nás, ale také v dalších evropských zemích. Sehnat kolo na konci sezony tak nebylo nic jednoduchého.

"My na začátku sezony zariskovali a vytvořili si obrovské skladovací zásoby. Díky tomu tak máme i po rekordním létě zboží stále k dispozici," popisuje Kudrna a doplňuje svůj odhad pro další cyklistickou sezonu v příštím roce. "Zájem o cyklistiku dlouhodobě roste, letošní skokový růst byl ale opravdu extrémní. Očekávám, že zájem o tento krásný sport a volnočasovou aktivitu i nadále poroste. Další podobný boom jako v letošním roce, se kterým by měla řada výrobců velké problémy, ale neočekáváme."


Kontakt:

jan.pacl@prkonektor.cz

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Keywords ČR-trh-kondice-internet-koronavirus-cykloturistika-bikero.cz-firmy

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Health service
IT, telecommunications
Business, marketing
Media, society and lifestyle

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.