Společnost P&G se chce do deseti let stát uhlíkově neutrální a využívá nová přirozená řešení pro urychlení zavádění změn

Snížení emisí skleníkových plynů o 50 % a nákup 100 % obnovitelné energie pro všechny výrobní závody do roku 2030

a

prosazování přirozených řešení klimatických změn, které mají stejný přínos pro snižování emisí uhlíku jako zbývající emise skleníkových plynů z provozu


Společnost Procter & Gamble Company (burzovní index NYSE:PG) zveřejnila nový závazek, v rámci kterého zajistí, aby její provozy ve světě byly za deset let z hlediska emisí uhlíku neutrální prostřednictvím série intervencí, které chrání, zlepšují a obnovují přírodu. Následujících deset let představuje kritické období, ve kterém by svět měl urychlit vývoj v oblasti klimatických změn. Společnost P&G chce udělat ještě víc, než stanovuje stávající cíl snižování skleníkových plynů na základě vědeckých poznatků, snížit emise o 50 % tím, že bude dále prosazovat portfolio přirozených řešení klimatických změn. Tyto snahy přinesou další výhody v oblasti snižování uhlíku, které v následujících deseti letech vyváží zbývající emise, takže se společnost P&G za tuto dobu může stát uhlíkově neutrální. Na základě aktuálních odhadů bude společnost muset v období let 2020 až 2030 snížit potřebu uhlíku o zhruba 30 milionů metrických tun.


Prioritou společnosti P&G zůstává i nadále snižování emisí. Cílem společnosti P&G e snížit emise skleníkových plynů o 50 % a do roku 2030 nakupovat 100 % elektřiny jen z obnovitelných zdrojů a je na dobré cestě své závazky do roku 2030 splnit. Kromě toho bude společnost P&G pokračovat v prosazování nových větrných, solárních a geotermálních projektů pro další zrychlení přechodu na obnovitelné zdroje. Cílem těchto snah je zajistit, aby společnost splnila své cíle v oblasti boje proti globálnímu oteplování a mohla pokračovat v podnikání i po roce 2030. Přesto současné technologie neumožňují eliminovat všechny emise do roku 2030. Investicemi do přirozených řešení problémů klimatu urychlí společnost snížení svého dopadu v průběhu následujících deseti let.


Kritické období


Poslední studie naznačují, že stav světa se zhoršuje, neusiluje dostatečně o nezbytné snížení emisí skleníkových plynů a že následujících deset let představuje kritické období pro snížení emisí a vytyčení cesty pro omezení oteplení o 1,5 st. C. Tento úkol bude mnohem těžší, pokud společnost nezačne omezovat emise před koncem dekády. Do roku 2050 musí emise uhlíku klesnout na nulu nebo se k ní přiblížit. Pokud se to nestane, vystavíme příští generace většímu riziku v souvislosti s dopady klimatických změn a ztížíme dosažení globálních cílů Pařížské dohody.

"Změna klimatu probíhá a vyžaduje, abychom něco udělali teď," řekl David Taylor, předseda představenstva, prezident a generální ředitel společnosti P&G. "Tím, že snížíme naši uhlíkovou stopu a budeme investovat do řešení klimatických změn, dokážeme zajistit, aby naše provozy byly do deseti let uhlíkově neutrální, a pomůžeme chránit ohrožené ekosystémy a společenství na celém světě."


Přirozená řešení klimatických změn: "Příroda sama dokáže vyřešit až třetinu klimatických změn"


Společnost P&G bude spolupracovat s organizacemi Conservation International a Světovým fondem pro ochranu přírody (WWF) na identifikaci a financování celé řady projektů zaměřených na ochranu, zlepšování a obnovu ohrožených ekosystémů, jako jsou lesy, mokřady, louky a rašeliniště. Kromě izolace více uhlíku jsou důležitým aspektem přirozeného řešení klimatických změn potenciální smysluplné přínosy v oblasti životního prostředí a sociálně-ekonomické sféry, které slouží na ochranu a zlepšení přírody a životní úrovně místních obyvatel. Jak se společnost P&G vyvíjí, bude hledat způsoby jak identifikovat, měřit a realizovat relevantní přínos svých investic v přírodě.


