Marks & Spencer hraje „fairtrade“ a přijímá výzvy

Praha 19. dubna (PROTEXT)

Marks & Spencer ve Velké Británii nahradil z velké části kávu a čaj ve svém sortimentu tzv. „fairtrade“ produkty. Stal se tak jediným řetězcem, který tak učinil a současně svůj závazek rozšířil o prodej výrobků z fairtrade bavlny.

Zrnková a instantní káva fairtrade se začala ve všech prodejnách Marks & Spencer prodávat 6. března 2006 a podíl “férové” kávy na britském trhu se tak zvýšil na 18 procent. Čaje byly nahrazeny “férovými” počátkem dubna t. r. a zvýšily tak svůj podíl na 30 %. Stejný den se v sortimentu 36 britských prodejen Marks & Spencer objevila trika a ponožky vyráběné z bavlny, která taktéž získala fairtrade certifikát. Současně Marks & Spencer oznámil, že nakoupil sedmkrát více fairtrade bavlny a bude tedy od podzimu tohoto roku dále rozšiřovat sortiment fairtrade produktů ve svých prodejnách. Vedle stávajících „férových” výrobků z bavlny Marks & Spencer plánuje vyvinout pánské fairtrade formální košile a úplně nově také oblečení pro novorozence z organic fairtrade bavlny. Nakupování fairtrade bavlny umožnilo farmářům v Indii investovat do pitné vody pro místní školu, zdravotního pojištění farmářů a zdravotní osvěty dětí.

Fairtrade není pro Marks & Spencer žádnou novinkou. Od srpna 2004 jsou fairtrade káva a čaje servírovány ve více než 200 kavárnách Café Revive, a to včetně tří českých (Melantrich, OC Chodov, OC Letňany). Od té doby bylo v britském řetězci kaváren prodáno více než 35 milionů šálků „férové” kávy, v českých kavárnách Café Revive se od otevření prodalo již 120 tisíc šálků. Fairtrade káva a čaje prodávané v kavárnách Marks & Spencer Café Revive již pomohly pěstitelům kávy vybudovat nové školy v zemích jako je Etiopie a umožnily tisícům farmářům po celém světe zlepšit životní úroveň.

Dosavadní reakce zákazníků na prodej fairtrade produktů je velice pozitivní, což jen dokazuje, že se stále více zákazníků zajímá o to, jak jsou produkty Marks & Spencer vyráběny, a že nejen vysoká kvalita ovlivňuje jejich nákupní zvyklosti. Nedávným výzkumem pro Marks & Spencer bylo zjištěno, že se zákazníci stále více zajímají o etické kodexy. 78 procent respondentů se vyjádřilo, že chtějí vědět více o způsobu výroby zboží včetně pracovních podmínek v továrnách, 59 procent sdělilo, že již fairtrade výrobky nakupují a 18 procent odpovědělo, že by fairtrade výrobky nakupovali, kdyby byly více dostupné. (Zdroj: agentura YouGov provedla v lednu 2006 pro Marks & Spencer dotazování 2300 respondentů ve Velké Británii).

Stuart Rose, výkonný ředitel Marks & Spencer UK, vyjádřil své potěšení ze závazku vyměnit celou nabídku kávy a čajů na fairtrade, k čemuž díky 100procentní kontrole značky Marks & Spencer má společnost ideální podmínky. Tato změna významně ovlivní podíl fairtrade kávy a čaje na britském trhu. Avizované velké závazky si Marks & Spencer může dovolit jen díky vysokému etickému standardu v rámci svého zásobovacího řetězce a úzké spolupráci s dodavateli a farmáři.

Marks & Spencer věří, že tento krok vstříc „férovým“ produktům budou následovat i další obchodníci, čímž se nejen změní celé kategorie produktů na fairtrade, ale i práce na vývoji dalších kategorií budou pokračovat a dojde k navázání úzké spolupráce s dodavateli. Zakoupením produktů nesoucích značku FAIRTRADE se můžeme všichni podílet na tom, aby se chudoba farmářů a dělníků stala historií.

Další informace:

The Fairtrade Foundation uděluje produktům značku FAIRTRADE. Zároveň pomocí inspekcí a auditů prověřuje dodržování standardů tam, kde jsou používány fairtrade příspěvky ke zlepšení společenských podmínek či rozvoj ekonomické infrastruktury.

Marks & Spencer odebírá kávu a čaj z mnoha zemí zapojených do projektu fairtrade, např. Etiopie, Indonésie a Tanzánie.

Marks & Spencer trvá na tom, aby všechny produkty byly vyráběny v co nejvyšší kvalitě a v souladu s etickými standardy. Je členem Ethical Trading Initiative (Iniciativa pro etický obchod) a vyvinul Global Sourcing Principles (Globální zásady pro získávání zdrojů). Marks & Spencer požaduje, aby všichni jeho dodavatelé dodržovali tyto zásady a pravidelně provádí audity v jejich provozovnách. Tyto aktivity jsou uznávány nezávislými organizacemi jako je RSPCA, Friends of Earth a Greenpeace.

Pro informace kontaktujte:

Renata Fišerová

Brand Manager

Tel.: 2 21 987 225 (200-1), 603 533 233

Fax: 2 21 987 202

e-mail: renata.fiserova@marks-and-spencer.cz

www.marks-and-spencer.cz

COMS a.s. Antala Staška 2027/79 140 00 Praha 4

Klíčová slova ČR-obchod-Marks & Spencer-PROTEXT

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.