Pomáhejte, je to zdravé, apeluje UNICEF v kampani One Love

Česká pobočka UNICEF spouští kampaň One Love a apeluje na českou veřejnost, aby se připojila k výzvě #OneLoveOneHeart. Cílem kampaně One Love je ochránit 1,2 milionu dětí před dopady pandemie COVID-19.

Česká pobočka UNICEF spouští kampaň One Love a apeluje na českou veřejnost, aby se připojila k výzvě #OneLoveOneHeart. Cílem kampaně One Love je ochránit 1,2 milionu dětí před dopady pandemie COVID-19.

„Pandemie COVID-19, která přímo či nepřímo zasáhla do života každého z nás, stále ohrožuje životy dětí v krizových oblastech. V důsledku přetížených zdravotnických systémů se dětem nedostává ani základní lékařská péče, očkovací programy proti smrtelným nemocem v nejchudších zemích byly pozastaveny,“ varuje ředitelka českého UNICEF Pavla Gomba. „Pomáhání druhým prokazatelně prospívá zdraví. Stejně jako endorfiny, které se uvolňují cvičením, studie ukazují, že pomoc druhým dárcům prospívá. Pohyb i pomoc snižují krevní tlak, působí proti depresím, odbourávají stres a dokonce prodlužují život. Čím zdravější a šťastnější jsme, tím více můžeme pomoci dětem, které nás nyní potřebují více než kdy jindy. Proto jsme připravili tuto výzvu,“ dodává Pavla Gomba. Výzva #OneLoveOneHeart bude probíhat na Facebooku, Instagramu a TikToku. Jejím smyslem je se vyfotit nebo nahrát se symbolem srdce při aktivitě, kterou mají lidé rádi a která jim pomáhá zůstat v dobré fyzické a psychické kondici. Fotku či video mají pak uveřejnit na sociálních sítích s hashtagem #OneLoveOneHeart, přispět na pomoc dětem alespoň 90 Kč prostřednictvím www.zastavmecovid.cz a nominovat do výzvy tři přátele nebo blízké. V rámci globální kampaně vydává UNICEF ve spolupráci s rodinou zpěváka Boba Marleyho novou verzi legendární písně One Love z roku 1977, jejímž cílem je posílit lidskost a solidaritu. Veškerý zisk z nové verze písně věnuje rodina Boba Marleyho na pomoc ohroženým dětem.

Česká pobočka UNICEF spouští kampaň One Love a apeluje na českou veřejnost, aby se připojila k výzvě #OneLoveOneHeart. Cílem kampaně je ochránit 1,2 milionu dětí před dopady pandemie covid-19.


Důsledky pandemie ohrožují celou jednu generaci dětí. Podle výzkumníků z Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health může kvůli nedostatečné lékařské péči během následujících šesti měsíců přijít o život až 1,2 milionu dětí, což je 6 000 ztracených dětských životů každý den. Na vině jsou oslabené zdravotnické systémy a přerušená lékařská péče o děti v mnoha zemích světa.


"Pandemie covid-19, která přímo či nepřímo zasáhla do života každého z nás, stále ohrožuje životy dětí v krizových oblastech. V důsledku přetížených zdravotnických systémů se dětem nedostává ani základní lékařská péče, očkovací programy proti smrtelným nemocem v nejchudších zemích byly pozastaveny," varuje ředitelka českého UNICEF Pavla Gomba.


V rámci globální kampaně vydává UNICEF ve spolupráci s rodinou zpěváka Boba Marleyho novou verzi legendární písně One Love z roku 1977, jejímž cílem je posílit lidskost a solidaritu. Veškerý zisk z nové verze písně věnuje rodina Boba Marleyho na pomoc ohroženým dětem. Český UNICEF se k této kampani přidává mimo jiné prostřednictvím výzvy na sociálních sítích.


Výzva #OneLoveOneHeart bude probíhat na Facebooku, Instagramu a TikToku. Jejím smyslem je vyfotit se nebo nahrát se symbolem srdce při aktivitě, kterou mají lidé rádi a která jim pomáhá zůstat v dobré fyzické a psychické kondici. Fotku či video mají pak uveřejnit na sociálních sítích s hashtagem #OneLoveOneHeart, přispět na pomoc dětem alespoň 90 Kč přes www.zastavmecovid.cz a nominovat do výzvy tři přátele nebo blízké. Za dar ve výši 90 Kč může UNICEF zajistit 25 velkých mýdel pro školy či nemocnice v krizových oblastech světa.


"Pomáhání druhým prokazatelně prospívá zdraví. Stejně jako endorfiny, které se uvolňují cvičením, studie ukazují, že pomoc druhým lidem prospívá. Pomáhání snižuje krevní tlak, působí proti depresím, odbourává stres a dokonce prodlužuje život. Čím zdravější a šťastnější jsme, tím více můžeme pomoci dětem, které nás nyní potřebují více než kdy jindy. Proto jsme připravili tuto výzvu," uvedla ke kampani Pavla Gomba.


Do kampaně se jako globální partner zapojila také společnost Pandora, která zdvojnásobí hodnotu každého věnovaného daru až do výše 1 milionu USD. Česká výzva #OneLoveOneHeart je součástí celosvětové kampaně UNICEF, jejímž cílem je ochránit nejpotřebnější děti před vedlejšími důsledky pandemie a zároveň pomoci vytvořit v pokoronavirové době lepší svět pro každé dítě.


UNICEF bojuje proti pandemii ve 193 zemích světa: dodává hygienické, ochranné a zdravotnické potřeby do nemocnic, zajišťuje dostupnost ochranných osobních pomůcek pro zdravotníky v první linii, šíří osvětu o zásadách prevence nákazy a pracuje na zmírnění vedlejších důsledků pandemie, včetně zajištění přístupu dětí ke vzdělání. Zároveň zůstává v nejchudších zemích, válečných zónách a krizových oblastech světa a pokračuje v humanitárních programech tam, kde je situace dětí nejtíživější.


Více informací o kampani One Love a možnostech zapojení je k dispozici na www.unicef.cz.

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Keywords ČR-OSN-koronavirus-sociální-komunikace-internet-děti-charita-UNICEF

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Health service
IT, telecommunications
Media, society and lifestyle

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.