Rozdílný přístup k ženám a mužům v Nestlé neexistuje

Nestlé dbá na rovnost mezd a férový přístup ke svým zaměstnancům bez ohledu na pohlaví a za stejnou práci platí stejnou odměnu. V nejvyšším vedení společnosti na českém a slovenském trhu zaměstnává vyvážený počet mužů a žen. Flexibilní pracovní doba, zkrácené pracovní úvazky, mentoring pro ženy na manažerských pozicích, respektování genderové rovnosti nejen v odměňování ale také při plánovaní nástupnictví jsou hlavními pilíři jejich Gender Balance Acceleration plánu.

"Na 8. března připadá Mezinárodní den žen. S ním neodmyslitelně souvisí také rovnost pohlaví i v rámci pracovních příležitostí. V naší společnosti bereme genderovou rovnost jako samozřejmost i výhodu, neboť společně s diverzitou přispívají k pestré firemní kultuře, pomáhají zvyšovat respekt a zlepšují vzájemné porozumění i vztahy a výkon společnosti. Tyto prvky se staly přirozenou součástí naší firemní kultury. Na základě interních průzkumů také víme, že rozdíly mezi mzdami žen a mužů v naší společnosti neexistují a pravidelně to revidujeme. Princip rovného odměňování mezi muži a ženami není o ženy vs. muži, ale je to důležité a prospěšné pro všechny, pro společnost i pro rodinu. Proto by se o to měli výrazně zasadit také muži a celé řadě z nich na tom opravdu záleží," tvrdí Pavel Moravec, člen představenstva a ředitel HR v Nestlé Česko.

V problematice genderové rovnosti se již dříve prokázalo, že v nadnárodních společnostech bývá více obvyklá. Tuto skutečnost dokazuje i Nestlé působící v Česku a na Slovensku, které zaměstnává vyvážený počet žen a mužů v nejvyšším vedení. V Nestlé Česko je pak 60% podíl žen na trvalých pracovních pozicích v kancelářích a v závodech. Zastoupení žen na manažerských pozicích se pohybuje okolo 45 %.

K mzdové rovnosti v Nestlé přispívají primárně mzdové třídy, se kterými jsou všichni zaměstnanci seznámeni. Tyto třídy platí stejně pro ženy i pro muže napříč celou společností. Dále jsou důležité i hlavní pilíře jejich Gender Balance Acceleration plánu, mezi které patří zkrácené pracovní úvazky, flexibilní pracovní doba, mentoring pro ženy na manažerských pozicích i respektování genderové rovnosti nejen v odměňování, ale také při plánovaní nástupnictví. Cílem plánu je vytvářet inkluzivní prostředí pro rozvoj všech zaměstnanců při respektování jejich individuálních potřeb a slaďování pracovního a soukromého života.

"Ve firmě aktivně pracujeme se zkrácenými úvazky i s možností práce z domova. Řada maminek na mateřské se zapojuje do pracovního procesu formou práce na konkrétním projektu nebo jinak redukované agendě, aby zvládly postupný návrat do pracovního prostředí," dodává Pavel Moravec.

Společnost Nestlé se také v loňském roce stala jedním ze signatářů Charty diverzity. Její podpis dále upevňuje závazek, že bude pokračovat v rozvoji inkluzivního prostředí, které umožňuje podporovat rozvoj a využívání plného potenciálu všech zaměstnanců. Zároveň vysílá jasný signál, že považuje za samozřejmou povinnost jednat se všemi lidmi rovnocenně, podle stejných pravidel, a respektovat jejich osobní potřeby.

Diverzita a inkluze je jedním z pilířů firemní kultury Nestlé. Prostředí důvěry a respektu, které je otevřené každému nezávisle na pohlaví, rase, barvě pleti, národnosti, etnickém původu, náboženství, světovém názoru, zdravotním stavu, věku či sexuální orientaci, je přirozenou součástí fungování společnosti Nestlé a přináší výhody pro společnost i pro jednotlivce.

Kontakt pro média:

Robert Kičina, manažer pro korporátní komunikaci, robert.kicina@cz.nestle.com

Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 189 zemích světa, zaměstnává 328.000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a přispívat ke zdravější budoucnosti. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před více jak 150 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě TIVALL Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

Klíčová slova ČR-EU-potraviny-nápoje-trh-společnost-ženy-firmy-Nestlé

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Potraviny, gastronomie
Politika, veřejná správa a soudy
Obchod, marketing
Média, společnost a životní styl

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.