E-commerce trendy očima předního výrobce e-shopů

Poslední čtvrtletí byl český trh nucen rychle reagovat na opatření způsobená koronavirem. To vedlo k velkým změnám nejen v současných trendech, ale také v zákaznickém chování. Jak ovlivnil koronavirus podnikání a samotnou oblast e-commerce vysvětluje Daniel Lupinski, ředitel NetDirectu.


E-shopy jsou stěžejním prodejním kanálem


Koronavirus zapříčinil mnohé změny v řízení firem i na samotném trhu. Jednou z významných změn byl přesun podnikání z kamenných prodejen do online prostředí, které se za doby pandemie prokázalo být mimořádně úspěšné.

"Ukázalo se, že e-shopové řešení, e-commerce platforma je v dnešní době stěžejní prodejní kanál, což nám situace kolem COVIDu ještě více potvrdila. Do online prostředí začala migrovat odvětví, která doposud těžila pouze z offlinu -? B2B firmy," komentuje situaci Daniel Lupinski, ředitel společnosti NetDirect na dodávání e-shopových B2B a B2C řešení.


V důsledku koronaviru se změnilo i chování spotřebitelů, kteří si za doby koronaviru online nákupy vyzkoušeli. A podle Lupinskiho se dá očekávat, že velká část spotřebitelů u nákupů přes internet zůstane i nadále. Na vývoj této situace pružně zareagovaly i mnohé společnosti, jež začaly rozšiřovat své portfolio služeb a sortimentu.

„Příkladem šla Alza, která rozšířila nabídku o kategorie, které byly na vzestupu a přizpůsobovala se tak chování zákazníků. Například začala prodávat potraviny,“ vysvětluje Lupinski.


NetDirect se rychle přizpůsobil změnám v poptávce


Stejně jako většina firem i NetDirect se v důsledku změny trhu musel přizpůsobit aktuální situaci a přáním zákazníkům. Dodavatel e-shopových řešení zaregistroval změny poptávky v několika odvětvích.


„Určitě není překvapení, že největší nárůst evidujeme v segmentu prodeje potravin. Vzrostla také poptávka po drogistickém zboží, ale také sportovním vybavení a vybavení pro camping a turistiku. V neposlední řadě evidujeme velký zájem B2B firem,“/em> komentuje změny na trhu Lupinski.


Tlak na rychlé spuštění nového e-shopu roste


Změna poptávky doprovázela i změna v požadavcích zákazníků. Podle NetDirectu byl největší důraz kladen na rychlé spuštění nového projektu.

„U krabicového řešení to samozřejmě není problém, e-shop jsme schopni spustit za 48 hodin i s přípravou grafických prvků. Náročnější je to u větších custom řešení s mnoha individuálními úpravami, pokud klienti očekávají spuštění v řádech týdnů,“ říká Daniel Lupinski.


Zaměstnanci NetDirectu však dělají maximum pro to, aby mohli zákazníkům vyhovět a rychlé dodání přizpůsobit jak po produktové, tak po obchodní stránce. „Vedle toho s klienty diskutujeme a navrhujeme takové řešení, které je pro ně s ohledem na časové očekávání a poměr ceny a výkonu nejvýhodnější,“ doplňuje Lupinski.


Trh s internetovými obchody se i nadále dynamicky vyvíjí a podle statistik české e-commerce to vypadá, že tento trend bude v budoucnu ještě sílit. Dodavatelé e-shopových řešení včetně NetDirectu se tak musí připravit, že poptávka po nových e-shopech výrazně poroste.


Více informací vám poskytne:

Ing. Libor Zůbek

e-mail: libor.zubek@netdirect.cz

https://www.netdirect.cz/

Klíčová slova ČR-trh-koronavirus-firmy-NetDirect s.r.o.

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Zdravotnictví
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.