Projekty, které pomáhají zvládat dopady klimatu. Soutěž Adapterra Awards ve spolupráci s Nestlé zahajuje druhý ročník

Praha 4. února 2020 (PROTEXT)

Josefovské ptačí louky

Josefovské ptačí louky

Blatnička

Dnes byl odstartován druhý ročník soutěže Adapterra Awards. Soutěž, která oceňuje inspirativní návrhy řešení, jež pomáhají zvládat dopady klimatické krize, pořádá Nadace Partnerství. Odborná porota vybere nejlepší projekty z oblastí volné krajiny, města, firem i domácností. Na soutěži se podílí odborný garant Integra Consulting a hlavním partnerem je společnost Nestlé a Magistrát hlavního města Prahy.

"Změna klimatu je výzva, které čelíme jako lidstvo i jako společnost. V našich závodech neustále podnikáme kroky ke snižování spotřeby vody, energií a uhlíkové stopy. Proto spolu s Nadací Partnerství věříme, že inspirovat ostatní a odměňovat dobré příklady praxe stojí za to, a přispívá to k realizaci potřebných opatření. Zároveň tím na toto téma rozvíjíme celospolečenskou diskuzi," říká Martina Šilhánová, manažerka CSR/CSV z Nestlé Česko, hlavního partnera soutěže, který vítěze v kategorii volná krajina ocení výhrou sto tisíc korun.

Neotřelá technologická nebo přírodě blízká řešení mohou aktuálně do soutěže hlásit vlastníci, investoři, projektanti nebo zhotovitelé, a to od teď až do konce března. Tipy na vhodné kandidáty může posílat i veřejnost a přispět tak k šíření dobré praxe. V loňském prvním ročníku soutěže se přihlásilo čtyřiadvacet projektů, pro ten nejsympatičtější z nich - Josefovské ptačí louky - hlasovalo přes 4 tisíce lidí. Ve veřejném online hlasování mohou tak znovu lidé vybrat svůj projekt sympatie od začátku srpna do konce září. Nově bude součástí soutěže i pražská kategorie. Ta má vyzdvihnout kvalitní a účinná opatření, která mohou být inspirací pro další velká města, která shodně trpí přehříváním, nedostatkem zeleně nebo bleskovými srážkami. Společnost Nestlé je také partnerem kategorie volná krajina, kde v loňském roce zvítězil projekt - Obnova krajiny na Zálučí u Blatničky - a odnesl si také cenu společnosti v hodnotě 100.000 Kč.

Nejen velká města, ale i velké společnosti hledají řešení pro dopady změny klimatu

Pozice hlavního partnera v soutěži Adapterra Awards není zdaleka první snahou Nestlé bojovat se změnami klimatu. Před časem oznámila rekordní investici ve výši 2 miliardy švýcarských franků (46,7 mld. Kč) do rozšíření využívání recyklovaných plastů na potravinářské účely a do vývoje nových udržitelných obalových řešení. Kromě toho se společnost zavázala ke snížení používání plastů z primární suroviny o jednu třetinu a do roku 2025 přejde výhradně na recyklovatelné a znovu použitelné obaly. V příštím roce také nebude žádný z jejich výrobků spojen s odlesňováním a všechny závody společnosti spotřebují o 40 % méně vody oproti roku 2010.

O soutěži Adapterra Awards:

- Sběr nominací 4. 2. - 31. 3. 2020

- Online přihláška je www.adapterraawards.cz v sekci o soutěži.

- Zájemci mohou přihlásit projekty z volné krajiny, města, z pracovního prostředí nebo v kategorii náš domov.

- Přihlášené projekty vyhodnotí odborná porota a vybere z nich čtyři nejlepší řešení, která se stanou vítězi ročníku.

- Zároveň odborná porota vybere kvalitní řešení, která se zapojí do online hlasování veřejnosti o Cenu sympatie od 4. 8. - 30. 9. 2020.

- Letošní novinkou je zapojení Prahy jako partnera soutěže. Odborná porota tak přidá nejlépe vyhodnocený projekt realizovaný na území hlavního města.

- Vyhlášení vítězů proběhne na konferenci věnované adaptačním opatřením 4. 11. 2020 v Praze.

- Všechny kvalitní projekty se stanou součástí databáze dobrých příkladů praxe Adapterra.

Kontakt pro média:

Robert Kičina, manažer pro korporátní komunikaci, e-mail: robert.kicina@cz.nestle.com, tel.: +420 724 420 148

Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 189 zemích světa, zaměstnává 328 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a přispívat ke zdravější budoucnosti. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před více jak 150 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě TIVALL Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz

Klíčová slova ČR-správa-ovzduší-potraviny-klima-Nestlé

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Potraviny, gastronomie
Politika, veřejná správa a soudy

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.