Společnost P&G vyvíjí podrobné portfolio projektů a investic do projektů na celém světě. Již zařazené projekty zahrnují:


- Projekt ochrany na filipínském ostrově Palawan s organizací Conservation International - Ochrana, zlepšení a obnova mangrovníkových porostů a ohrožených ekosystémů. Ostrov Palawan je čtvrtou nejvíce "nenahraditelnou" oblastí světa díky své jedinečné a ohrožené divoké přírodě.


- Plán obnovy Atlantického lesa ve spolupráci se Světovým fondem na ochranu přírody - V Atlantickém lese na východním pobřeží Brazílie, je položen základ obnovy lesních porostů se smysluplnými dopady na biodiverzitu, vodu, zabezpečení potravin a dalšími doprovodnými benefity pro místní obyvatele.


- Aliance Evergreen Alliance s nadací Arbor Day Foundation - Spojit firmy, komunity a občany, aby společně realizovali důležité akce na záchranu aspektů života ohrožených klimatickými změnami, jako je například výsadba stromů pro obnovu oblastí zničených požáry v severní Kalifornii a obnovu lesů v Německu.


"Příroda musí být klíčovou částí jakékoli strategie boje s klimatickou krizí," řekl Dr. M. Sanjayan, generální ředitel organizace Conservation International. "Z výzkumu vyplývá, že nemůžeme naplnit naše cíle v oblasti boje s klimatickými změnami, pokud nebudeme chránit, obnovovat a zlepšovat péči o ekosystémy bohaté na uhlík. Pokud budeme postupovat správně, mohou tyto snahy z jedné třetiny snížit emise potřebné v následujícím desetiletí a co je důležité, podpořit obživu obyvatel postižených nejvíce klimatickými změnami. Jsme velmi rádi, že můžeme spolupracovat se společností Procter & Gamble na ochraně přírody, je to investice, která je výhrou pro lidi i naši planetu."

"Se společností P&G spolupracujeme na problémech klimatu a ochraně lesů již více než deset let, neboť rozsah jejího podnikání je takový, že může zajistit výsledky ve významném měřítku," řekl Carter Roberts, prezident a generální ředitel americké pobočky Světového fondu pro ochranu přírody. „Je důležité, že tento vývoj nebyl omezen na vlastní stopu firmy. Společnost P&G byla jedním z prvních partnerů aliance pro nákup obnovitelné energie (Renewable Energy Buyers Alliance), která pomohla rozšířit prodej obnovitelné energie firmám po celých Spojených státech amerických. Dnešní oznámení znamená další vývoj, protože klade větší důraz na to, jakou roli může hrát ochrana přírody, nejen prostřednictvím absorpce uhlíkových emisí, ale poskytováním služeb a zdrojů, které mohou udržet život na zemi. Těšíme se na spolupráci se společností P&G na dosažení těchto nových závazků v následujícím desetiletí."


Značky společnosti P&G budou hrát přední úlohu při snižování uhlíkové stopy a změn chování s cílem snížit dopady globálního oteplování


Společnost se zavázala plnit cíle snížení uhlíkových emisí na základě vědeckých poznatků, ale udělá ještě víc. Již více než dvacet let společnost P&G usiluje o vědecké sledování životního cyklu svých produktů, aby lépe porozuměla emisím ze svých dodavatelských řetězců a používání produktů zákazníky (emise kategorie 3). Až 85 % emisí kategorie tři společnosti P&G vzniká při používání produktů zákazníky. Společnost P&G svými značkami oslovuje 5 miliard lidí a v takovém rozsahu zodpovídá za to, aby zákazníci mohli sami snížit svou vlastní uhlíkovou stopu s produkty, které jsou navrženy tak, aby šetřili energii, vodu a přírodní zdroje.


- Více než 60 % odpadu z pracích prostředků vzniká při používání a většinou souvisí s ohřevem vody. Produkty Ariel a Tide byly vytvořeny tak, aby byly vysoce účinné při nízkých pracích teplotách a inspirovaly pozitivní chování při praní, jako jsou prací programy při 30 st. C a praní ve studené vodě. Cílem je, aby 70 % pracích cyklů probíhalo při nízkých teplotách. V posledních deseti letech byla ve Spojených státech amerických hlavním nástrojem edukace zákazníků o přednostech praní při nízkých teplotách. Společnost P&G odhaduje, že od roku 2015 díky většímu využívání nízkoenergetických pracích cyklů klesly emise CO2 o zhruba 15 milionů tun, což je stejné, jako by byly ze silnic odstraněny 3 miliony automobilů.


- Boření populárních mýtů, tablety Cascade ukazují zákazníkům, jak je myčka nádobí navržena tak, aby šetřila více vody a energie než mytí v dřezu. Tablety do myčky Cascade a Fairy umožňují zákazníkům přeskočit program předmytí a šetřit vodu a energii potřebnou pro ohřev vody. Odmašťovací účinky tekutých přípravků na nádobí Fairy a Dawn umožňují úspory vody a energie: snížením teploty vody na 20°C mohou zákazníci ušetřit až 50 % CO2 z celkového množství při každém praní.


"Naší úlohou, jako vedoucích pracovníků, je vybudovat ekonomiku s nižšími emisemi a dostupným vytouženým životním stylem pro každého," řekla Virginie Helias, ředitelka divize udržitelného rozvoje společnosti P&G. "Zodpovídáme za ochranu důležitých uhlíkových rezerv a investic do řešení, která zregenerují naši planetu. Zákazníci se také chtějí více podílet na řešení klimatických změn. Jako firma oslovujeme s našimi značkami pět miliard lidí, chceme docílit změn každodenním nabádáním zákazníků k rozumné spotřebě s produkty, které jsou účinnější, a intuitivně je učíme zvykat si na nové postupy s nižšími emisemi."


Dnes v osm hodin východního standardního času EST/14 hodin středoevropského času CET, společnost P&G svolává experty a vedoucí osobnosti v oblasti klimatu ke kulatému stolu, který pořádá společnost National Geographic, aby diskutovali o možnostech přirozených řešení změn klimatu. Mezi účastníky budou generální ředitel společnosti P&G David Taylor, ředitelka divize udržitelného rozvoje společnosti P&G Virginie Helias, generální ředitel organizace Conservation International Dr. M. Sanjayan, generální ředitel americké pobočky Světového fondu na ochranu přírody Carter Roberts a aktivisté zaměření na změnu klimatu Clover Hogan, Jiaxuan Zhang, Kehkashan Basu a Vanessa Nakate.


Další informace o nových iniciativách společnosti P&G v oblasti prosazování řešení klimatických změn a závazku stát se za deset let uhlíkově neutrální firmou naleznete v sekci Multi Media Release site.


O společnosti Procter & Gamble


Společnost Procter & Gamble slouží zákazníkům na celém světě prostřednictvím jednoho z nejsilnějších portfolií důvěryhodných a kvalitních předních značek, včetně Always®, Ambi Pur®, Ariel®), Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® a Whisper®. Součástí komunity P&G jsou pobočky v přibližně 70 zemích světa. Navštivte stránky https://www.pg.com/, kde najdete nejnovější zprávy a informace o společnosti P&G a jejích značkách.


Zdrojovou zprávu této zprávy naleznete na serveru businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20200716005294/en/


Kontakt:

Kontakt pro média P&G:

Maria Burquest

P&G, manažerka pro komunikaci - svět

E-mail: Burquest.mh@pg.com

Loukia Tzekaki

P&G, manažerka pro komunikaci - Evropa

E-mail: Tzekaki.l@pg.com

Zdroj: Procter & Gamble Company

Text této zprávy v původním, zdrojovém jazyce je oficiální verzí. Překlad této zprávy do jiných jazyků poskytujeme pouze jako doplňkovou službu. Text zprávy v původním, zdrojovém jazyce je jedinou právně závaznou verzí této tiskové zprávy.

(BW)

Klíčová slova USA-chemie-trh-energie-ovzduší-klima-firmy-Procter & Gamble Company

Oblast
USA, Kanada, OSN, svět a Arktida (us)

Kategorie
Obchod, marketing
Energetika, suroviny
Chemický a farmaceutický průmysl

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.